Inlägg från: älskarlivet |Visa alla inlägg
  • älskarlivet

Hur mycket betalar era föräldrar?

Mina föräldrar betalar ingenting, vi är tre syskon och det hade blivit himla dyrt om de skulle betala delar av allas bröllop.
    Min M2B:s föräldrar kommer nog hjälpa till en del, men vi vet inte hur mycket..

• älskarlivet

Varför är det larvigt? Vi är också snart 30 men tar tacksamt emot bidrag, det är inget vi frågat om utan vi har blivit erbjudna..

sarling skrev 2008-10-28 15:29:43 följande:
    Inte en krona från nån! Vi är ändå 30 år båda två och högutbildade. Det hade känts larvigt för oss att få pengar av våra päron för bröllopet. Hade varit helt annorlunda om vi hade varit 20 år och nyss startat vårt vuxna liv.Däremot kommer vi önska oss bidrag till resan i present.
  • älskarlivet

Vi räknade inte med det, men nu en månad efter förlovningen så pratade min sambo med sina föräldrar och då verkade det som om de ville hjälpa till och det är välkommet så klart!

Miss Moneypenny skrev 2008-10-28 15:54:20 följande:

Tack för alla inlägg! Verkar vara väldigt blandat. Man får väl helt vänta och se och inte räkna med det utan se det som en bonus i såna fall.
  • älskarlivet

Men om de vill ge ett bidrag då? Det är ju inte så att man kräver pengar direkt..

Vi2iJuli skrev 2008-10-28 16:11:38 följande:
    Inget.Det är VI som ska ha fest, varför ska dom betala?
  • älskarlivet

Men varför? om de vill vara snälla och hjälpa till? Jag förstår inte varför man säger nej till det.. Kanske lägga någon tusenlapp där, betala klänning eller fotograf..

Mina föräldrar kan inte hjälpa till, men vi är inte sura på dem, vill sen svärisarna hjälpa till så är det inget vi säger nej till..

Vi2iJuli skrev 2008-10-28 16:13:43 följande:
    Vi har inte önskat oss presenter alls, bara pengar till bröllopsresan.. men det har vi önskat oss av alla gäster så då får man ju räkna med en tusenlapp av päronen kanske.Men att dom ska betala för själva bröllopet å festen säger vi nej till.
  • älskarlivet

sociologiska balansen?? Ja, min sambos föräldrar har mer pengar än mina men hans uppväxt skiljer sig inte direkt från min och vi tänker inte på att hans familj skulle vara mer värd än min...

J D skrev 2008-10-28 16:37:03 följande:

Jag tycker verkligen inte att det är fult att ta emot pengar- däremot tror jag att det riskerar att rubba den sociologiska balansen i relationen (om man ej har den typen av relation). Tycker dock inget är rätt eller fel eller fult eller för den delen fint. Och nu är vi mkt OT eftersom det här inte var ngn debattråd, sorry!
  • älskarlivet

Jag tycker inte det handlar om någon hierarkisk relation.. Min sambo har inte den relationen med sina föräldrar heller, men de vill ändå hjälpa oss med pengar och det är inte så att vi måste göra en massa gentjänster heller..

J D skrev 2008-10-28 16:57:46 följande:

Och det var inte heller så jag menade utan jag menade i relationen dotter-förälder vilken jag diskuterat ovan. Jag och mina förädlrar har inte en så hierarkisk relation varför jag tror att det skulle kunna rubbas genom att motta större penninggåvor åt ena eller andra hållet.Anyways, OT.
  • älskarlivet

Men om era föräldrar hade velat betala något då?

Miss Emi skrev 2008-11-06 20:15:45 följande:

Som självförsörjande som jag är sparar och betalar vi allt själva. Har aldrig ens tänkt att föräldrar ska vara med att betala... Speciellt inte när både jag och min m2b tjänar mer än våra föräldrar. Skulle kännas konstigt.Dessutom kan ingen annan än vi tycka och tänka om vad som ska ingå eller icke
Svar på tråden Hur mycket betalar era föräldrar?