Hur mycket betalar era föräldrar?
Mina föräldrar betalar ingenting, vi är tre syskon och det hade blivit himla dyrt om de skulle betala delar av allas bröllop.
Min M2B:s föräldrar kommer nog hjälpa till en del, men vi vet inte hur mycket..
Mina föräldrar betalar ingenting, vi är tre syskon och det hade blivit himla dyrt om de skulle betala delar av allas bröllop.
Min M2B:s föräldrar kommer nog hjälpa till en del, men vi vet inte hur mycket..
Varför är det larvigt? Vi är också snart 30 men tar tacksamt emot bidrag, det är inget vi frågat om utan vi har blivit erbjudna..
Vi räknade inte med det, men nu en månad efter förlovningen så pratade min sambo med sina föräldrar och då verkade det som om de ville hjälpa till och det är välkommet så klart!
Miss Moneypenny skrev 2008-10-28 15:54:20 följande:
Men om de vill ge ett bidrag då? Det är ju inte så att man kräver pengar direkt..
Men varför? om de vill vara snälla och hjälpa till? Jag förstår inte varför man säger nej till det.. Kanske lägga någon tusenlapp där, betala klänning eller fotograf..
Mina föräldrar kan inte hjälpa till, men vi är inte sura på dem, vill sen svärisarna hjälpa till så är det inget vi säger nej till..
sociologiska balansen?? Ja, min sambos föräldrar har mer pengar än mina men hans uppväxt skiljer sig inte direkt från min och vi tänker inte på att hans familj skulle vara mer värd än min...
J D skrev 2008-10-28 16:37:03 följande:
Jag tycker inte det handlar om någon hierarkisk relation.. Min sambo har inte den relationen med sina föräldrar heller, men de vill ändå hjälpa oss med pengar och det är inte så att vi måste göra en massa gentjänster heller..
J D skrev 2008-10-28 16:57:46 följande:
Men om era föräldrar hade velat betala något då?
Miss Emi skrev 2008-11-06 20:15:45 följande: