Inlägg från: Augusti2010 |Visa alla inlägg
  • Augusti2010

Att sluta med p-piller

Jag hade också ätit p-piller sedan jag var 15 och slutade efter 10 år. Fick lite finnar av hormonomställningen, men annars märkte jag inget mer än att mensen drog ut på tiden varje månad. Kunde gå över 40 dagar.. Trodde jag var gravid varenda gång. Det tog ett halvår. Äter nu minipiller eftersom jag ammar, men kommer definitivt gå tillbaka till p-piller sedan. Kanske kan tillägga att jag inte är "hormonkänslig" av mig, har t.ex. aldrig haft några besvär vid mens och hade en drömgraviditet då jag inte märkte annat än att magen växte. Det är säkert jätteolika hur man reagerar.

• Augusti2010
    Leeeloo skrev 2008-11-03 11:00:57 följande:
    Hur gammal var du när du började med piller? Jag var nästa 16 och hade inga finnar i mina tonår, varken före eller efter jag började. Jag tänkte om man börjar tidigt, innan man ens börjar att få finnar i vanliga fall, så kanske man får finnar när man slutar? jag vet inte.... ska beställa tid hos barnmorskan för lite prat tror jag. =)
    Jag började med p-piller när jag var 15-16 år, hade aldrig haft finnar förut men fick en del tillfälligt när jag slutade med p-piller efter 10 år.. Frågade en sjuksköterska jag känner och hon sa något i stil med att sluta med p-piller efter så lång tid blir som en ny pubertet =) massa hormoner. Finnarna försvann dock efter ett tag, det var liksom en tillfällig omställning.
Svar på tråden Att sluta med p-piller