• Miss Moneypenny

Hur mycket betalar era föräldrar?

Betalar ni hela bröllopet och bröllopsresan själva eller får ni nåt av era föräldrar? Det verkar som att det finns många varianter.. Både min och min sambos föräldrar är skilda så jag tror inte riktigt de pratat ihop sig. Vi har gjort en budget och räknar med att klara det själva men föräldrarna har antytt att det ska bidra lite men vi vet ju inte vad de menar exakt.

Känns lite trist att fråga också samtidigt som det påverkar lite när man ska planera och boka saker..

• Svar på tråden Hur mycket betalar era föräldrar?
  • patti87

våra föräldrar hjälpte oss lite med en slant ;) man tackar ju inte precis nej...:)

• älskarlivet

Mina föräldrar betalar ingenting, vi är tre syskon och det hade blivit himla dyrt om de skulle betala delar av allas bröllop.
    Min M2B:s föräldrar kommer nog hjälpa till en del, men vi vet inte hur mycket..

• JPerlestam

De betalar ingenting alls... Eller jo, där ljög jag, mina föräldar har betalat 2000på min brudklänning och min systers tärnklänning för 1500kr....=)

• nässlan87

jag betalar allt själv skulle jag få pengar av dem skulle jag undrar vad de vill ha i gentjänst. mina föräldrar betalar aldrig ett öre även om man frågar om lån.

• patti87

kan tilllägga att vi sammanlagt fick 40 tusen till bröllopet av våra föräldrar ;)

• Melis

Våra föräldrar betalade allt gällande vårt bröllop...det enda vi stod för var inbjudningskorten, mina skor och tillbehör, och hans kläder(klänningen betalde hans syster). Ringarna köpte vi naturligtvis själva.

• J D
    patti87 skrev 2008-10-28 13:34:32 följande:
    våra föräldrar hjälpte oss lite med en slant ;) man tackar ju inte precis nej...:)
    Min fästmans föräldrar har erbjudit sig men vi har sagt att utgångspunkten är att vi ska klara av det själva- och det kommer vi att göra också. Har nästan hela budgeten klar med 9 månader kvar. För övrigt är vi båda studenter (23 och 24 år).
  • patti87

J D skrev 2008-10-28 13:38:30 följande:

Min fästmans föräldrar har erbjudit sig men vi har sagt att utgångspunkten är att vi ska klara av det själva- och det kommer vi att göra också. Har nästan hela budgeten klar med 9 månader kvar. För övrigt är vi båda studenter (23 och 24 år).
    även vi hade klarat allt själva utan föräldranas hjälp...men dom gjorde det för att dom ville det :) både jag och min man står våra föräldrar väldigt nära.
  • SaraPayam

Vi kommer att betala allt själva. Och vi räknar inte med några bidrag, vi har inte hört något i alla fall ;)

• Miss Moneypenny

J D skrev 2008-10-28 13:38:30 följande:

Ja, man blir ju lite kluven.. Man vill liksom klara sig själv och inte be dem om pengar och samtidigt så är det ju väldigt mycket pengar så ett lite bidrag är ju rätt trevligt.. Det är så svårt att veta vad de menar med "ett bidrag"..kan ju vara allt från 2000 kr till 20000 kr.. Måste väl nästan fråga..
Svar på tråden Hur mycket betalar era föräldrar?