Inlägg från: MiaMariaR |Visa alla inlägg
  • MiaMariaR

vikten o vitsen med en brudbukett?

Hej,
    Efter att ha läst trådar här om brudbuketter, där det skrivits bl a om hur svårt det kan vara att göra en själv (att man bör anlita proffesionella) samt sett sex and the city-filmen där bröllopsplanerandet blir för mycket och paret "tappar varandra" börjar jag ledsna på vissa detaljer och fundera på ifall det verkligen är nödvändigt med en brudbukett.

Vad symboliserar brudbuketten för er?

Hur viktig har den varit/kommer den vara för er?

Hur mycket kostar en brudbukett och är det värt det?

Tacksam för svar

• Svar på tråden vikten o vitsen med en brudbukett?
  • MiaMariaR

tack alla för att ni svarat, trevligt att veta att det inte bara är jag som kan känna mig skeptisk till kostnaden för en brudbukett mot vad den (som jag känner det nu) ger.

passionsblomman: roligt med lite bakgrund om blommor, du har ju helt rätt i det här med begravning, där känns det naturligt med påkostade arrangemang (jag har aldrig varit gäst på bröllop men dessvärre på begravningar). Vad jag förstår så är du florist så jag vill passa på att fråga dig en fråga: kan man ha med en blomma från mina föräldrars trädgård till floristen som ska göra buketten och få med den (förutsatt att den har bra stjälk osv)? Vi har en rosenbuske som tagits sticklingar från och funnits i släkten länge.

PS. just nu vill ja ha vita och rosa rosor igår ville jag inte ha något alls och min sambo vill ha näckros-tema på allt..

• MiaMariaR

passionsblomman skrev: Vad gäller näckrosor kan du iallafall hälsa din sambo att det blir svårt. Såvida an inte tänker simma ut i en tjärn och skära nyutslagna till dig förstås

Det är väl klart att han ska simma ut och plocka blommor till mig =) det är jag värd!
    nej jag har försökt kolla det där med näckrosor och det verkar svårt men han ger inte upp, näckrosliknande blommor kanske? eller rosor, eller ingen bukett..

Men hur mycket har buketten betytt? ni som redan är gifta?

Svar på tråden vikten o vitsen med en brudbukett?