• Miss Moneypenny

Hur mycket betalar era föräldrar?

Betalar ni hela bröllopet och bröllopsresan själva eller får ni nåt av era föräldrar? Det verkar som att det finns många varianter.. Både min och min sambos föräldrar är skilda så jag tror inte riktigt de pratat ihop sig. Vi har gjort en budget och räknar med att klara det själva men föräldrarna har antytt att det ska bidra lite men vi vet ju inte vad de menar exakt.

Känns lite trist att fråga också samtidigt som det påverkar lite när man ska planera och boka saker..

• Svar på tråden Hur mycket betalar era föräldrar?
  • sokkerstruten

Vi betalar allt själva! Vi har inte räknat med några pengar från någon! Det är nog så man får tänka, inte räkna med det och planera efter vad man själv har råd med, är det någon som vill hjälpa till så kommer vi ju tacka nej.

Men är det någon som verkligen vill så blir det ju svårt att tacka nej såklart!

• Miss Moneypenny

Tack för alla inlägg! Verkar vara väldigt blandat. Man får väl helt vänta och se och inte räkna med det utan se det som en bonus i såna fall.

• älskarlivet

Vi räknade inte med det, men nu en månad efter förlovningen så pratade min sambo med sina föräldrar och då verkade det som om de ville hjälpa till och det är välkommet så klart!

Miss Moneypenny skrev 2008-10-28 15:54:20 följande:

Tack för alla inlägg! Verkar vara väldigt blandat. Man får väl helt vänta och se och inte räkna med det utan se det som en bonus i såna fall.
  • patti87

vissa skriver att det är viktigt för dom att det betalar själva... men varför är det det egentligen? är bara nyfiken!

ens föräldrar är ju det närmaste som finns...det är väl inga som helts fel att ta emot en slant om dom själva vill det :)

• Miss Moneypenny

Jag håller med! Kanske kommer vi få betala mer för dem och hjälpa dem när de är äldre, är det inte så det funkar? Jag tycker också att det lite är "deras" fest också i och med att man ofta samlar hela familjen och de kan de väl få hjälpa till med genom att bidra?!

patti87 skrev 2008-10-28 16:04:34 följande:
    vissa skriver att det är viktigt för dom att det betalar själva... men varför är det det egentligen? är bara nyfiken!ens föräldrar är ju det närmaste som finns...det är väl inga som helts fel att ta emot en slant om dom själva vill det :)
  • Vi2iJuli

Inget.
    Det är VI som ska ha fest, varför ska dom betala?

• älskarlivet

Men om de vill ge ett bidrag då? Det är ju inte så att man kräver pengar direkt..

Vi2iJuli skrev 2008-10-28 16:11:38 följande:
    Inget.Det är VI som ska ha fest, varför ska dom betala?
  • Vi2iJuli
    älskarlivet skrev 2008-10-28 16:12:19 följande:
    Men om de vill ge ett bidrag då? Det är ju inte så att man kräver pengar direkt..
    Vi har inte önskat oss presenter alls, bara pengar till bröllopsresan.. men det har vi önskat oss av alla gäster så då får man ju räkna med en tusenlapp av päronen kanske.
    Men att dom ska betala för själva bröllopet å festen säger vi nej till.
  • Ragnelutta

antar att ni aldrig tar emot flytthjälp heller om det är NI som ska flytta??

Det är inget fel på att ta emot pengar om dom frivilligt erbjuder sig. Det är inget fel på att ta emot hjälp överhuvudtaget om man blir erbjuden.

Vi2iJuli skrev 2008-10-28 16:11:38 följande:
    Inget.Det är VI som ska ha fest, varför ska dom betala?
  • älskarlivet

Men varför? om de vill vara snälla och hjälpa till? Jag förstår inte varför man säger nej till det.. Kanske lägga någon tusenlapp där, betala klänning eller fotograf..

Mina föräldrar kan inte hjälpa till, men vi är inte sura på dem, vill sen svärisarna hjälpa till så är det inget vi säger nej till..

Vi2iJuli skrev 2008-10-28 16:13:43 följande:
    Vi har inte önskat oss presenter alls, bara pengar till bröllopsresan.. men det har vi önskat oss av alla gäster så då får man ju räkna med en tusenlapp av päronen kanske.Men att dom ska betala för själva bröllopet å festen säger vi nej till.
Svar på tråden Hur mycket betalar era föräldrar?