Lös biljett till barnkarusellen!
MSW
Vet inte när provsvaren kommer. Ska ringa nästa vecka för att boka en telefontid framöver. Men annars hoppas jag att de hör av sig till oss när de får resultaten.
MSW
Vet inte när provsvaren kommer. Ska ringa nästa vecka för att boka en telefontid framöver. Men annars hoppas jag att de hör av sig till oss när de får resultaten.
Godmorgon!!!!!!!!!!!!!
Här är vi uppe som vanligt med tuppen, MEN MÅR FAKTISKT BRA!!!!!!!!!! (förutom lite snoriga näsor)
För en timme sen samlades vi alla i vårt sovrum för "Ja må de leva" och lite paket.
Firade både Max och Malte idag, fast det är Maltes dag, men allt har ju blivit så rörigt på sistone att vi inte hunnit med att fira Max.
Imorgon blir det kalas för släkten, så idag gäller städning, handla och baka Nennes chokladorgasm.
Grattis Mindre!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoppas ert kalas blir bra imorgon och vi kanske kan hurra samtidigt.....
Kul att Mindre har ätit upp sig lite. Här kämpar vi vidare, men Maltes aptit är det inget fel på och just nu funkar den mjökfria maten bra.
Någon som vet hur många personer Nennes kaka på långpanna räcker till??????????????
Hej hej
Kalaset igår gick jättebra och killarna skötte sig utmärkt.
De var så fina i sina kläder och lekte med alla de andra barnen, kul att se att Malte är pigg igen. Vilket även många av gästerna påpekade, senast de såg Malte var ju i julas och då var han helt väck....
Idag har vi varit ute i snön och lekt och skottat. Solen sken och jag var såååååå sugen på att komma ut till friskluften och tänkte att detta var ju en bra idé.
Efter 5 min gick Max ner till grannflickan och frågade om hon ville komma ut, men hon hade redan varit ute och fick stanna inne. Sen gick det utför för Max (trots, skrik, gnäll osv)
Så höll han på i säkert en halvtimme, sen tog han sin pulka och började åka.
Malte var lugn i 10 min och sen skrek han i 30 min!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lagom roligt att vara ute i det fina vädret alltså......
Men jag kämpade på och skottade så svetten rann.
När jag väntade 2:a barnet och Malte så syntes det tidigare på mig än vad det gjorde med Max. Men sen blev jag dålig de sista månaderna med Malte så jag vägde mindre än vad jag gör annars när jag födde Malte.
Izzie
Önskar att jag hade den pli på mig som du har angående vikten. Nu måste jag verkligen börja ta tag i saker och ting. Det här funkar inte längre......
Hej hej i snöfallet!!!!!!!!!!!!!!!!!
Här snöar det på och som det ser ut nu får jag nog gå ut och skotta idag igen.....
Har varit på bvc idag för Max 4 års kontroll och det gick bra.
Han var på bra humör så allt flöt på. Det enda som vi behöver kolla upp än en gång är hans syn men det skulle nog komma hem en tid till en optiker sen får vi väl se hur det blir. Han kunde se delar av näst sista rader, men det räckte inte för att "klara" sig. Både maken och jag har glasögon, liksom våra föräldrar så det är ju inte konstigt om Max hänger på oss.....
Med Malte hade det också gått framåt, 240g upp på en vecka men han hade inte vuxit på längden. Ska man vara orolig??????
Vår sköterska sa inget om det iaf. Skulle även ha tagit 1 års sprutan idag men vi valde att lugna oss med den eftersom han behöver äta upp sig lite och vara i lite bättre form. Dessutom har han en liten förkylning i kroppen.
Lunchen idag gick tyvärr sådär, maten kom upp ett par gånger så jag måste nog mosa maten bättre nästa gång, hoppas på att det bara var en engångsgrej.
Pratade precis med grannflickans mamma och lillebror hade tittat ut i lördags, tre veckor för tidigt, men allt hade iaf gått bra. Barnen skulle ha lekt idag men vi avvaktar lite eftersom Max har fått hosta igen. Går vi ut idag eller imorgon och leker ska vi hämta grannflickan så får de leka ute en stund. Men nu snöar det för fullt så vi får väl se.
BS
Usch vilken olycka!!! Tur att det ändå gick så bra som det gjorde. Eller hur mår Iris idag????
Max och jag brottades med overallen ständigt tills för ca ett år sedan då han började fatta att han verkligen måste ha den på sig på vintern. Nu är det inga problem och han klär på sig själv alla kläder sen ett år tillbaka.
Med Malte sitter jag antingen på trappan eller på golvet när jag tar på honom ytterkläderna och försöker göra det så snabbt jag kan.
AM
Förra hösten när jag var gravid med Malte jobbade jag ju på ett dagis och i början gick det bra med kläderna men mot slutet fick man komma på nya ställningar för att klara av att ta på barnen ytterkläderna och skorna. Inte lätt men det gick.
Lappis
Hoppas du får reda på vad det är som händer i din kropp snart!!!! Ovissheten är så jobbig....
Usch så tråkigt för din kompis med bebisen!!!!!
Ett kompispar till oss var på rutinkontroll i v 39 och allt såg bra ut, men dagen efter kändes inga sparkar och de åkte in och då hade barnet dött i magen.
Men nu har de 2 fina pojkar som är helt friska.
En i min föräldrargrupp åkte in på förlossningen som vanligt, CTG maskinen kopplades på men tog inte upp bebisens hjärtrytm utan bara mammans. Bebisen var död när hon kom ut, pga att maskinen var trasig......
Muggles
Jag fick föda ut vår pojke efter MF och jag var då i vecka 20.
Födde honom i korridoren efter en undersökning för vi hann inte in på mitt rum igen. Låg på BB och fick se och höra alla andra runt omkring med sina magar och bebisar. En fruktansvärd upplevelse.
Izzie
Eftersom vi redan hade Max var det bara att ta sig i kragen och leva vidare och försöka få vardagen att fungera. Men för de som det händer första gången är det inte så lätt.....
Japp, det är jag som har listan över vilka vi är. Kanske dags att ta fram den???????
Lappis
Precis så var de för oss också. Max var 2 år och livet var bara tvunget att fortsätta.
Lappis
Du kanske kan skicka en blomma och ett kort och skriva att du tänker på dem?????
Det uppskattade jag i allt kaos.....
EA
Så säger vi när vi pratar om bebisen i mammas mage och om farfar med Max.