• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

vill du komma ut ur det där ambivalenta hörnet eller känns det rätt tryggt där? Det kanske är någon mer professionell du behöver prata med som kan bena ut vad du vill?

Men kan han vänta ett tag till eller? För eftersom han inte verkar veta när det är läge att ligga så verkar han ju inte särsklit angelägen utan mer laid back (han kanske inte behöver ha din cykel inskriven i kalendern men åtminstone fråga dig). Han kanske kör med den mycket hälsosamma inställningen att blir det så blir det (önskar att jag hade kört med den devisen...). Och då behöver det ju inte kännas så stressande för din del. Men om han har panik över att han gärna vill blli pappa så snart som möjligt borde ju han ju intressera sig mer i vad som krävs (fast ni hade väl inte superkoll sist och det gick ju bra då, så han har ju inte behövt lära sig hur det går till den hårda vägen).
    Hoppas att det löser sig till det bästa!

nähä, nu är det hål i väggen och jag behöver ett gött garv med maken.

• nennesjuttioåtta

Frejis
    oj, det borde ju vara om 1,5 vecka! Håller tummarna som satan för dig nu!

AM
    Nej, jag satt ju där jag satt men hade gärna minglat runt men så känns det ju alltid. För man har ju så trevligt redan där man sitter också och sen är tiden ute... Vi får ta igen det en annan gång!

på er!

• viktualia

Nenne - du är något på spåren. Han är kanske lite mer ljumm än vad jag tänker mig... hmmmm... alltså: I min värld är det antingen av eller på. Halvlägen är inte min avdelning och planering är bara förnamnet till vad jag ägnar mig åt. Dessutom förväntar jag mig av mig själv att jag ska vara tokPÅ och att han också ska vara supertaggad.... och fokuserad och allt....

... men du har nog en poäng... min kära prins har en sanslös förmåga att vara lagom.. och det kanske är så här också.. han är lagom på och alltså måste man inte räkna äldagar till galenskap... (även om jag har järnkoll på att jag är på dag 10 idag....*suckar*)....

... varför kan inte jag vara lagom...... av eller på....

• Frejis

Nenne - okidokk, nu har jag koll, 18 eller 19 november

Det är iaf mensdags imorgon om tanten håller sig till sitt schema. Jag har för tillfället noll symptom, hur ofta inträffar det?

Viktualia - en fråga: hur kan du planera någonting (dvs barn alt icke barn) när du inte veta vad som kommer att inträffa? All framtidsplanering handlar egentligen om förväntningar och sannolikheter. Själv kan jag tycka att det skulle vara både roligt och läskigt att få ett eget barn, men jag har ju ingen facit och därmed ingen aning om det. Jag tror dock att inställningen till olika problem och hur man kan lösa dem är det absolut viktigaste.

• Frejis

Jag provocerar bara lite så att du kanske vågar lämna hörnet och tittar ut

• viktualia

Heja Frejis! fniss fniss! Förväntningar och sannolikheter, kontrollbehov, trygghet och lugn... tjaaa det blir en rätt god soppa om man blandar och ger...

• BrudSommar2006

Hejhej, tack för supertrevlig brunch idag, synd bara att jag hade bråttom iväg men ett par timmar han jag prata bort i alla fall innan det var dags att dra till förorten igen. Såg ni några potentiella smygläsare efter att jag försvunnit?

Cicci, stackars Victor som är sjuk så mycket, ska du ta honom till doktorn tror du?

Vickan, har maken någon aning om vad äl är och hur få dagar man faktiskt har att spela på varje månad? Maken hade inte den blekaste och har det knappt fortfarande. Eller jo, han har fattat att det handlar om ett par dagar tror jag men han har ingen aning om när de kan tänkas inträffa eller hur lång en cykel är eller så.

• Frejis

Vickan - det blir så djupt att man riskerar att drunkna.

• Frejis

Vickan igen - dag 10, då har du tiden på din sida och ingenting är för sent

• viktualia

Brudsommar - jooo han har rätt bra koll.

Frejis skrev 2008-11-09 20:43:22 följande:
    Vickan igen - dag 10, då har du tiden på din sida och ingenting är för sent
    Eller för tidigt....fniss

tur att ni finns, tossiga trådisar!!
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!