Inlägg från: MulleNuh |Visa alla inlägg
  • MulleNuh

Hur mycket betalar era föräldrar?

Vi kommer få ca 20.000:- av mina föräldrar i bröllopspresent. Kommer säkerligen få 10.000:- av hans pappa också, men det är inte något vi VET än så länge.

• MulleNuh

Varför känns det konstigt att ta empt pengar av sina föräldrar för ett bröllop? Det förstår jag inte faktiskt..

• MulleNuh

Jag är snart 30 år
    Jag skulle aldrig ta för givet att dom skulle ge pengar.. MEN jag är tacksam för att dom gör.. Det känns inte konstigt just för att dom är mina föräldrar..

LillEm skrev 2008-11-11 22:40:51 följande:
    Hmmm, nu vet jag ju inte hur gammal du är..... men kanske har det att göra med åldern. För mig skulle det kännas konstigt att ta emot pengar eftersom att jag har en egen inkomst som är högre än mina föräldrars. Jag vill hellre att de läggar sina pengar på sig själva och gör roliga och trevliga saker tillsammans. Det förtjänar de efter att ha uppfostrat 3 barn . För mig har det aldrig varit självklart att mina föräldrar ska betala för mitt bröllop, oavsett min inkomst )var tidiagre student)!Men alla känner och tycker ju olika. Det viktigaste är att det känns ok för dig.
  • MulleNuh

Jag får pengar i present.. Eller VI får pengar i present.. Sen väljer ju vi att ha dom till festen.. Känns bra..
    Annars skulle bara pengarna gå till annat skit..

Vi tjänar mer än våra föräldrar annars också.

• MulleNuh

Men om föräldrar ger pengar så VILL dom säkert det! Även fast ni känner att ni är vuxna och tar hand om er själva så är ni/vi fortfarande deras barn.

• MulleNuh

Jag kommer ju SJÄLVKLART göra det jag kan för mina barn sen när dom står där och ska gifta sig!

• MulleNuh
    Ja det är bra det..

Jag är glad för att vi får pengar iaf.. Så slipper man ruinera sig.
  • MulleNuh

Fast vad är skillnaden om dom ger pengar till nåt specifikt eller om dom bara ger pengar?

• MulleNuh

lyxigt!!

MissieA skrev 2008-11-12 15:40:18 följande:
    Jag vet att väldigt många här på BT tycker att det är fel att andra betalar för ens bröllop, men våra föräldrar står för hela bröllopet även om min m2bs föräldrar står mer. Så vi betalar inget själva, och vi är verkligen jätte tacksamma för detta. Våra föräldrar har sparat pengar till vårt bröllop sen vi var småbarn och vi ser det som en bröllopsgåva av dem.
Svar på tråden Hur mycket betalar era föräldrar?