• LillEm

Hur mycket betalar era föräldrar?

Vi betalar allt själva!

Vi vill inte ha någon ekonomisk hjälp av våra föräldrar. Vi tycker att det skulle kännas konstigt eftersom att vi är vuxna och självförsörjande. Ett bröllop kan ju i själva verket vara en ganska så billig tillställning men om vi nu väljer att ha ett mer påkostat bröllop så vill jag inte att det ska ligga våra föräldrar till last.
    Vi håller bröllopet hemligt till dess att inbjudningarna skickas ut, så kanske de förhoppningsvis inte heller erbjuder sig att betala . Men om de gör det så kommer vi att avböja!
    Vi har valt att önska oss pengar till en bröllopsresa så kanske sätter de in ett litet bidrag där istället.

Men ta nu inte detta inlägg som att jag dömer er som tar emot pengar av era föräldrar. Absolut inte! Detta är ju en väldigt personlig fråga och det finns ju inget rätt eller fel. Huvudsaken är ju att var och en är nöjd med sitt beslut.

• LillEm

Hmmm, nu vet jag ju inte hur gammal du är..... men kanske har det att göra med åldern.
    För mig skulle det kännas konstigt att ta emot pengar eftersom att jag har en egen inkomst som är högre än mina föräldrars. Jag vill hellre att de läggar sina pengar på sig själva och gör roliga och trevliga saker tillsammans. Det förtjänar de efter att ha uppfostrat 3 barn .

För mig har det aldrig varit självklart att mina föräldrar ska betala för mitt bröllop, oavsett min inkomst )var tidiagre student)!
    Men alla känner och tycker ju olika. Det viktigaste är att det känns ok för dig.

Svar på tråden Hur mycket betalar era föräldrar?