• Leeeloo

Att sluta med p-piller

Jag har funderingar på att sluta med mina p-piller. Jag har ätit dem i 10 år och tycker att det är dags att sluta. Har funderat på detta ett bra tag nu så det är igen som jag precis har kommit på. Vi kommer inte att skaffa barn direkt efter jag slutar men det är väl pågång inom en snar framtid. Det jag har funderingar på är hur min kropp kommer att reagera när jag slutar. började äta när jag var 15 och är 25 idag. Kommer knappt ihåg hur min kropp var innan jag åt piller. Sen vill man ju såklart inte få mensen på bröllopet. OM jag slutar så slutar jag vid årsskiftet, vi gifter oss den 23 maj. Hmm... vad har ni för erfarenheter och tankar kring detta?

• Svar på tråden Att sluta med p-piller
  • Leeeloo

Ja! det skulle vara så himla skönt om han skulle kunna ta över en stund. =) Jag är ganska säker på att jag kommer att sluta men är nog lite för bekväm. Det är som du skriver Miss bii: "Men det är ju otroligt bekvämt just med att kunna reglera mensen". Man vill ha kontroll över det. Och jag vill inte ha mens på bröllopet eller på resan... Vad har ni fått för "biverkningar" genom att sluta med pillerna?

• Leeeloo
    Coffeegirl skrev 2008-11-02 22:52:46 följande:
    Jag har slutat äta p-piller för ett halvår sedan. Har aldrig direkt haft några finnar förrän nu, men det verkar som att de håller på att avta lite i alla fall. Jag åt p-piller i tolv år och tycker inte att det är så konstigt att kroppen har en slags omställning efter så lång tid.Min menscykel verkar vara lite längre än tidigare, ca 35 dagar. Jag har ganska svullna bröst innan mensen och frå mer menssmärtor nu än med p-piller, men inte värre än att jag kan stå ut med dem. Det känns bra att inte ta tabletter måste jag säga.
    Hur gammal var du när du började med piller? Jag var nästa 16 och hade inga finnar i mina tonår, varken före eller efter jag började. Jag tänkte om man börjar tidigt, innan man ens börjar att få finnar i vanliga fall, så kanske man får finnar när man slutar? jag vet inte.... ska beställa tid hos barnmorskan för lite prat tror jag. =)
  • Leeeloo
    shakynose skrev 2008-11-03 22:08:04 följande:
    Att sluta med pillren är något av det bästa jag gjort! Stor positiv förändring för både kropp och psyke.
    Det låter ju jättebra! =) Det enda man är orolig för är att man inte vet när mensen dyker upp....Det är ju heller inte så kul att få en massa finnar och sånt men jag tror faktiskt inte att alla får det. Jag tror att det beror lite på person till person.
  • Leeeloo

Åhh... vad glad jag blir när jag får höra lite positivt! =) =) men men....jag får se hur det går....

• Leeeloo

Jag slutar min utbildning om ca 1 år, Januari 2010. Det är därför som jag funderar på att sluta. men jag vet inte om det är lite tidigt än. men jag vill inte heller sluta vid bröllopet i Maj, då slutar jag hellre om ett par månader som planerat.

Svar på tråden Att sluta med p-piller