• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • _koko_

lappis - Du får väl gå i blött hår lite oftare då när du har klippt lugg igen så den exotiska dimensionen får skina!

oms - Förstår att ni vill veta, men har tyvärr ingen aning... MEN, en snabb googling resulterade i detta:
    webhalsa.com/product_info.php/products_id/347
    Hittade även information om dieten också.

• _koko_

Just det, glömde säga att ett annat alternativ är att bli blodgivare (om man får).

• BrudSommar2006

Hur har det gått för Cicci och stackars Victor?!

Frejis, var är du, vi är väldigt nyfikna här!

Jösses vilket väder, man vet inte om man ska pallra sig hem tidigt innan det blir värre eller vänta på bättre tider...

• Lapinette

Tror det blir bättre (vädret alltså). Hör inte smattret mot rutan längre och hoppas på att slippa ta upp paraplyt när jag går härifrån om ett par timmar.

• Oms

Ja har inte ens sett att det regnar (sitter fn i landskap utan fönster nära mig) men jag hörde av halva våningsplanet att det var en tornado i värtahamnen och att den avslutades m tripla regnbågar (hann bara se 2 regnbågar men det var fint det med)

• fru AM

Lappis: Håller med koko - jag tänkte verkligen igår: NU ser jag att hon (du) är halvjapanska! Har inte tyckt det synts förut. Du är jättesnygg både med och utan lugg!

Det där med blodgrupp. Jag är nästan säker på att det står på den där militärbrickan man fick som liten och som barnen får hem i brevlådan när de är några månader-ett halvår? Eller har jag fel? Jag minns också att vi testade oss själva i gymnasiet på naturkunskapen så det kan ju inte vara så komplicerat. Testet i kokos länk funkar säkert bra.

• muggles

Metallbricka - tror inte Moa fått ngn...?

Blev det ngn god tårta AM?

• Lapinette

AM - jag letade febrilt efter den där brickan när diskussionen kom upp med kollegan. Hittade den när vi rensade ut extrarummet inför renoveringen men tror du jag kom ihåg att kolla vad det stod på den?!!!

• fru AM

Hej Mugglan! Fick inte med mig någon i familjen på att vilja äta tårta i fredags - det närmsta jag kom var brorsan som ringde spntant och sa åt mig att köpa bakelser. Så det fick bli ett gäng katalaner (mazariner med hallonsylt och glasyr). Mums!

Det ka hända att ma är lite äldre när man får den där brickan. Det enda jag vet är att Livia fått den (fast jag har ingen aning om var den är ...)

Jag kan till min glädje upplysa er om att jag precis fick hem ett brev där det stod vad jag har för blodgrupp samt att jag är såväl HIV- som syfilis-negativ samt är immun mot Rubella (vad det nu är). Men det är ju helt knäppt att man inte ska kunna köpa ett blodgrupperingstest på apoteket (man kan ju köpa massor av andra tester där: borrelia, klamydia t ex)

• muggles

Vi ska hälsa på Moas kusin (2v gammal) i helgen, ska bli kul. Speciellt som det inte är min bebis utan jag kan lämna tillbaka den om den börjar skrika

Jag (och även maken) är såå osugna på bebis så jag börjar undra om Moa verkligen kommer att få ngt syskon. Den här åldern de är i nu är ju så himla rolig - bara man kunde snabbspola dit! Som maken sa; nu verkar det mesta fysiskt ha utvecklats så nu händer det mer när det gäller förståndet och det mentala. Moa förstår så mkt mer nu än för bara några månader sedan. "Gå och hämta dockan" el "Spring bort till pappa", "Nu ska vi gå ut" etc.

Just nu känns det som att skulle vi (försöka, jag räknar inte med att det blir ngt med tanke på min ålder) skaffa en till så vore det bara för Moas skull, för att hon ska få ett syskon. Och det känns inte som rätt skäl...

Men det är ju jättemånga som skaffar nr 2 ganska fort (nr 2 föds när nr 1 är typ 2 år el yngre tom), är "alla andra" verkligen sugna på en till el resonerar de som att det är praktiskt att barnen är jämna i ålder etc? *nyfiken*

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!