• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

NU går jag. Ska köpa mig något alldeles eget godis att snaska på och inte berätta här ...

Vi som brunchar ses på Elverket på söndag! Om ni ser ett långhårigt vitblont troll som kryper på våffelbuffén så är det Livia
    Puss & Kram

• Ore

Japp, det låter som att jag borde åka förbi affären. Jag blev också sugen på vit choklad med torkade körsbär. Å andra sidan tvivlar jag på att affären har det. Pistagelängd är inte favoriten riktigt, så det kan jag hoppa.

Men jag plockade fram min clementin i alla fall... Men grymt sugen är jag, hoppas verkligen att mormor bjuder på något gott på sitt kalas... Fast jag blev ju bjuden på thaimat idag, så det kanske är synd att klaga.

Om man ska ha med ett av sina syskonbarn på kalas, föredrar man en 2-åring eller en 5-åring?

• Oms

AM - skrattade gott åt alla smygläsare på bolaget i Fältan,haha vi kommer säkert att vara omringade på söndagsbrunschen också!

Ore- du föredrar helt klart att ha med dig en 5-åring på kalas! en 5-åring är mkt lättare att handskas m en en 2-åring i trots (för fy vad jobbig 2-års trotsen kan vara - ingen här här (jo ja, AM och MrsB va?) har haft en 2-råing än men vi lär få veta när den dagen kommer, hahaha)föräldrarna är dock nog glada om du tar med dig 2-åringen

• BrudSommar2006

Jösses, en femåring självklart!!!

Blåbärsglögg, det låter riktigt ruskigt, isch, rent psykologiskt så känner jag redan att jag inte ens vill prova, bläh. Hoppas den vita chokladen med körsbär också. Idag när jag stod vid disken på apoteket och väntade på mitt pencillin så blev jag frestad att prova en sådan där Modifast chocolate bar, bläääähh, jag fick slänga den. Fram för vanlig hederlig Marabou!!!

Liten, fick vi inte lära oss på chokladprovningen att om man gillade Marabou så var man en sådan där person som det inte var någon idé att lägga pengar på fin, "riktig" choklad eller nåt i den stilen?!

• Lapinette

BS - Marabou blääääää!!!! Här smaskar vi 70-85 % Lindt om kvällarna.

• Ore

5-åringen alltså... Ska kolla med den andra barnvakten också. Föräldern (i det här fallet ensamstående) har en barnvakt, men jag har lovat att avlasta denna litet och ta hand om ett barn (av 3, 10-åringen uteslöt vi eftersom han ääälskar sin coola barnvakt...)

• Fru FruLLan

Näe inte två flaskor idag utan i höst fast åhhhh vad gott det hade varit
    jag kommer också att dricka kokt glögg men det är ju absolut inte lika gott efter den kokat som när det är sting i den. Så därför en flarra tills nästa år!

• nennesjuttioåtta

jag tycker bäst om saftglögg *mespropp* och älskar både marabou och "fiiinare" choklad. Dock får det gärna vara utan sprit och sånt i som de ska envisas med att peta i pralinerna.

• Lapinette

Näääh, ingen sprit i chokladen men gärna ett glas rött till!

Frullan - äppelglöggen, Blossa 04, kall med en isbit och en bit lime eller äppelskiva till. Jättegott! Kanske kan man göra något liknande med årets, typ pilla i ett blåbär (har några i frysen) och dricka den kall som välkomsdrink.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!