Lös biljett till barnkarusellen!
Nenne - du är otrolig! Liknelsen med flumride är synnerligen passande... Älskar flumride!
Och ni har skrivit otroligt mycket - läser på makens dator och har inte hunnit sparka bort honom från den förrän nu. Eller snarare - han har tagit hem sin jobbdator istället för min som flyttade tillbaka i måndags. Så nu har jag en "egen" igen.
Måste tyvärr säga att jag inte längtar så mycket till den verkliga jobbstarten i morgon. Men men, det ska bli så kul att se maken utvecklas som pappa, han har inte agerat så mycket på egen hand hittills, inte hela dagar menar jag.
Fast - han kunde ju haft bättre tajming. Mindre har knappt velat äta "fast" mat på över en vecka, om vi inte väntar tills hon skriker av hunger. Plockmat är fortfarande kul, men det är minimala mängder som faktiskt hamnar i magen. Och sen börjar vi tvivla på det riktiga i att ge välling istället, så sen i fredags blir det inget extra. Fast då börjar det otrevliga, med att den hackiga hostan blir ihållande, snoret börjar spruta och hon vaknar och hostar/gråter flera gånger per natt. Välling istället för mat?? Osäker och ingen kan svara. BLÄ! Vill ha facit!
Önskar det gick att veta om det är ett utslag av "kan själv" eller sjukdom. Enligt läkaren i fredags så var hon frisk som en nötkärna - det var innan hostan blev ihållande. Mutter!
Nåja, mellan hostattackerna och matgnölet så är hon glad och kravlig. Har börjat ställa sig upp nu, och kröp faktiskt sina första steg idag. Har annars mest praktiserat säl-stilen.
Vi kikade på ett hus idag med. Äntligen igång. Fast tyvärr var fotografen hos mäklaren ett geni, för allt var knappt hälften så stort i verkligheten. Fast det låg fint, halvlantligt med ridskola och naturreservat som granne. Så - vi kommer att kika vidare på området, men inte detta hus.
Cicci - grattis!
FruLlan - grattis, om jag inte redan sagt det. Glömsk och virrig jag med.
Må så gott alla! Nu ska jag glida ner i tv-soffan en liten stund före sängen.