• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

Usch Cicci, vad trist med en dålig läkare. Vi registrerade först Iris hos vår vanliga husläkare och de är väl helt ok men efter att de missat det här med Iris urinvägsinfektion så bytte vi till barnläkarmottagningen i Täby sjukhus och de är jätteduktiga! Till och med sköterskorna som svarar i telefon känns mer pålitliga än läkarna på vanliga mottagningen vad det gäller barn som inte kan tala om vad som är fel. Du får stå på dig för att få hjälp då för nu har han ju varit dålig länge.

• _koko_

Åh, cicci, krama stackars victor från mig! Hoppas läkaren rycker upp sig eller att ni kan hitta någon annan...
    Vi var till husläkaren med conny när jag misstänkte öroninflammation och den gången gick det rätt bra (ingen inflammation men däremot vaxpropp), fast de hade ju ingen aning om huruvida revaxör var ok att ge spädbarn (tror jag skrev om det i tråden? att läkaren (efter rådgörande med en kollega) bad mig prata med apotekspersonalen och sen stod det "till spädbarn endast efter läkares inrådan" på förpackningen)...

Nåväl. Undrar hur nenne har det på "ex-jobbet"?

Har idag fått min nya telefon och bränt mig på kaffet, funderar på att göra något vettigt också. Fast det kan nog vänta en stund till. Det är ju snart lunch, ingen idé att börja med något nu!

muggles - Tror det har lite att göra med hur man trivs på jobbet faktiskt. Och det är verkligen roligt att komma hem på kvällen och sätta sig med conny i hans nya rum och bara leka en stund... Mmmm, livet är härligt just nu!

• _koko_

lappis - Hahaha! Luggdiskussion kontra adoption, känns som att vi på luggsidan hade det viktigare ämnet. Min mamma tyckte för övrigt att jag såg ut som en tonåring... Vi var överens om att jag ser yngre ut nu, men jag tyckte inte det behövde vara negativt förrän hon menade att yngre = 14 i mitt fall...

• Izzie

Åh vad mysigt det lät med er brunch! Önskar att jag var på närmre håll så jag kunnat vara med...

Piggelin - Ja, den dödsannonsen var minst sagt magstark enligt min smak... Särskilt med bilden oxå.

Här har vi haft en aktiv helg annars. Först barndop i lördags fm och efterföljande lunch och fika. Sedan födelsedagsmiddag hos svärmor och igår far dags-firande i omgångar. Stackars Matilda var alldeles uppspelt och hade jättesvårt att komma till ro igår kväll. Själv satte jag igång och målade en fondvägg i köket. Den blev äppelgrön a la Granny smith. Har inte bestämt än om det är snyggt eller inte Men det bli nog bra när resten av "piffet" är på plats.

Ska hålla mig hemma idag iaf för att M ska få lite lugn och ro. Lika bra det, för ute ösregnar det och blåser halv storm.

Började äta lite grann i lördags efter tre veckor med shaker och det är riktigt underbart med lite mat igen! Blir än så länge begränsad kost men vad som helst är himmelriket jämfört med soppor och shaker. Det kommer dröja läääänge innan jag äter en slät soppa frivilligt igen.

Lilla vickeviran! Tänk vad din stackars hjärna går på högtryck med barnprojektet! Ska du inte bara ta time-out till efter nyår och rensa huvudet lite? Fokusera på annat och "sov på saken" under lite längre tid. Du kan bestämma med maken att ni ska prata ordentligt om saken i januari? *kramar om*

• fru AM

Men Lappis: Var inte det där en BIM-lista snarare än än ÄL-lista?

Koko: jag tycker du är jättefin i lugg - såg rockig ut!! Själv har jag försökt klippa lugg i flera år men min frisör (som har väldigt hög svansföring) vägrar. Då bytte jag frisör (fast på samma salong) och tror ni inte han vägrar också! Får tydligen göra luggklippet själv om det ska bli något?

• Telemarkgrrl

AM, vilken underbar frisör som säger vad han tycker! Själv går jag alltid dit och är velig och frågar vad dom tycker. Då säger dom alltid att "bestäm du, jag klipper som du vill". Men jag VET ju inte vad jag vill så då blir jag ännu mer osäker och säger "äsch, klipp av det slitna då så räcker det så".

Koko var faktiskt väldigt fin i lugg! Vem vet, till nästa brunch kanske jag också har vågat ta steget.

• fru AM
    Telemarkgrrl skrev 2008-11-10 12:02:12 följande:
    AM, vilken underbar frisör som säger vad han tycker!
    Men jag blir ju helt överkörd varenda gång jag klipper mig ... Vi kanske ska byta frisör du och jag!?
  • _koko_

AM - Håller med telis, men om du vill testa har jag en mycket trevlig frisör (som nog iofs också säger vad hon tycker), i dina kvarter dessutom! Hon har precis återvänt från mammaledighet och vill gärna ha lite nya kunder.

Vilka komplimanger förresten, tack!! Jag börjar nog vänja mig, men det känns fortfarande lite konstigt.

izzie - Grönt är skönt!

• fru AM

Koko: ja tack, vill gärna ha tips på frisör. Hörde precis att min Gustav på SachaJuan på Sturegatan kanske ska flytta på sig ... så då är det bra att ha alternativ!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!