Att sluta med p-piller
Jag övervägde länge innan jag sluta med mina p-piller. Hade ätit mina i 7 år. Mitt humör och självkännsla va i botten och sexlivet ska man inte tala om. Jag kännde inte igen mig alls. Även dom runt omkring mig tyckte det samma. Prata om de me min sambo, han tyckte ju inte att jag skulle sluta med dom, eftersom han inte vill ha barn än. Inte jag heller. Men mitt beslut om att sluta kom när jag fick reda på att jag hade pågång till livmodershalscanser och var tvungen att operera bort en bit.
Efter de beskedet så sluta jag tvärt. Va nojig att p-pillerna hade något med de att göra (även fast de inte ha de igentligen). Men efter att jag ha slutat me p-pillerna så mår jag TOPPEN. Är glad, pigg o sexlivet är toppen=)
Så jag tycker att du ska sluta. För vi är igentligen inte skapta för att äta en massa sådana piller. Mensen har väl blivit rubbad i och försäg. kommer lite senare än vanligt. Men ett tips är att du skriver upp när du får mensen och när den slutar varje månad så vet du på ett ungefär när den dyker upp.