• Miss Moneypenny

Hur mycket betalar era föräldrar?

Betalar ni hela bröllopet och bröllopsresan själva eller får ni nåt av era föräldrar? Det verkar som att det finns många varianter.. Både min och min sambos föräldrar är skilda så jag tror inte riktigt de pratat ihop sig. Vi har gjort en budget och räknar med att klara det själva men föräldrarna har antytt att det ska bidra lite men vi vet ju inte vad de menar exakt.

Känns lite trist att fråga också samtidigt som det påverkar lite när man ska planera och boka saker..

• Svar på tråden Hur mycket betalar era föräldrar?
  • brud080808

Jag tror att mina föräldrar kommer att lämna ett bidrag, men vill inte räkna med det, utan ser först till att ha budgeten klar själva. Får vi ett ekonomiskt tillskott så är det ju bara plus och kan antingen läggas till resan eller så kan man lyxa till festen lite

• gusdanima

Vi kommer få en del av våra föräldrar. Mina är väldigt rättvisa och ger mig lika mycket som mina två äldre syskon har fått till sina bröllop (=30 000 kr) och min blivande mans föräldrar har sagt att de vill betala lika mycket som mina föräldra gör... Vi tackar inte nej eftersom vi båda är studenter, trots att vi i dagsläget ändå hade klarat att betala allt själva...

• brud080808
    gusdanima skrev 2008-10-28 13:46:01 följande:
    Vi kommer få en del av våra föräldrar. Mina är väldigt rättvisa och ger mig lika mycket som mina två äldre syskon har fått till sina bröllop (=30 000 kr) och min blivande mans föräldrar har sagt att de vill betala lika mycket som mina föräldra gör... Vi tackar inte nej eftersom vi båda är studenter, trots att vi i dagsläget ändå hade klarat att betala allt själva...
    Ojoj! Ja jag hade inte heller tackat nej! Otroligt! Hur mycket kommer ert bröllop att kosta totalt? Nyfiken i en strut
  • anja1661

vi betalar allt själva! iallafall vad vi vet. har två syskon vara den ene gifter sig i aug och jag i maj så att lägga lika mycket för oss båda kan ju blir dyrt! (beror ju på hur mycket man lägger)

vi ahr vår budget klar...vi har iallafall räknat ut att det vi sparar varje månad ska räcka!

vore nice med ett bidrag men det e ju vi som gifter oss...inte de

• Miss Moneypenny

Det man är lite rädd för är att de ska ha mer att tycka till om. Min pappa tycker väldigt bestämt att vi måste ta betalt i baren efter middagen, men vi vill inte riktigt göra det. Vi kommer att ha med egen sprit och då känns det inte som nån enorm kostnad och det känns roligt att bjuda och att folk inte behöver ta med sig pengar. Pappa tror att de kommer bli jättefulla då, men det får ju faktiskt var och en ta ansvar för, eller hur?

• J D
    patti87 skrev 2008-10-28 13:40:34 följande:
    J D skrev 2008-10-28 13:38:30 följande: även vi hade klarat allt själva utan föräldranas hjälp...men dom gjorde det för att dom ville det :) både jag och min man står våra föräldrar väldigt nära.
    Ja, min fästmans föräldrar vill också men det vill inte vi.
  • J D

... och vi har båda självklart nära relationer till våra föräldrar- speciellt hans eftersom vi bor i samma stad.

• kanskebröllop09

vi kommer nog få en rätt stor summa av mina svärisar... världens bästa om jag får säga så hihi min mamma o dom har inte den ekonomiska möjligheten.. men dom kommer hjälpa till med mycket annat

Har inte bett om några pengar utan dom har erbjudit sig själva, och vi tackar inte nej...

Svar på tråden Hur mycket betalar era föräldrar?