• Izzie

Lös biljett till barnkarusellen!

Mrs B - Han är för söt Max
    Trist med Malte! Skickar en uppiggande kram!
    Du var förresten lite kryptisk efter gratulationen till Piggis - fyller du oxå år idag???

EA - Vad gulligt! Hon får börja med små PET-flaskor till dig och portionera ut jämnt över dagen
    Funkar det kan hon ju göra sig en förmögenhet! Graviditet på flaska! Det vore nåt det!

• Izzie

Ore - Trist med tanten! Hur länge har ni försökt?

• Izzie

Ore - Jag minns vårt fjärde försök. Tungt var det minns jag. Men för ganska många av oss här i tråden tog det faktiskt på femte försöket! Hoppas att det gäller dig med!
    Ang ÄL-stickor så köpte jag oxå CB på apoteket. Har inte testat några andra så jag har tyvätt inga fler rekommendationer...

• Izzie

BS - Fy vad jag tyckte synd om dig när jag läste dina inlägg! Frustrationen och maktlösheten lös verkligen lång väg! Tur att hon var så mysig på morgonen sen. Det är väl så det är med barn - tvära kast! (Ibland dessutom bokstavligen...)
    Har nog inte heller några råd att ge tyvärr, annat än avledande grejer/lekar/sång samt byxblöjor och ha skötbädden på golvet.
    Ang dagis ovilja till byxblöjor å kan ni ju använda dem hemma och ha vanliga på dagis då. Då får de själva kämpa så gott de vill. Fast hon kanske inte krånglar så på dagis?

Blivande Fru - Förstår att det är kämpigt att ha det jobb du har när du samtidigt själv försöker bli gravid. Men du har ju mer kunskap än de flesta i ämnet och förhoppningsvis löser det sig snart för er. Än så länge har ni väl alla hjälpmedel kvar att tillgå, såsom hormonpreparat, inseminationer, ivf osv? De allra flesta lyckas ju med hjälp av detta förr eller senare. Du har inte kollegor som kan hjälpa till? Tex kolla upp inför ÄL när ägget verkar släppa el så? Det är ju något som kan vara svårt att tajma, men du har kanske den utrustning som krävs nära till hands för att kolla? Fast ni kanske inte får göra så?

EA - Vad jobbar du med?

Mrs B - Fy, det krånglar verkligen för er just nu. Håller verkligen både tummar och tår för att ni inte ska åka på magsjuka igen nu... Skickar stor kram! Det måste vända någon gång!

MSW - Jobbigt med nattsömnen. Kan ni testa öronproppar och sova lite i skift du och maken? Ibland är det ganska lite som behövs för att få en drastisk effekt energimässigt.

Liten - Lycka till på u-samtalet!

Ska taoch kasta mig i duschen nu medan M sover. I eftermiddag är det terminsstart på babysimmet och då måste man ju vara fräsch och vältrimmad Usch, glömde fixa till bikinilinjen en gång när jag var där och det var inget kul. Kändes som att alla föräldrarna såg det. Det gjorde de med största sannolikhet inte, egentligen är det väl ingen som bryr siug hur jag ser ut, men min egen känsla blir inget bra utan lite fix... Dessutom hålls babysimmet i en spaavdelning på ett av de flashigare gymmen i stan och dessutom med stor tonad glasruta in till gymmet.

Skulle hälsat på en av mina bästa vänner ikväll efter babysimmet, men hon hade skickat meddelande i morse (som jag inte såg förrän lunchtid) att hon fått värkar vid två i natt och var på väg att packa bb-väskan. Hon ska ha om 2 veckor egentligen. Känner mig alldeles upprymd å hennes vägnar. Kanske beror på att jag tänkt mycket på min egen förlossning då det var ett år sen nu, jag vet inte. Spännande är det hursomhelst. Tycker ungen borde vara ute nu!

• Izzie

AM - Gud vilken söt giraff!
    Ang nässköljaren har jag försökt inköpa en så länge nu. De är ALLTID slut på apoteken där jag bor. Tom slut hos leverantören säger dom. Jag har mycket problem med bihålorna så jag borde verkligen ha en...

• Izzie

Liten - Vad kostar det? Låter som en superidé att ha tycker jag. Får du den dessutom levererad till dörren? Hur ofta?

• Izzie

Fick precis sms från kompisen med värkarna. Värkarna har avstannat. Trist!

• Izzie

Här är en till med lite jobbångest. Börjar ju om sex veckor... Känns lite jobbigt nu när jag varit hemma så länge.

Är dessutom osäker på hur bra min tjänst funkar i kombination med att ha små barn hemma...

• Izzie

Go fredag i tråden!

Sitter och kurar lite framför datorn, men jag borde verkligen ta tag i städningen. Det ser ut som skrutt överallt.

Lillasyrran har varit här idag och vi har lagt upp byxor (både jag o syrran är under 1,60m )och tonat hår (syrrans). Vi har hunnit med en promenad oxå i den riktiga iskylan som är nu. Vättern är en härlig sjö, men den skapar väderförhållanden som är rent ut sagt för jävliga. Kallt, rått och vind som går genom märg och ben...

Har oxå suttit och kollat medan syrran smaskat i sig min favorit-sallad (supergod kycklingsallad med massa olika grönsaker och mangodressing från caféet på orten där jag bor). Usch, idag är det vråltungt att inte käka mat. Bläddrade i buffé och såg alla härliga asiatiska rätter, mums. Längtar så tills den här satans kuren är över.

Vin vart jag med sugen på!

Lappis - fy vad trist att den där jäkla blödningen aldrig ger med sig. Segt är bara förnamnet. Hoppas att blodprovet ger ett positivt besked!

Mrs B - Förstår att det är tungt med att få så dåligt med sömn. Det är verkligen A och O med sömn. Kan inte maken ta hela natten inatt eftersom det är lördag imorgon?
    Skoj att maken kommer till mina trakter! Du ska inte följa med?

AM - Blev det bra?

Telis - Kan inte du skicka en ny länk till galleriet till mig? Har bytt dator och de gamla mailen är inte kvar...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!