• viktualia

Lös biljett till barnkarusellen!

BS - jaa man måste ju landa i sin egen insikt och egna beslut. Själv är jag hemskt tacksam över att jag lyckades hitta motivation till att ta hand om mig själv först. Jag skonade ju min kropp från stora påfrestningar när jag bantade bort en stor del av min (men inte all) övervikt.

Men jag som varit på den "andra" sidan vet att det är med viktminskning inte är nåt lätt projekt... så om du tror att din kropp står pall för både graviditet och övervikt samtidigt är det givet att du ska gå på din linje!

• viktualia
    Sockerråttan skrev 2008-12-03 20:48:27 följande:
    Du kanske går i fel butiker?
    Hm... undrar just vilka som är rätt... själv drar jag numera "vanliga" storlekar och är helt klart sugen på piffiga kläder. Inte helt lätt att hitta enligt mig... jag shoppar i och för sig i min jobbstad (som luktar kaffe, har ett känt hockeylag och förknippas med solsken...) men passerar ju storstan lite då och då.
  • viktualia

Oj!

Maken ska bli farbror till sommarn... och jag jublar! Det innebär att mina svärisar får sitt första barnbarn genom någon ANNAN och vi kan ta det lugnare.... framförallt svärmor har varit lurig under den här resan hittills... (de råkade ju få veta om grav dagen innan missfallet... och trots missfallet fattar svärmor fortfarande INTE att jag kan tycka att bebisfabriken är läbbig... taskig empatisk förmåga...)

Nu ska jag sova!

• viktualia

hm.. tömma diskmaskinen borde jag också göra.... men jag vill ju hellre ligga här i soffan och fnissa åt era utläggningar... tyvärr för trött för att bidra...

• viktualia

ni skriver ju så att jag inte hinner med, trots att jag är inloggad hela tiden...

själv har jag inte en banan så långt ögat når. maken är utrikes.... hm... trist... blir ju nästan sugen efter allt prat om Vicks blå och sånt...

Vad VICKANS blå är... återstår att se... fniss

• viktualia

Nenne - det var nog en färgburk så att du kan fortsätta måla.. ha ha ha....

Simma lugnt och sov gott!

• viktualia

inga gröna pluppar på någon av er på hela kvällen.. har inte orkat skriva något förrän nu..

...snart är min tillvaro som gräsänka över för den här gången och att det dessutom är FREDAG gör ju hela projektet ännu bättre....

...synd bara att jag är så sjukt trött och att maken är försenad...

• viktualia

Tjoho!

Nu är maken hemma och jag har fått min Kanebo-mascara! Resultatet när jag la på den var verkligen otroligt mycket bättre än min gamla! *nöjd* Blir spännande att ta bort den ikväll sen också!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!