Hihi...när det kom till Mona och Pampers, så trodde jag att det hade något att göra med torr jämt. Men så var det visst inte.
Ore - det kan ta mer än 2 månader för cykeln att bli stabil igen, helt klart. Men jag hoppas för min del att det är något annat som "ställer till det".
September - för oss har AW varit väldigt bra. Mindre och vi behövde handfast hjälp med att få till bra sovrutiner. Nu sover hon från 19 till någon gång mellan 6 o 7. Väckning o mat vid 7 och sen några sovpass under dagen (antal beror på barnets ålder). Nätterna funkar nästan jämt fint, hon somnar om själv om hon vaknar. Daglurarna fungerar ok, vissa dagar bättre än andra. Ätandet är väl vår stötesten. Det är inget matvrak vår lilltjej, och framför allt inte om hon håller på att bli sjuk.
Jag hade (liksom många andra) svårt att få kläm på Sova hela natten-metoden innan jag fick hjälp av de på forumet, och innan jag läste boken. Så mitt tips är att surfa på forumet, läs Sova hela natten-boken, och känn sen efter om det är något för er. Du får gärna fråga mer om du vill. Jag hjälper till med det jag kan.
(Kan ju tillägga att det är flera år sen jag själv sov så gott om nätterna, utan att springa upp o kissa o dricka vatten etc. Om det är ett resultat av utmattning efter månader utan sömn, resultat av att inte jobba på 10 månader, bättre vattendiciplin på kvällen eller resultat av sov-kuren, lämnar jag osagt...)