• FruCicci

Lös biljett till barnkarusellen!

AM, ja han har egen säng i eget rum....
    Jag har inget emot att han sover hos oss, men min man vill inte vänja honom vid det. Kanske ska ha honom hos oss? Hmmmmm
    Visst kanske han är otrygg, men förra veckan sov han bra trots dagis, men det kanske kommer senare... Han har ju aldrig sovit bra på nätterna, så jag borde inte hetsa upp mig, men nu när det verkade som det vände blir man ju besviken att det blir som förr efter 2-3 dagar.

• FruCicci

AM, jag föreslog för maken att han minsamnn kunde ta alla nätterna så sent som i morse
    Han tycker jag överdriver!!! Tjena!
    Fiskbullar har jag testat, det gillar han inte. Men jag ska testa igen, för jag gillar det.
    Sen fick han fiskpinnar förut, det gillar han, men det innehåller så mycket skit, så jag vill göra egna.
    Något som funkade ihelgen var råstekt potatis, ha ha ha, men det ser väl ut som pommes när man skurit upp dem, som han gillar. Usch o hjälp, vad ska det bli av honom!??

Nä, jag ska ta detta med bvc nästa vecka... se vad de säger. Tids nog lär han väl både äta och sova, hoppas jag. Men nu när man är gravid är man ju som sagt lite extra trött och blir uppjagad för minsta lilla.
    AG maten så tycker jag det är pinsammt att han inte äter ett smack på dagis och vägrar all frukt och sen dricker han endast mjölk till mellanmål... grrr

• FruCicci

BS, känner igen det där! Man orkar till slut inte med en trött gnällig unge, så köttbullarna åker fram för 8e dagen i rad liksom

• FruCicci

MrsB, å vad skönt att ni har fått klarhet i Malte!!!

• FruCicci

Frullan är ju också mjölkallergiker och har ju gluten med!

• FruCicci

Hejsan hej!

Lappis, det är iaf spännande, med din cykel och tempen. Jag säger inget men håller iaf tummarna i det tysta

PIGGIS! Grattis grattis grattis tjejen!

ore, vad tråkigt med tanten. kramar

Ha ha ha, Max är ju en skön alltså! Roligt att få fina komplimanger MrsB, det värmer hos alla mammor.

Ektorp soffa, den är fin. Själva har vi 2 gamla ikea soffor med, kommer inte ens ihåg vad de heter, men vanliga iaf!

I dag har jag varit på möte i kungenskurva, fy vilket hemskt möte, det var sannerligen inga muntergökar (appropå humor). Phhuuu tur att man har en bra "trut" själv ibland o kunde prata, annars hade det varit ett mycket kort och tyst möte.

Nu är det det strax lunch - har inte hunnit mer än läsa de 3 sista sidorna.
    Kramar till er alla

• FruCicci

BS, jag har just hört att de går igenom en fas när de är 1 1/2 år. Victor som faktiskt har varit en solskensunge har visat samma sidor som Iris. Han skriker och tårarna sprutar om han inte får stå och blaska vatten i köket, eller om han inte får till tåget på rälset till tågbanan osv. Han vill att vi ska göra åt honom, rätt irriterande.
    I går vill han inte äta, sen pusslade vi lite, det gillade han i 10 minuter. Men så är det ju, de kan inte fokusera så länge på saker och ting....
    Mitt tips är att försöka att inte hetsa upp sig och bli besviken, de fattar ju ändå inte...
    Tröttheten efter en dag på dagis tror jag spelar in mycket, för Victor är annorlunda på helgerna!

• FruCicci

Hejsan,

Har haft jätte mycket på jobbet, så har inte hunnit in... Kollade igår för att se vad som hänt med Lappis, gud vad skummt det är med din hcg, jag har aldrig hört ngn som haft "+" så länge efter tidigt mf (men du hade ju hört på fl sa du)...

Själv är jag svintrött. Victors sova bra period blev sannerligen kort. Sen vägrar han äta på dagis. Jäkla grej alltså. I går var det chiliconcarne (hur stavas det?) cch han hade endast ätit en halv knäckemacka! Inget mer!
    Hemma skriker han fram till jag ger korv eller köttbullar. Han gallskriker absolut inte, men det är gnäll och så pekar han mot kylen... ja ja, hoppas verkligen detta är en fas, för jag tycker det är pinsamt att han tramsar så. I torsdags hade han ätit 2-3 portioner fiskgratäng på dagis, varför ena gången o inte andra? Ja ja nog om det....

BS, har bara läst sista sidan. Jag förstår att ni har det jobbigt, men jag får mig små skratt när du skriver, det låter så sjukt alltihop

I dag ska vi på två-års kalas, min man år så där road Men men, jag som är så sötsugen ser fram emot först smörgåstårta och sen en smarrig varnlig tårta. Jag har verkligen fått sötsug helt plötsligt, till och med att jag ätit godis på jobbet, gör jag aldrig annars.
    Har gått upp 4 kg nu

Kommer inte ihåg vad jag skulle kommentera, så jag tar och styker lite...

• FruCicci

Men vad skönt Lappis, hoppas att det är riktiga tanten nu då så ni kan köra skarpt om 2 veckor Hoppas det sätter sig lättare nu efter MF! Låter så konstigt att skriva så, men du förstår vad jag menar.

Ja, hur går det för er bimmare???

Här går man snart in i vecka 21, bebisen fladdrar runt i magen och jag har äntligen börjat njuuuuuuta av att få vara gravid.
    Det enda som krånglar något är tarmarna, men det hör till.

I natt fick Victor vinterkräksjukan!!!!!!!!!!!!!!!!
    Och givetvis storstädade vi hela lägenheten, torkade lister och dörrar etc under dagen. Sen äter Victor en hel laxfilé till middag och dricker välling innan han lägger sig. 24.00 börjar han och det luktade inte nystädat särskillt länge hemma hos oss.
    Positivt dock att han åt lax till middag, har ju mest varit korv o köttbullar
    Bestämde tillsammans med mamma att om barn lever på risavkok i asien och smutsigt vatten i afrika, så kan han leva på korv utan att det går någon större nöd på honom. Han mår ju bra, så varför ska jag som förälder stressa upp mig?

Jag kom inte in på BT i går, hmmm ,men jag ser att ni andra gjorde det.

Kul att ni hade en lyckad date i Götet.
    Hoppas även rullgardinsbestyren löste sig Nenne!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!