Nenne - Skickar en stor varm kram! Vilket tant-as. Oxå en j-vla dag att bjuda in sig själv. Jag tycker oxå ni gör rätt i att ta tillvara på alla chanser med insemination först. Hur långt har ni kommit i utredningen annars? Vilka test har gjorts?
Och någon vit jul fick vi inte här vid vätterns södra del. Trist! M fick en pulka i julklapp som hon älskar. Vi har den inomhus på vardagsrumsmattan, hon sitter där jämt Hoppas det blir lite snö snart så hon får inviga den på riktigt!
Vänner - Låter som du haft en härlig jul! Förstår att det känns lite konstigt med din farmor. Det hade jag nog med tyckt om det var min farmor. Konstigt fast kul!
Antar att eftersom det blir allt vanligare med skilsmässor och att man ofta har flera partners jämfört med hur det var förr, så förändras väl beteendet även hos de äldre. Förr var det ju vanligt att man var gift med en person, och dog den personen, var man ofta ensam sen. Jag tycker det är bra att det finns fler chanser i livet. Min mormor har levt ensam i snart 30 år. Det tycker jag verkar urtrist. Fast snacka om att jag skulle bli chockad om hon mot all förmodan skulle skaffa sig en "vän" nu
Ore - Instämmer med övriga. Klart du får deppa här! Det är ju tungt mentalt att skaffa barn. Även om allt skulle gå på räls så är det tungt mentalt. Jag tror att nästan alla innerst inne tror att de ska bli gravida direkt. Även om det finns hinder. Hoppet ligger liksom där och lurar. Efter ett par gånger börjar man inse att det kanske inte skulle gå så lätt som man tänkt sig och då kommer den berömda svackan. Tror de flesta av oss som inte lyckats på de två första gångerna hamnar där. Sen verkar det gå i vågor... Har egentligen inga råd att ge förutom att se till att hitta på lite annat kul vid sidan av. Det går inte att sluta tänka på det, för då är vi ju på "Den rosa elefanten-temat" - dvs det funkar inte. Men att ha lite annat att tänka på utöver barnkarusellen hjälper mentalt tycker jag. Men det är lättare sagt än gjort. kram!
Koko - Trist med illamåendet, hoppas det ger med sig snart. Vilken vecka är du i nu? 6-7?
Fnissade lite åt yogan... När hade du tänkt berätta på jobbet?
BS - Hoppas det inte blir värre för dig med. Synd att tiden blir så uppskjuten, men blir symptomen värre får du väl söka akut. Kram!
Här är vi inne på dag två av förberedelserna inför det stora 1-årskalaset. Mamma o pappa var gulliga och tog hand om Matilda på dagen igår, så jag hann göra alla inköp. Det tog hela dagen att handla mat, fixa dryck på systemet, leta present till mamma (som oxå fyller på nyårsafton) och hitta lite dekorationskuliga saker. Idag väntar städningen, så jag borde verkligen inte sitta här. Men Matilda sover och jag var bara tvungen att ta en kort paus.
Tanten har anlänt lite lagom lämpligt, liksom en tung förkylning. Typiskt när man har mycket att göra, men det är ju som det är. Har tröstat mig med att vräka i mig allt godis som fanns i huset. Får ta tag i vikten igen efter jul.
Well, well. Bäst att sätta igång o damma!
Ses senare!