• Oms

Lös biljett till barnkarusellen!

AM - skönt att allt gick bra och se till att VILA ordentlgit nu! det är jätteviktigt att du inte lyfter tungt och håller på utan tar det lugnt så kommer det gå strålande

MRS B - jag förstår fullkomligt att du är trött på tvättande, badande o skurande! hoppás att det har vänt nu! för fy vad jobbigt det e m magsjuka!

Lappis - jag är torsk på lucia och adventsframträdanden - springer i kyrkor som en tok den här årstiden och jag tillåter mig säga att jag har bra koll på de olika körerna så mitt tips iår är helt klart Sofia vocalensemble - fast jag är inte hundra på att de gör luciakonsert, däremot adventskonserter bla på skansen (seglora kyrka) - kolla in www.sofiavokalensemble.se

• Oms

Lappis - blå hallen har suverän akustik för körer. jag har avait på 3 olaik advents/lucia och julframträdnaden där o det e så otrolgit maffigt - tror jag ska gå iår med! konserthuset är också bra men blå hallen är bättre - dock kan det vara lite kyligt så man bör ha ngt varmt på sig.

• Oms

Ang arbetsförmedlingen så ber jag att få återkomma om ngn månad eller så dock finns det intressant läsning för den som vill veta vad man gör och inte gör samt vad man har lärt sig av alla meningslösa åtgärdsprogram - läs budget-proppen för 08/09! den är på ca 95 sidor men iaf i mitt tycke intressant (jag vet jag är torsk på såna saker, har plöjt ett antal proppar, förarbeten etc) en del kallar ju AF för arbetsförnedringen...

• Oms

Aproppå inlagda körsbär tycker jag nog att jag sett det på alla möjliga ställen, iaf i lidingös och östermalms matvarubutiker. vill nog säga både Sabis och Vi superstore men är inte helt hundra på den första (jomen de borde ha) Jag skulle göra en Cassata till min födelsedag i septmeber och letade då efter kanderade/inlagda frukter och tyckte nog att just körsbär fanns det lite här o där...

• Oms

Page - läskigt m mammas galna man - tycker inte om när man häver besöksförbud. Din mamma har inget intresse av att flytta hem til sverige igen?

AM- denna körsbärs diskussion blev plötsligt mkt intressant! jag som inte ens är ett fan av körsbär annat än färska, o då helst bigaråer, har plötsligt fått ett intresse här - nu måste jag ju titta i våra butiker om det finns eller inte, haha, man e ju skadad, men jag vet var de finns ngnstans så det e enkelt nästa gång jag går o handlar. sen visst finns det i sk "invadrarbutiker" det mesta som är konserverat, inlagt etc hittar man där, alt i stormarknader i invadratäta områden.

• Oms

Igår satt jag o sökte jobb igen, dock inte så många. Det är svårt att söka o skriva personlgia brev till arbeten som man inte är 100% intresserade av så jag koncentrerar mig i nuläget på de arbeten som jag tror skulle kunna stimulera mig. Man får väl se senare vid skarpt läge hur man gör då men i nuläget fokuserar jag mig på de jobben som känns intressanta. Jag hittade 3 st som hade inkommit de seanste 3 veckorna så det är ju ingen eush driekt i bank o försäkringsvärlden...

2 december ska vi få reda på om vi får vara kvar hos vår arbetsgivare eller ej.
    8 dec startar vi vår nya placering i resursen (mitt i city - livsfarligt för ekonomin )

Jag hoppas ju självklart på att ha ett besked om ett nytt arbete vid den tidpunkten eller iaf att man har det till årskiftet iom att jag åker utomlands sen. Jag har ett jobb på gång som jag är väldigt intresserad av, de håller på o gå igenom de olika ansökningarna just nu så det e bara o vänta, jag vet dock att jag är attraktiv där då av dem har blivit uppmanad att söka tjänsten- men sen vet man ju inte hur många som har sökt - jag kanske bara är en droppe i havet....

väntan är väl ändå det värsta?!

• Oms

Gosnose - låter lovadne det där! jag hålller tummarna!!

Nenne - men vad trist att ni inte´hinner ngn mer detta år - oandra sidan har jag hört *vissel vissel* att 2009 ska bli ett toppenår! en riktigt babyboom väntas till hösten så då dj-vlar om inte ni är en av dem!!! bra m IVF-kön dock - ngn tur ska ni väl ha!

Vickan - kul att se din nuna här inne igen - hoppas allt e bra m er alla? när skulle du till el stockholmo o bo o dricka gott vid/på "vår" skybar? man kanske kan sammanstråla??? *flirtar för fullt*

Mrs b - hade du pratat m BVC om hur du skulle mata malte? om inte så ring gärna till sjukvårdsupplysningen, de brukar ha koll på just vanligt förekommande barnsjukdomar och tillstånd. just magsjuka hos barn tar ju jättelång tid att fixa till så man måste ta det superlungt! först vätskeersättning i några dagar sen ris el majsvälling sen kanske lite kokt ris och ev kokt fisk i ett par dagar, det brukar behövas 2-3veckor m mkt strikt kost innan man kan säga att det e bra igen.

• Oms

ang luciasånger - stora tjejen sjunger ju i en diskantkör och de har varje höst ungefär 10 konserter samt körläger etc. Nu börjar ju högtiden så ni kan tänka er hur mkt julsånger, såväl klassiska som mer okända som spelas/ sjungs hos oss om dagarna. de som jag tycker är finast är ju i regel de jag känner till men de övar hon inte på lika ofta eftersom hon kan dem.

Det finaste var ändå förra hösten då de sjöng Händels Messiah i kungsholmskyrkan - så otroligt vackert m 6 körer tillsammans m ett antal solister.

• Oms

Nu är det galet mkt i mitt schema - satt bara o suckade igår och känner mig sådär galet självisk... iom omorgantistionen så drar vi igång alla möjliga konstellationer på AW och dessutom har mina vänner allihopa fått ett jättesug på att träffas under samma former - tror jag har hunnit med 7 AW på en månad och 4 till nästa vecka o 5 veckan därpå! helt galet! jag ser ju knappt lillskrutten! Tur att jag har en sån superman som grejar detta utan att knussla - han tycker att det är min tid nu, att jag har varit alldeles för osjälvisk tidigare, men ändå - det här är inte jag så det känns jobbigt.

tänkte igår när jag efter några glas rött och en god måltid m lunchgänget på Tudor Arms (ääälskar britiska pubar, de har ju så skön stämning!)att nu ska jag hem o bry mig om maken (läs sex ) men tror ni jag orkade det? nä, när jag väl kommit hem och tvättat bort sminket, kikat igenom posten och tittat på Criminal minds (inspelat av maken o så tittade vi tillsammans när jag kom hem) så sov jag som en stock! Jag vet att han försökte väcka mig men jag var helt däckad...

jaja, ikväll e jag hemma hyfsat (runt 7) ska på parlamentet inspelning m mamma o sen köpa fian kläder till Mathilda att ha på 1-års fotograferingen nästa vecka, dock har väl Mathilda somnat då men jag kanske kan ägna lite mer tid åt min man, stora dottern är hos pappa o svägerskan är troligtvis m sin pojkvän... jag kanske ska köpa m mig ngt gott hem?

• Oms

men Gosnosen! vad tråkigt! *kramar om* attans att det aldrig ska fugnera i den här tråden! är det ngt som går eller? hur många ÄP har du gjort? det e inte aktuellt m flera alltså? shit vad trist!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!