• Oms

Lös biljett till barnkarusellen!

tack för alla kommentarer! jo fotografen (Åsa) är riktigt bra! en glad tjej som har massor av rekvisita o ideér om hur bilderna ska tas och men man får själv bestämma hur man vill göra - jätteskönt! hon rekommenderas!

AM - jag inboxar dig länken till fler bilder!

• Oms

BS - det går att ta bort luvan, det har vi gjort på Mathildas overall då den inte passar så bra. sen har den ett starkt gummiband under foten som man har under stöveln så att overallen sitter bra

• Oms

Mrs B jag inboxar dig länken till övriga bilder på oss!

Appropå tårtor - ikväll ska jag baka två tårtor till morgondagen då vi firar 1-årignen m släkt o vänner, har ännu itne bestämt mig för vilken sorts tårtor jag ska baka men hoppas det ger sig under dagen -ska nog göra en supergod lyxchokladtårta m mint smak som smälter i munnen... men den är inget för barn då den görs på mestadels 70% choklad

• Oms

Mrs B - hur inboxar man dig? jag får bara ett felmeddelande hela tiden!

• Oms

tackar för alla fina kommentarer om min lillskrutta som mamma myser man när andra tycker att ens barn är fina, bra, roliga, söta osv osv menman kan skämmas ngt ordenltigt när de misskött sig, sagt ngt dumt osv - det gör de när de blri äldre o trotsigare...

• Oms

Hej tjejer - har inte läst ikapp än men tänkte bara säga att om ca 10 min får jag reda på om jag får vara kvar hpå min arbetsplats eller ej! jag är först u m min chef vilket känns superbra! har jobbat häcken av mig de senaste dagarna så jag är nöjd m vad jag åstadkommit (otroligt m tanke på hur mkt jag har hängt här på sistone)

återkommer lite senare o meddelar utfallet!

• Oms

Cissi - hoppas det läser sig m Fejan - ytterliggare en anledning till varför jag vägra använda det - man e ju aldrig anonym!

Och hur gick det för mig då? Jo jag hamnade i resursen som väntat - vi blev inte så många som kom dit bara 12 st. 7 st fick andra anställningar inom bolaget och 10 st fick avtalspension. imorgon är det uppföljningssamtal m chefen, sen avdelningsmöte och överlämning av vissa arbetsuppgifter. sen är jag nog ledig tors o fre o mån för att sen börja resursen på tisdag.

hoppas hoppas att jag får ett nytt jobb snart! nu har jag ju lön o allt i minst 1½ år men ändå! jag vill jobba! jobbet som jag har på g har jag inte hört ngt av sen de meddelade att de hade 2500 sökande. visst - de ska ha flera tjänster men deras budget är inte helt klar så man vet itne i nuläget hjur många det blir så man avvaktar där med.... suck denna dumma finanskris som bara ställer till det!

nu ska jag mingla vidare m mina arbetskamrater - det e det jag har gjort tills nu därför har jag inte varit inne o läst mer än sista sidan,

återkommer kanske ikväll, tjingeling

• Oms

hej tjejer

jag har för första gången i trådens historia inte läst mer än ett fåtal inlägg under den senaste veckan... ni skriver ju som galningar och jag har inte haft tid att hänga här ngt - all datatid går åt till att söka jobb, putsa på min cv och googla på olika tips o trix.

Jag började ju i resursen förra veckan - helt ok i ett mkt centralt läge (sergels torg) och vi går nu ienom våra styrkor o svagheter, jag ska träffa min coach nu på måndag och då ha m mig ett cvunderlag och allmän info om mig för att sen på onsdag rikta mitt cv och få feedback från gruppen (vi r ca 20 i varje grupp så här blir det feedback!

Vi har fått dagisplats åt Mathilda. hon börjar 1 feb och det på dagiset som vi hade som 1:a hands val - känns jättebra! men ändå lie konstigt - ska min lillskrutt vara borta från oss sååå länge varje dag?

nu är det bara lite drygt 2v kvar tills vi åker till Gambia! det känns lite overkligt att man ska väg allihopa till ett varmt land o bara slappa - alla andra gånger vi har vairt där har det varit ett späckat schema men iår ska vi bara vara m famil o vänner i 3 veckor - skönt med en brejk ifrån vardagen!

måste gooogla vidare nu, tjingeling och ursäkta egoinlägget - återkommer nä det e mer tid o läser lite mer!

• Oms

AM!!! - men herregud har du sagt A så måste man säga B - degt är trådpolicy!!!

Cissi - jobbigt du har haft det, jag förstår dig till fullo! hoppas su växer in i ditt besut och blir tillfreds med det -kan tänka mig att jag kommer snurra om fvp jag med om det blir en 3:a.

Mugglan - såg framför mig hur tysken mottogs på svenskalektionen. säger som dig ang länken - nästa gång om vi nu gör fvp ja då sjutton ska jag veta - maken fick sin vilja igenom denna gång men nästa gång är det min tur

• Oms

AM - vad kul me en kille! kan tänka mig att maken blev glad oxå! jag vill oxå ha en kille näst gång - har u 2 tjejer redan - fast nu pratar vi bara om det blir en nästa gång - ag är NÖJD m de jag har såklart!

• Oms

Kan ngn inboxa mig länken till det nya galleriet? nu blir jag ju nyfiken på alla nya bilder!

Nenne - tisdag? jag har 2 olika möten och det sista slutar ca 12 på den delen av drottninggatan som ligger vid rådmansgatan ungefär - ska vi hooka upp för en fika innan eller hade du tänkt dig en längre lunch för då får jag hoppa.

Lappis - håller tummar o tår som vanligt!

är bara inne en snabbis - har filat på min CV inför dejten m min coach imorn - spännande!

• Oms

Lappis - hoppas hoppas att du har fått dålig syn och att det inte alls e någa prickar du ser!

Koko o Nenne - jag kommer till 113 50 så fort jag kan, håll en plats för mig! Kul!

Nu ska jag gå igenom allt material ifrån min coach - herregud vad mkt man ska tänka på när man skiver ansökningar o söker jobb etc - hoppas bara att det leder till ngt!

BS - ja här hemma är det oxå teletubbies samt tweenies, Balamory etc vare morgon - eller det var så tills BBC PRIME helt plötsligt gick o blev BBC entertainmnet och CeeBebies försvann från program menyn! så dåligt! Ceebebies har alltid haft sååå bra barnprogram, lärorika och söta m mkt musik o glada ansikten! som tur ät har vi spelat in en del av dem!

• Oms

jag sällar mig till skaran som ger en STOOOOR kram till vår lilla kanin! fy fan vad livet är orättvist!! varför vill det inte fungera för en del medan det är åt andra hållet för vissa av oss andra (undertecknad inkluderad).

Livet är inte rättvist och tyvärr så vet jag inte varför vissa får utsåt hård prövningar på vissa delar medan andra bara glassar runt o inte ens funderar på saker o ting...

jag svamlar men vill bara säga att mina tankar är med dig ikväll Lappis

• Oms

Nenne o Kokosen - det var himla trevligt m lunch igår - känns precis som en lagom anstränging för mig nuförtiden

Nenne igen - fy för AF tanten - tyvärr så finns det alltför många byråkratiska långlivade saker i AF's personalstyrka -men ha förtröstan - räddning är på väg - de byter ut o flyttar om och anställer nya m högre utbildning o krav - lönerna höjs o organisationen förändras - förhoppningsvis även hos er! när har du nästa intervju? hoppas det går bra - håller tummar oo tår!

Cissi - men vilket shit sätt av dagiset! Jag hade fått tuppjuck - kom inte o lägg er i saker ni inte har koll på o sen snacka skit! jag tycker du gjorde superrätt som var där o spionerade - kör ghårt! visa dem att du minsann inte tar skit som Grynet säger jag håller tummarna för att det b lir bra där med!

• Oms

Mrs B - men lilla Malte! stackarn undrar vad det är för fel? han har väl inte varit ett kräbarn förut va? utan det här började m magsjukan? hoppas ni får ordning på det!

Nu behöver jag lite tips - NI som rest m 1-åringar o där omkring till varmt land - vad ska man tänka på att ta med sig? det känns som om jag bara har tänkt på hälften och jag vill itne glömma ngt viktigt - så alla tips är bra!

• Oms

BS - levande vaccin kan ge sjukdoms symptom ja, men inom 1-2 v. de gånger barnen reagerar direkt m feber brukar inte vara MPR, gula febern etc utan de andra vaccinen som difteri,kikhosta o alla dem. Mathilda får liksom Oumie fick, feber av alla sprutor men det går över inom ett dygn är det kvar längre är det oftast inte sprutan som gör det.

MPR däremot brukar rätt så ofta ge sjukdom (typ röda hund light)efter 1-2 veckor och då har man det i upp till en vecka. Vi valde därför att inte ge Mathilda MPR nu imorn eftersom hon då riskerar att bli dålig precis när vi ska åka till Gambia.

• Oms

GOD JUL!!!!

kikar in en snabbis innan jag o liltjejen ska gå på promenad, hon vill bara vara ute o gå hela dagarna så det e bara o klä på sig o gå ut

Har bara skummat lite och vill skicka en extra STOR kram till Lappis, Telis o Nenne mfl som bara ville ha en julklapp men där den lyst m sin frånvaro hoppas tomten tar efterbeställningar

Koko - men vad skoj! grattis till er alla!

Nu ska jag fortsätta,

tjingeling

• Oms

hej tjejer... nu ä vi tillbaka i kylan igen...

haft en dålig internetuppkoppling och extremt lite tid så jag har inte varit online sen innan jag åke - typ 27 dec el ngt...

kan ngn ge mig en update på vad som hänt sen årskiftet typ? några plussare? *Hoppas hoppas*

resan har varit jobbig och rätt så seg faktiskt - alla dessa släktbesök hit o dit som man blir tokig på! Mathlida var dessutom riktigt riktigt sjuk den första veckan m start på nyårsafton så vi blev låsta "hemma" under en vecka ngt som stora dottern inte hade så kul åt... dock m peniccilin, diet och tålamod så gick det bra!

Gambia ligger ju i västafrika och har milslånga stränder längs atlanten som man gärna vill utnyttja maximalt men... det var så KALLT! shit vad blåsigt o kyligt det var nu, vi förs om nätterna och fm fram till 12 ungefär, sen blev det skönt, aldrig för varmt inte ens under solen och sen var temperaturen typ 20-25 grader fram till runt 7 då solen går ned och det börjar bli kallare igen, runt 9 måste man ha jacka på sig...

visst låter det konstigt? Afrika liksom, men jaja, även de ska väl påverkas av klimatförändringarna.

så update ngn?

jag har sovit mellan 06.15-09.15 inget mer inatt då det var så sjukt varmt o bullrigt på flyget så jag är lite mör och kommer nog inte logga in förrän ikväll tror jag

tjingeling!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!