• FruCicci

Lös biljett till barnkarusellen!

Lappis, shit vad konstigt.
    Men tog du test sist när mensen kom? Tänk om du är gravid och en av dem som blöder en massa i början?

• FruCicci

Ååå vad härligt Koko!!!

Telis när är det dags? Det är väl bara ett par månader kvar eller tidigare?

Oj, ny får ursäkta mina sporadiska inlägg idag, jag har fullt upp med att "bevisa" mig på jobbet och i morgon ska jag smälla bomben så jag är lite nojjig..... usch....

• FruCicci

Fick höra en hemsk grej på jobbet, en av mina kolleger förlorade sin mamma i höstas, i cancer, hon dog på 2 månader från att hon fått diagnosen.
    Han väntade barn och berättade att de skulle få en dotter för mamman innan hon dog. Samma dag han begravde sin mamma föddes dottern, så han fick inte vara med på förlossningen. usch jag började nsätan lipa, vad tragiskt...

• FruCicci

Tack Lappis. Nu är jag inte så nervös för UL längre, det är värre att säga på jobbet.
    Typ, ja det var en grej.... jag är gravid och halvvägs och ska jobba max 4 månader till!
    bara så ni vet..........ehhhhhhhhhh
    usch, jag vet inte hur jag ska formulera det hela, de satsar ju på mig och tror inte alls jag är gravid då de har hintat om det jag och jag har blånekat!

• FruCicci

Ska vi inte ha brunsch snart? Var det när Kokosen kom hem som alla ville?

• FruCicci

Jo tjejer jag har UL idag
    Klockan 18.30 på Mamamia med den där överläkaren, hela familjen ska vara med
    Sen har jag nästa UL med AMs rekommendation till BM den 22 januari vid lunch....

Huuuu vad nervös jag är för idag, det kommer säkert gå bra med jag är jätte pirrig.

SEN visst har de frågat mig på jobbet, min chef då alltså, men det var i samma veva som jag började och då var jag ju bara i vecka 13-14 eller så, det såg man ju absolut inte ett smack... och det var då jag sa att jag inte alls var gravid.
    Nu verkar det som om de verkligen tror att jag är här för att stanna, för det är så jag blir behandlad...
    Ja ja, det är bara att säga det så får det väl gå som det går, jag vet inte hur jag ska formulera mig bara. Känner mig liksom skyldig på ngt sätt...

• FruCicci

Rätt Ore....

Nu måste jag sticka hem så vi hinner äta lite middag innan det är dags. Sen kom jag på att man inte får gå på toa, fasen vad kissig man kommer vara

Vi hörs...

KRAM

• FruCicci

Allt gick bra och snabbt.
    Nu fick vi datumet 9 juni attans 5 dagar bakåtflyttad.
    Nytt Ul den 22 januari, så vi får se om jag ligger kvar på det BF då, men antagligen, tror det stämmer ganska bra med ÄL
    Victor var med, det skulle han inte varit, så det är en rekommendation till er andra, lämna dem hemma, han störde bara och maken fick knappt se ngt alls... tur att vi ska kolla igen om 2 veckor.

kram

• FruCicci

IIIIiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeee Lappis, ja ett steck är ju ett steck, om det är svagt eller ej betyder det ju oftast gravid!
    Jag skulle ringt CVL med en gång och berättat, ett blodprov som Telis skriver kan man ju ta på vilken mödravård som helst och det ger ju relativt snabba besked, en dag eller så. Eller CB digital, men det skulle jag väntat med ett par dagar för att få ett säkert resultat...
    Låter onekligen konstigt.

Efter min abort testade jag + med både ÄL stickor o gravtest i 2 veckor, innan hormonerna var borta ur kroppen. Men ärligt talat så tror jag inte att tidigt missfall visar positivt så länge efter ditt i så fall eventuella missfall, så det lutar nog mot något annat skumt, kanske gravid???

• FruCicci

Just de, de säger ju att hormohalterna HCG är som högst mellan vecka 7-10, det är ju därför som man mår som mest illa då, sen sjunker de något igen.... så därav kanske jag testade + ett tag efter aborten, jag gjorde ju den sent.
    Ditt MF var ju i så fall redan i vecka 5, så då har man ju inte jätte höga halter av hcg.

Jag hoppas att det här blir årets historia!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!