• Mrs  B

Lös biljett till barnkarusellen!

Hej hej

Tittar in en snabbis innan Max barnkalas....

Tack för alla kramar och tankar, det värmer och behövs!!!!

Läget nu:
    Malte är piggare nu pga av att han varje natt får dropp för att hålla vätskebalansen och sen sondmatas han i lugn takt dygnet runt. Men varje gång vi försöker med mat (gröt, kräm, välling, burkmat) så kommer det upp igen i munnen som vanligt. Så tyvärr kvarstår problemet och inget vet vad felet är än.

Jag håller på att bli tokig och "skäller" ut varje sköterska som kommer in för att de ska förstå att det inte spelar någon roll vad vi matar Malte med. Det är inget fel på hans aptit nu och han äter vad som, FELET är att det kommer upp igen så fort han svalt det sista.
    Tyvärr görs ingenting nu eftersom det är helg så vi håller på att tjata oss till en ordentlig undersökning imorgon eftersom det är vardag igen då.

Blir så gråtfärdig varje gång jag tänker på det som är och så frusterad just nu för att de inte fattar att något måste göras nu.
    Sjuksystrarna är snälla och försöker med allt, men har förstått att detta här inte heller funkar. Men tyvärr är det doktorerna som bestämmer och vi har haft en ny doktor varje dag sen juldagen och det har inte kommit på vad felet är.

Jag tror fortfarande att det handlar om reflux, magkatarr, magsår, magmun eller något liknande. Men doktorerna vill inte av någon anledning utreda det än.

• Mrs  B

Koko
    Grattis än en gång!!!!!!!!!!!!!!
    Och hoppas verkligen att endon håller sig borta nu!!!
    Vilket datum har du BF tror du?????

BS
    Tråkigt att farmor är sjuk, har ni kommit iväg till Öland????

EA
    Trist med er Stockholmsresa.
    Hoppas ni får det bra här hemma istället!!
    Tråkigt att vi inte ses imorgon, men ni kanske kommer hem en dag senare och då kanske vi kan dricka te här hemma hos oss?????

Nyår kommer vi nog att spendera på sjukhuset tyvärr om inget annat händer och vi får rätsida på detta på två dagar.

2007 var ett fruktansvärt år förrutom vårt underbara bröllop.
    2008 började bra med att Malte föddes, men avslutade med svärfars död, sjukdomar och Malte på sjukhus.
    2009 hoppas jag verkligen ska bli bättre!!!!!!!!!!!!

Gott Nytt År alla om jag inte hinner in mer i år!!!!!!!!!!

• Mrs  B

Vickan
    Ja, det känns fortfarande som vi är på ruta ett tyvärr....

Kul att vara bakis, hahahhahahahha
    Det var längesedan man var det..........

• Mrs  B

Försöker hitta enegri, men det är svårt just nu när man inte ser så många framsteg.

Men om en timme startar Max barnkalas så då får jag annat att tänka på iaf. Livet måste ju rulla på när man har en till att ta hand om.

• Mrs  B

Snabb uppdatering...

ÄNTLIGEN har det kommit in en vettig doktor som har tagit tag i saker och ting. Maken ringde för en stund sedan.
    Doktorn hade fått vår bvc-bok och studerat kurvorna åt alla håll och kanter, funderat och analyserat. Hon kom fram till att Malte började gå ner i vikt när han var 6 mån, vilket jag också vet men fick förklarat av bvc att det var för att Malte var så aktiv (precis samma hände med Max). Nu ska de ta en massa blodprov ikväll och imorgon blir det röntgen.
    HURRA för att det äntligen händer något!!!!!!
    Kanske att det kan vara gluten eller laktos, men vi får se. Bara vi får ett svar. Orkar inte leva i ovisshet.....

Dessutom hade maken kommit på en annan sak som han hade diskuterat med sjuksköterskan. Malte har ett trix för sig som gör att han klöks lätt och det gör han med sin napp på något vis, fel sugteknik eller nåt?????
    Så nu ska vi försöka köra utan napp och se om det blir bättre. Får ha honom skrikande ett tag alltså.

Izzie
    Det blev värre med Malte efter magsjukan, innan dess gick allt bra. Men vad doktorn nu kom fram till så har det börjat vid 6 månader.
    Vi har ju diskuterat det mesta angående magmunnen, magen, tarmar, magkatarr osv men ingen har ju tagit tag i det hela förrän nu.

Kängu
    Tack!!!

Max kalas gick super!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Barnen kom vid 13 och gick hem mellan 15 och 15.30.
    Det var full fart non stop så nu har man inte mycket egergi kvar vill jag lova och Max är lite trött och hängig.
    Han skötte sig bra och jag har berömt honom flera gånger.
    2 lekar plus fri lek
    korv och bröd
    2 lekar plus fri lek
    muffins, kex och glass
    fiskedamm

• Mrs  B

Ja, jag hoppas också att vi ska kunna lösa detta nu med Malte.

Och ja, Max blev också nöjd med kalaset liksom jag.

Nu säger jag tack för idag!

Kramar till alla

• Mrs  B

Hej hej!!!!!!

Nu är vi äntligen hemma i huset igen, men bara på permis.
    Skönt att få vara hemma alla lite, det har vi ju inte varit på en vecka.

Läget nu:
    Vi kör mjölkfri kost på Malte sedan ett dygn tillbaka och han verkar må bra av det och har gått upp något sen sist vi vägde honom. Nu gäller det bara också att få i honom all den vätska han måste ha.
    Har pratat mycket med en dietist och har fått ett matschema på vad som gäller nu tills vi får alla resultat.
    På fredag ska vi tillbaka igen (3,5 mils enkel körning )
    för att ta blodprov, vägning, dietist, läkare osv.
    Hoppas på att allt går bra och att vi kan bli utskrivna och få ett besked på vad som gäller framöver.

Men maken vägrar tro på att det ev är mjölkallergi, tror på att det är nappens fel eftersom Malte har utväcklat sin kräkreflex sedan magsjukan med hjälp av nappen.
    Sa till läkaren idag att du får nog ta ett snack med maken så han förstår läget.
    Och det lovade hon att göra.
    Eftersom viktkurvan har pekat neråt sen 6 månader så tror läkarna på att det är mjölkallergi, jag vet inte vad jag ska tro???????

Nenne
    Många kramar till dig/er!!!!!!!!!!!!!!
    Men hade jag varit er så hade jag nog ifrågasatt det där med att man inte kan ställa sig i kö om man är arbetslös.....

Imorgon ska vi bara vara hemma och mysa hela familjen, promenera runt i byn och sen laga lite mat.

Toast Skagen
    Lammytterfilé, hackelbackspotatis och rödvinssås
    ??????

Funderar på att göra chokladreceptet ovan.......

Tack för er omtanke!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Gott Nytt År

• Mrs  B

Hej hej

God fortsättning!!!!!!!!!!!!!!

Här slutade 2008 med en matförgiftning/magsjuka och började 2009 med detsamma för mig.
    Max har haft feber hela natten ca 38,5, men är ganska pigg nu.

Malte har varit hemma på permis nyårsafton och nyårsdagen och idag åkte han och maken in till sjukhuset och blev utskrivna.
    Men fallet är dock inte löst.......
    Inga prover har kommit tillbaka än och från tisdag morgon tills nu har han bara gått upp 30g, vilket är alldeles för lite.
    Vi ska fortsätta med mjölkfri kost tills vi vet något annat och ge Malte så mycket mat han nånsin vill äta.
    Dessutom måste jag väga honom på bvc och även skaffa en telefontid med en läkare om två veckor.
    Så är läget just nu.

Nenne
    Stort grattis till det nya jobbet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hoppas jag också kan få lite tur....

BS
    Ja, de där karlarna är inte alltid roliga att ha med att göra med....
    Hoppas att det löser sig!
    Och konstigt med dina blödningar.....

• Mrs  B

Ore
    Blodproverna från Malte ska testas både på gluten och mjölkallergi, men de har inte kommit än tyvärr. Får väl hoppas på nästa vecka.

BS
    Ja, han har iaf slutat att kräkas, om man nu inte ger honom nappen direkt efter maten.
    Vet inte om det var en magsjuka jag åkte på eller om det var en matförgiftning, hur som är det bara jag som varit dålig. Imorse hade jag ont i magen igen men nu känner jag mig ok.

Nenne
    Ja, jag hade nog hoppats på en bättre start på det nya året, men men man får inte alltid som man vill här i livet tyvärr.

• Mrs  B

Piggis

Jo, det stämmer att det snart är 1 års kalas här och hos Mindre, men den 5 januari är det rätta datumet (Trettonafton)

Vi skulle haft kalas idag men eftersom vi inte visste hur det blev med Malte igår så har vi skjutit fram kalaset till på tisdag (Trettondagen).

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!