• viktualia

Lös biljett till barnkarusellen!

BS - jaa det händer titt som tätt och det känns inte ens meningsfullt att dra ut stackars mormorSkrutt i tidningen... annars finns det MYCKET stoff för snyfthistorier på vilken sida i Expressen som helst... *suckar*

Nenne - beklagar att du varit tvungen att närma dig AF. Jag har inte heller några positiva erfarenheter av dem. *suckar igen*
    Värst var en idiot där som sa följande på ett infomöte "Förut jobbade jag som personlig assistent och sedan fick jag jobb här, det är jättespännande att jobba på arbetsförmedlingen"

Vilket jag tolkade som: "Jag har ingen som HELST kompetens för det här jobbet, men visst kan jag slänga ihop några grymma beslut ibland"...

gaaaa... jag gick dessutom till AF här i hålan.. min akademiska examen var OBEGRIPLIG för dem... gaaaaa igen..

Hur som - det här lär bli en jul när jag får varva umgänge med vännerna med små besök hos mormor... Mamma berättade nyss att mormor sagt "jaa jag tror att jag orkar komma hem till er på julafton och sen kan ju Vickan följa med mig hem och hjälpa mig i säng... hon kan sånt"...

... Alltså.. jag är inte så blödig av mig.. men jag gråter nästan bara av att skriva det.. min mormor har störst integritet på den här sidan månen, men hade tydligen förtroende för att jag skulle kunna hjälpa henne... min sötmormor... som var min dagmamma när jag var liten... nääääee.. det här är TUNGT....

• viktualia

Nenne - du gjorde helt RÄTT med löneanspråket! Bravo!

Själv - var jag ute och slarvade igår efter jobbet... hihihi! Och ägnade stora delar av hemresan åt att babbla med Page = mycket trevligt!

Och nu är det JULLOV i min värld! JUBEL och HURRAROP!!!!

• viktualia

EA - skoj med klänningstips... men här blev det ingen nyårsfest så jag ids inte köpa nån... och jag ska f ö återvända till jobbet 7/1!

• viktualia

Pling!

Ibland är maken och jag sanslöst effektiva. På en dryg timme hann vi beställa en sängram ( www.bjs.se/ säng 57 i ek), svänga in på systemet och köpa vin, handla mat och sen även en garderob.... ska man inte slöa på helgerna?!?! *fnissar*

Ore - vår köksfläkt (och alla andra vitvaror) köpte vi på tretti.se - himla bra sajt där man kan jämföra och ha sig!

• viktualia

Vänner - skoj att se dig här! Och det där med utedagis har maken och jag enats om så här lååååångt innan vi ens plussat! Som tur är så finns det ett utedagis i hålan, rätt nära där vi bor! *fniss*

• viktualia

Lappis - här pågår motsatsen! Jag vilar upp mig till måndag fm då jag drar till hemstaden och sedan är det sociala Vickans årliga höjdpunkter - ska umgås med nästan HELA kompisgänget i mellandagarna... lär bli mycket mat och alkohol och lite sömn... *fniss*

• viktualia

Förresten... ni välbevandrade vänner av Sthlms restaurangvärld... En av alla sociala aktiviteter i mellandagarna skulle kunna bli en middag ute på annandagen - har ni nån känsla för om krogarna har öppet då?

Önskningen är nog: inga lyxpriser, ska funka för en veggo (som i och för sig äter fisk/skaldjur), mycket vitlök är inget hinder och sällskapet består av tre pers som ska kunna snacka sanslösa mängder gojja....

Nyfiken på tips!

• viktualia

Tack för restaurangtipsen!

Själv har jag just fått veta att mormor ska in på korttidsboende! ÄNTLIGEN! Och min slutsats är: Jag vill inte bli gammal och sjuk!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!