• lillP

Önskelista - ett måste?

Vi har allt vi behöver och har därför inte önskat oss något i bröllopspresent. På bröllopssidan har vi skrivit att vi inte önskar oss några presenter, men om de ändå vill ge något så ser vi gärna att de sätter in ett bidrag till Sthlms katthem istället.

Nu har jag pratat med vår toastmadam (som även tar emot osa) att gästerna frågar efter vad de ska ge. Vi har sagt till henne att vi inte vill ha något speciellt. Vi vill inte krysta fram nåt, "bara för att"...

Är det verkligen så, att man inte vill ge pengar till välgörenhet? Kan tänka mig att endel tycker det känns konstigt att det är till ett katthem, men ändå.

Hur ser ni på saken?

• Svar på tråden Önskelista - ett måste?
  • lillP

Kul att få lite åsikter! Katter ligger som sagt oss väldigt varmt om hjärtat, så det är verkligen "vi".

Jag skulle nog också vilja ha med mig något till själva bröllopet om jag var gäst. Skulle nog ha ett kort där jag skriver att jag skänkt pengar (och ev hur mkt), ev ha med blommor också.

Vet att många vill ge saker, bestående saker, i bröllopspresent. Det har väl nyss blivit accepterat att ge pengar i gåva...

Vad tycker ni, ska vi falla för gästernas önskan och krysta fram något mer att önska oss? Själv tycker jag väl att man får komma på nåt själv om man inte vill köpa det som redan finns på listan. Ok, det står ju inte ordagrant att det är en önskelista med pengarna...

Oj, långt och krångligt. Hoppas ni förstår vad jag försöker få fram!

• lillP

Problemet är att vi inte behöver något direkt, vi har hela tiden köpt det vi vill ha. Det enda är att vi vill renovera om badrummet så småningom, men det känns inte som ev pengar som vi får kommer räcka långt där. Reser utomlands gör vi nästan aldrig eftersom det inte passar in i våra liv just nu, så det är ju inte heller ett alternativ...

Åh, blir tokig på det här. Lite fantasi får väl gästerna ha Får väl säga till att vi absolut inte vill ha några saker, utan att de får hitta på upplevelser åt oss om de inte vill skänka pengar. Tror ni de blir nöjda då?

• lillP

Tur att några av våra gäster resonerar som ni iaf

MissieA skrev 2008-10-29 10:00:04 följande:
    Fast jag anser att välgörenheten är ändå en sak brudparet önskar sig hehe det är typ deras önskelista för att de inte ska få massor med vaser, ljusstakar m.m.
  • lillP

Tack för din kommentar Aleta! Lika klok som alltid

Då tänker jag stå på mig! Min h2b har hela tiden hävdat att vi ska stå på oss, men jag har kännt mig osäker.

• lillP

HAHAHA Finns säkert nån liten katt som kan gömma sig i en vas

Svar på tråden Önskelista - ett måste?