Min mamma har erbjudit sig att betala för hela bröllopet, förutom ringen och hans kostym eftersom det vill min pojkvän betala själv.
På ett sätt känns det jättekonstigt att inte betala för sitt eget bröllop, men mamma sa att hon vill väldigt gärna betala för att hon tycker om den "traditionen". Jag kan dock tycka att det är en rätt mossig tradition då mina föräldrar inte försörjt mig på flera år och min pojkvän kommer inte försörja mig framöver heller (det får CSN stå för, hehe). Men samtidigt känner jag att om mamma vill så ska jag inte hindra henne, det skadar mer än vad det gör nytta för min egna stolthet eller vad man nu ska kalla det.
Sen är jag otroligt tacksam över att jag har en mamma som har ekonomiska möjligheter att betala, det är trots allt ett privilegium.
Sen tror jag även att hans föräldrar kommer att bidra med pengar men ingen av oss tänker fråga utan det erbjudandet ska komma frivilligt från deras sida.
Hade vi inte fått ekonomisk hjälp hade bröllopet förmodligen bara blivit en borgelig vigsel och god middag för oss båda då giftemålet är viktigare än festen för oss, men nu blir det även lite festligheter för ca 40 personer på ett ställe ute i skärgården!