Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Lös biljett till barnkarusellen!

Tror att luften gick lite ur mig efter mötet för nu känner jag mig lite lätthövdad....
    Typ att hjärnan försvann lite... Eller energin I hjärnan....
    Jaja, hoppas jag hittar den igen för jag har typ hundra saker att fixa emd snarast nu!

• sweetstreet

Blivande FruL,
    Fan vad trist med tantbesök!!!
    Kram till dig!
    Hur är det har du påbörjat ngn utredning eller ska ni göra det nu?

• sweetstreet

BS
    Vad skönt att det gick lättare med Iris ikväll! Hoppas det fortsätter så!

Ang träning så ojojoj!!!
    Nu är jag såååååå otränad!!!
    Har inte tränat ordentligt sedan förra hösten. Jo lite för ett år sedan. Gick på gymmet och trampade maskiner när jagv ar gravid, men inte alls emd samma intesnitet som innan jag blev gravid. Och det slutade jag ju emd i typ april maj förra året när jag började få ont av att bara gå. Och efter att Lill-Skruttan kom har jag inte haft vare sig tid eler ork att komma iväg. men nu känner jag mig taggad. Hopps jag kan börja springa ute igen så fort det blir lite varmare, men ska försöka komma iväg till gymmet innan dess för det lär väl dröja innna våren kommer.

Men jag ahr alltid varit mer eller mindre aktiv. Absolut inte så som jag var i tonåren.
    Jag höll på med simning då och det är ju en sport där man tränar alldeles knasigt mycket. Så när jag höll på som mest tränade jag ca 8-9 gånger i veckan!!!!!!
    Tror det blev ca 14-15 timmar i veckan ungefär.
    Hade GRYM kondition och styrka då, men då var det ju ngt man tog för givet och inget jag fattade att jag hade förrän jag lade av.
    Fast måste säga att jag fortfarande drar stor nytta sv grundkonditionen som man skaffade sig i ynge år! För det går faktiskt skamligt lätt att få upp en bra kondition när jag väl sätter igång och tränar, oavsett hur långt uppehåll jag gjort...

Jaja, nog träningssnack nu.
    Men jag hoppas som sagt komma i bättre form under våren.

• sweetstreet

Telis!!!
    Jag tänkte jag skulle skicka några uppdaterade bilder på min lill-karamell men kommer ej ihåg din mailadress. Kollade hotmailadressen för jag vet att jag ahde dig där förut, men de måste ha gjort om och rensat där sedan nyår!!!! Skitsurt!
    För min inbox var helt tom!
    Så om du vill skriva din mailadress här igen så ska jag försöka ta mig i kragen och skicka nya bilder!

Men nu måste jag jobba vidare.
    kram på er allesammans!

• sweetstreet

Ojojoj! Har inte hunnit läsa på länge och det var sååååååå många sidor att jag knappt hunnit skumma ens. Hastigt har jag kollat och insett att min lilla Favvo-kanin fått utomkvedes! FAN!!!!! Skit också! hoppas nu att du snart blir bra gumman! Tänker på dig massor!

Och så vill jag skicka de varmaste och gosigaste kramar till Nenne-Skrutt!!!!
    Jag förstår hur du känner dig. Även om vi inte höll på lika länge som ni nu gjort (tror jag) så var det tillräckligt länge för att jag också varit där nere på botten och vandrat i mörkret. Det tog oss ju knappa 2 år innan vi fick vårt efterlängtade pluss..... Ni har hållt på dryga två år va??

Det finns inte så mycket jag kan säga till er alla som kämpat så otroligt tappert så länge utan resultat än. Jag vet att man iband kan behöva peppning och stöd, men att man ibland bara inte orkar höra på flåshurtiga hejarop utan att man liksom tänker att "ja det är lätt för DIG att säga du som sitter där med magen i vädret, ett litet knytt eller vad det nu vara månne".
    Så jag sträcker mig bara såpass långt att jag vill säga att jag verkligen tänker på er! Ni finns ständigt i mina tankar även när jag inte hinner logga in här på favvotråen. Här komemr en hel hög med kramar till alla som känner att de vill och behöver!

• sweetstreet

Vänner.

Dessutom vill kah kommentera ditt gamla inlägg om handväskan och smyckena!
    jag tycker det är coolt när små killar gillar sådant som är så typiskt tjejigt. Det är häftigt eftersom det visar att barn verkligen gör och vill det som de tycker om. Inte vad "andra" tycker är "rätt".
    En av mina bästa vänner har en son som ääääälskade bling bling när han var yngre. Ja jag tror han gör det lite fortfarande. han älsakde även att måla naglarna så han hade nästan alltid nagellack samt halsband eller armband på sig när han var typ 2-4 år. Samtidigt älskade han bilar! Så det var en verkligen underbar blandning av kläder med lsatbilar, bussar etc på samt lite nagellack och halsband! Såååå Sköönt tyckte jag!

Trist bara att det är så att en kille inte alls har samma frihet som en tjej att "korsa" gränsen mellan de sk könsidentiska sakerna. Att vara tjej och vara sk pojkflicka anses ofta lite "fint och häftigt" men att vara kille och tycka att tyllkjolar är fint och att vilja ha halsband anses inte alls så "coolt". I de flestas ögon. Trist tycker jag eftersom jag är av uppfattningen att alla barn ska ha rätt att testa olika identiter. Det är en del av att växa upp och utvecklas.

• sweetstreet

Ja lappis glömde säga att fotot var superfint!!!

Och Vickan glömde GRATTA DIG!!!!!
    SORRY!!!!!Men sent omsider kommer här ett STORT GRATTIS till ditt plusssssss!!!!

• sweetstreet

Heeej telis!
    Ser att du är en grön plupp nu!

Jag bara skriver hastigt.
    har inte hunnit maial några bilder till dig heller. men de kommer. Konstigt nog flyger tiden bara iväg och jag hinner inte alls allt jag vill göra, grrrr!

Är allt bra med dig??????

• sweetstreet

Mugglan,
    jag tror det är jättevanlig när barnen börjar på dagis att de blir lite "orolia" och inte är sina vanliga jag. Men det verkar som om det i de allra flesta fall går över efter ett tag. När de börjar känna sig hemma där och lära känna personalen och barnen.
    För oss var det ju väldigt annorlunda eftersom vi skolade in vår lilla tjej när hon var bara 3 månader. Haha, säga vad man vill om att skola in tidiigt på dagis, men En fördel har det helt klart och det var att det var noll probelm!
    She couldn´t care less.......
    Det var betydligt jobbigare för de med "äldre" barn.

Nu stormtrivs hon på dagis och jag tycker ärligt talat att det känns superbra att ha henne där! Visst vill man vara med och vara med henne och se alla framsteg, men jag tycker vetkligen att det går väldigt bra att kombinera. Helst hade jag som sagt jobbat lite mindre än fulltid, men tycker ändå det går väldigt bra och jag är glad över att hon började tidigt på dagis. Hon är supersocial och man ser verkligena tt alla barnen verkar utvecklas mycket genoma tt vara tillsammans med varandra.

Ang det där med pojkflicka resp flickpojke så tycker jagd et är trist. Alla som ropar att det är en sådan fördel att vara man och att kvinnor har det sämre tycker jag ibladn stirrar sig lite blinda på vissa saker. Man kan givetvis toka det som att det anses "finare" att vara pojkig just för att mannen är norm och att det är fint att vara som en kille trots att man är tjej. MEN jag tycker att detta även betyder att man som kvinna egentligen ahr en enorm fördel rent samhällsmässigt och det är att man är mycket friare i sitt eget uttryck och sine gen identitet. Att män och pojkar har en betydligt mer begränsad "okej-nivå" vad gäller detta. Vilket är jättesynd! Så egentligen tycker jag att det är männen som är i "underläge" där gentemot kvinnorna.
    Jag tycker därför att det är häftigt om föräldrar låter sina pojkar vara som de är även om dettta innebär att de vill måla naglarna och ha halsband och handväska!

• sweetstreet

Grrr! BT lägger av stup kvarten! när jag skriver inlägg.
    Jaja, nu hinner jag inte skriva mer för ja ska hämta på dagis.

Telis ska håla alla mina fingrar o tår imorgon för dig gumman!!!!

Och EA,
    jag börjar nya jobbet i april.

Kram till er alla!

• sweetstreet

aaarrrgh jag skrev ett inlägg men det försvann. Nu hinner jag inte mer.
    FAN jävla BT!!!!!

jaja får skriva om det imrogon kanske.
    Kram!

• sweetstreet

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nenne-Skrutt!!!!
    FAAAAAAAAAAAAAAN
    Jag blir såååå ledsen. OCH förbannad!
    Jävla skiiit!

kramar om så att du blir blå!

jag inser att just nu finns inga tröstande ord, men jag tänker på dig gumman!

• sweetstreet

Jag blödde lite innan jag plussade. Fast inte massor. Fast tillräckligt för att tro att tanten var på besök. Därav väntade jag att testa tills typ 2 dagar senare eller så.
    Men jag vet inte vad som är vanligt eller inte vanligt.

Blir bara så ledsen att det inte fungerar för så många av er kämpar.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!