• Izzie

Lös biljett till barnkarusellen!

But for the love of... Kan ngn snäll själ inboxa mig namnet!!!
    Muggles - Inte snällt att retas sådär

MrsB - Kan kanske ligga något i det! Själv är jag allergisk mot stavfel i ansökningar...

AM - Grattis till dina shoppingfynd! Det finns inget som kan få en på så gott humör som lite lyckosam shopping! Själv hittade jag halkstrumpbyxor på Pippilotta! Det är inte lätt att få tag på det annars...

• Izzie

Fast jag har jagat en Matinique-jacka åt maken på MQ och där var jag inte lyckosam. Ringde runt alla butiker i Göteborg, Linköping och Halmstad - men icke... Nu ville maken jag skulle ringa Stockholmsbutikerna med, men ngn måtta får det nog vara.

• Izzie

Ore - jag vill oxå se bilder!!!

Jag gillar cambozola på pepparkakor, minns inte vem det var som ville ha tips på ost...

Håller med Lappis om Intrades tapeter. Finns massa fint!

Nenne - vad kul att ni flyttat in nu! Det är allt lite speciellt att bo i hus (både i pos och neg bemärkelse...)

Ang namn så gillar jag Olivia, Elvira och kanske Cornelia. Bland killnamnen så gillar jag Victor, Adam och Hugo... Men man lär väl hinna ändra sig tills det (förhoppningsvis) är dags nästa gång.

Satans AM - kan du skriva vilken bokstav namnet började på nu igen så ska jag göra en ny sökning??? (Det är väl ändå inte för mycket begärt *blinkar sött med ögonen*)

Grattis Kängu!

Nä, nu är jag för seg i hjärnan för att komma ihåg vad jag skulle kommentera... Ses imorgon!

• Izzie

Lappis - Åh vad glad jag blir för din skull! 5 toppembryon! Det är ju fantastiskt! Grattis till dom! Nu hoppas och tror jag stenhårt på att det ska gå vägen för er!

BS - Det lät som en ruskig undersökning du var med om. Men som Koko skrev, det är ju värt det när man ändå får en diagnos som hjälper en vidare... Är det inflammationen som orsakar framfalls-symptomen?

Koko - Så ledsamt med din katt. Fick en tår i ögat när jag läste ditt inlägg. Skönt att ni fick säga hej då åtminstone. Minns att min katt som jag hade när jag var liten sprang bort. Vet inte vad som hände henne och det känns inget bra.

AM - Hoppas du piggar på dig!

Muggles - Du är en ängel!

Ang det här med bilder... Finns det inget annat ställe som vi kan skapa ett nytt galleri? Tyckte det var kul att se bilder på er alla och era söta små barn. De växer ju, så jag vill gärna ha uppdatering med jämna mellanrum. Mycket roligare att ha ansikten på folk man pratar med eller hör talas om (barnen) så ofta...

Nä, nu vaknade Matilda. Hela dagen har blivit helt upp och nervänd idag pga att babycaféet är på förmiddagen när M normalt sover...

Ska till min kusin och hämta en sekretär snart som jag fått ärva av min moster. Måste passa på att ge M gröt innan.

Tittar in lite senare ikväll om jag hinner.

• Izzie

Ojoj. Herregud så mycket att läsa ikapp... Det har tagit timmar. Men jag har fått mig några asgarv under ikappläsningen. Slidkrampen var hysteriskt roligt tycker jag :-d

Lappis - trist med din resa! Oväntade utgifter så här innan jul är ju bara aptrist!

Telis - Gulle dig för att du fixat galleriet! Ska bli så kul att se bilderna när jag fått länken. Jag har mailat dig!

AM - Klart maken kan vabba! Stå på dig!

Mrs B - Vad kul att ni kunnat äta middag tillsammans! Känns som barnen verkligen blivit stora då! Hoppas det löser sig med ögonen fort. Ni har ju haft er beskärda del av sjukdomar nu tycker jag.

BS - Hoppas det går bra hos sjukgymnasten och att du äntligen får hjälp nu.

Ja, det var ju massor jag tänkte på när jag läste men nu har jag förstås glömt en massa.

Ja, här har vi iaf haft en skön helg så här långt. Julbord med kompisar i fredags, babysim i går morse, följt av en runda på stan och sedan lunch på restaurang med svärföräldrarna. Sen hyrde vi lite bluray-filmer och köpte en stor påse godis och toppade sedan det med lite pizza på kvällen. Matmässigt en katastrofdag, men vad gott det var. Har inte ätit vare sig pasta el pizza på över två månader...

I morse vaknade M tidigt, men maken gick upp och jag fick ligga kvar i sängen. Så skönt! Sen var de trötta när jag väl kom upp och efter en gemensam frukost gick de båda och la sig. Så nu har jag fått två timmar för mig själv framför datorn! Toppen!

I eftermiddag väntar pepparkaksbak och en runda till gymet. Måste slå in de sista julklapparna och få iväg dem till USA med innan det bli försent. Bäst att ta tag i mitt liv och göra lite nytta.

HA en fortsatt skön helg alla! Kram!

• Izzie

Telis - Superbra nyheter! Vad skönt att du slipper op!

AM - Grattis till ditt fina UL! Det verkar ju helt osannolikt att du är halvvägs redan... Tyckte du plussade nyss.

Cissi - Era stackare! Magsjuka som är det värsta oxå...

Nenne - Du måste absolut ta lite bilder på huset! Min tråkiga åsikt ang sovrummet är att det nog funkar vilket som... Snyggt med enfärgat grått (fast det är svårt att hitta rätt grå nyans tycker jag), men en snygg "svagt" mönstrad tapet kan nog funka lika bra. Kanske skulle jag undvika medaljongmönster, tror man tröttnar fortare, men det finns ju många andra fina mönster.

Vilka fina nya bilder det finns i galleriet förresten! Kul att vi har det igång igen och att vi kan uppdatera med lite nya bilder.

• Izzie

Hej svejs!

AM - Vad kul med en liten kille! Grattis!

Lappis - Åh vad jobbigt att du ska vara utan dator hela helgen! Man får helt enkelt ge sig till tåls. Well well. Håller tummarna (eller var det bara tummen?) iaf!

Muggles - Vilken suveränt god middag ni verkar ha ätit! Det lät iaf skitgott! Är "bästa väninnan" den jag tror? Hälsa o gratta!

Cicci - Hoppas du kan hitta lugnet. Vet inte vad jag ska skriva som ingen annan redan sagt. Tror det vore bra om du kan hitta någon duktig professionell psykolog/kurator som är väl insatt i ämnet - Mama Mia borde som sagt kunna rekommendera någon. Kram!

Liten - Vad synd om er allihop! Maken för att han blev så sjuk (han måste känt sig väldigt ynklig), Mindre för att det är läskigt med föräldrar som inte beter sig som de brukar, och om dig förstås som missade julbordet... Hoppas ni får en bättre helg iaf!

Ang vitpepparkornen så kör min mamma och hennes kollegor (förskollärare) med det jämt! Funkar enligt mamma!

Här har vi varit uppe tidigt som attan för att vara med på Lucia-firandet på jobbet. Det är ett superduktigt Lucia-tåg som kommer varje år. Det ville jag absolut inte missa, men det var stressigt att både få mig o M klara i tid, inkl få fram den insnöade bilen... Men vi hann till slut och det var lika mysigt som vanligt! Matilda tyckte det var jättehäftigt med Luciatåg och viftade och "sjöng" glatt med.

Efteråt bar det av till det intilliggande köpcentret för lite julklappsinköp, men det gick inte alls. Var en såndär dålig shoppingdag när man bara tittar men är för osäker för att köpa något. Trist!

Hämtade resekataloger iaf. I sommar bär det av på en riktig charter. All inclusive, hög standard på hotellet och superduper-barnvänligt. Allt har sin tid - nu kommer charterns i vår familj

Nä, nu ska jag nog ta och packa upp allt vi handlade på Ullared i tisdags. Har redan glömt vad vi köpte...

• Izzie

Glad Lucia på er allihop!

Har precis kommit hem från en släktmiddag (julbord). Känns som jag aldrig kommer behöva äta mer...

Muggles - Ja, det var Piggis jag tänkte på, men Miss X omtalas ju både lite nu och då här i tråden med, så det var ju skönt att hon oxå klarade sig! Tycker absolut ni gjorde rätt i som sparade Pol Rogern... Den ska man ju inte sörpla i sig bara sådär, utan verkligen njuta!
    Grattis till en skön natts sömn förresten!

Nenne plutt och Lappisen - Håller tummarna för er båda! Nenne - släng dig över glöggen det första du gör (glöm inte att försäkra dig om att det är vinglögg), så kan du koppla av sen

September - Jasså, det är den klassiska "ett steg fram, två tillbaka" som gäller... Ja vi har väl alla varit där. Aptrist, men det är bara att ta nya tag. Tänker så själv om M's nattsömn. Har ju funkat tidigare, men nu är vi uppe flera gånger varje natt igen. Supertröttsamt!

• Izzie

Tittar bara in en snabbis och ser iaf att tanten inte kommit till lappis! Tjohoo!!! Nu får hon f-n hålla sig borta...

Hej Tingeling! Vad kul att du tittar in! Antar att du testat alla tips men... Jag har pratat en del med en tvillingmamma på öppna förskolan och ställt lite frågor om matningen (bara för att jag är en nyfiken typ). Hon använder babysitter med sån där båge. När tvillingarna äter välling/ersättning så sätter hon dem jämte varandra och lägger upp flaskan på bågen. (Testade med Matilda och det funkade faktiskt. Det hände förstås att flaskan åkte ner någon gång, men på det stora hela gick det toppen). Hon (tvillinmamman) satte sig emellan babysittrarna och höll i flaskorna i början, sen klarade de sig själva. När de började äta smakportioner satte hon dem i varsin stol alt babysitters, och gav varannan sked. Funkade super sa hon. Du har förmodligen redan testat en massa olika tekniker, men jag ville bara skriva om detta ifall om att. Det lät lite kämpigt att du ägnar så stor del av din dag till matningarna... Och när det gäller flödet rekommenderar jag Mam ultivent-flaskorna. Förkortade Matildas ättid till hälften när jag började med dem. (De tar ju bort luften oxå)
    Kram på dig iaf!

Grattis Nenne till intervjun! Vad kul!!! Måste kolla in ditt söta lilla hus imorgon i galleriet.

Nähä, nu är det dags för sängen. Matildas nattsömn är allt annat än bra just nu, så det gäller att sova när man kan.

Kom förresten precis hem från Peter Jöbacks julkonsert(blev bjuden av jobbet). Kan inte påstå att han är "my cup of tea" i vanliga fall, men jäklar vad bra hans julshow var! Superduktig och proffsig. Att jag satt på andra raden och 5-6 m ifrån honom gjorde inte saken sämre
    Rekommenderas!

Natti natti

• Izzie

Men Lappis! OHHH, den har alltså inte kommit ännu?!!! När är testdag? Fast det kanske du inte vill avslöja?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!