• FruCicci

Lös biljett till barnkarusellen!

Min son sover som Mindre ungefär. Fast vi lägger honom lite senare och han går upp ngt senare... Sen sover han oftast 1h efter lunch + -...

MrsB, ag välling, så stämmer det att han inte ville ha det. Han kom liksom Iris på att Tetravällingen är ganska god, detta var i augusti, då drack han någon gång i veckan mitt i natten när han inte fattade så mycket pga trötthet. Den vanliga vällingen häller vi fruktpuré i, detta gör vi fortfarande, annars vill han inte ha, så det är som en smoothy. Vi har kanske i 3-4 matskedar banan/mango puré.... funkar för oss och detta var en rekommendation från typ bvc/mammagruppen eller hur det var. Nu har han helt slutat med gröt som han annars åt innan läggdags, så nu är det en flaska välling innan han ska sova, vatten med pyttelite saft om han är törstig på natten och sen framåt 04-05 om han blir hungrig, så välling igen. Oftast får han vällingen framåt 06.30 tiden det beror på hur han sover...

• FruCicci

Liten, vad härligt det låter med festen i Linköping.

Jag ska nu börja på vattengympa för gravida igen, det var helt fantastiskt sist. (aquamama.se) Det blir min "fest" grej framöver, när man är själv, slappnar av, babblar med andra och äter lyxiga fruktkorgar
    Någon gravid som ska haka?

• FruCicci

MrsB, tycker du absolut ska testa, prova banan/Mango purén, den är från semper och från 6 månader, man behöver inte så mycket puré för det smakar ganska mycker med de smakerna om du förstår.

AM!! JA vad kul om du hakar.
    Om man missar ngn gång kan man simma igen i någon annan pool osv, det är perfa.

Jag gick på Stockholms Sjukhem med Victor i magen. Det ligger på Kungsholmen. 1an stannar i närheten, så det borde ju vara ganska ok för dig med?? Om man vill gå på söndagar, så tänkte jag ta bilen till Solna Wellness tex. Annars blir det ju direkt efter jobbet för mig oftast.
    Hur som det var underbart sist.

Jag provade inte MammaYoga, det har jag aldirg gjort, men kan tänka mig det också, men vattengympan ska jag absolout gå på, det hjälpte mig i min förlossning pga att jag gått där!
    Funderar på att börja i början av mars.

• FruCicci

Liten, nej vi har inte kryat på oss från kräksjukan då den startade för 11 timmar sedan, maken ringde just och Victor har nästan 39 graders feber nu med Ja ja, så är det, men denna veckan kan han vabba i morgon iaf, så jag kan gå på lite möten.

• FruCicci

AJ BS, vilken otru med lilla Iris... Munnen är ju som fingrar ställen där de blöder lätt med.
    Victor verkar iaf har blivit lite piggare o inte spytt upp det lilla han har ätit idag iaf. Hoppas det är på väg att vända nu!

Ha ha, jag har gått upp i vikt denna gången BS, kanske inte i samma takt som många andra, men det är ju genetiskt det där också. Min mamma är av den smala kalibern. Men jag är glad att jag inte lägger på mig jätte mycket för det måste bli tungt.

Börjar mellan varven tro att det är en flicka denna ¨gången för jag vräker i mig onyttigheter som jag inte annars gör. Ig år var jag tvungen att äta upp en hel chokladkaka innan läggdags!

• FruCicci

MSW, majskrokrokar började min mammagrupp ge från 4 månader, de smälter ju bara i munnen. Jag tror Victor fick det vid närmare 6 månader...

Vad lugnt det är här idag,bara för att jag har tid att titta in.

• FruCicci

Har vårdguiden gyn avdelning så man kan fråga om det?
    Är lite nojjig, för när jag var på toa så såg det ut som om slemproppen hade gått, det var tidernas aladåb!
    Så hade jag med Victor i v 32 men nu är jag ju bara i v 20 (snart 21) så den borde ju återbildas om det nu är den?
    Ni som varit gravida, har ni haft aladåber under mitten av graviditeten?
    Har ringt min BM och lämnat meddelande...

AM förrästen, japp jag ska göra UL på torsdag, hos Marianne. Undrar om vi får behålla samma BF datum

• FruCicci

Okej mugglan,

jag minns inte för mitt liv att jag hade sådanahär slemmiga, trådiga flytningar med Victor, mer än när de fakto proppen gick mer eller mindre. I samband med det blev jag ju sjukskriven och sen utplånades ju min tapp efter det! Hmmmm.
    Jag får se vad det säger när de ringer tillbaka.
    De ena graviditeten är ju inte den andra lik - så det kanske kommer trilla ut aladåber lite kors och tvärs framöver. Usch o Fy!

BS, gyn kan se om du har ÄL på intågande eller har haft det om de gör vul. Det var ju tack vare det Victor kom till vill jag minnas, att hon sa på gyn Odenplan att jag inte skulle vänta till helgen utan köra på

• FruCicci

Hej hej
    min bm ringde tillbaka o jag ska in på vul i morgon, så då kan vi utesluta vissa saker = bra.

• FruCicci

Hej och godmorgon!

Här har det varit diskussioner om inredning/ombyggnad som jag förstår, jag hoppade över allt för jag är inte ens i närheten av det själv just nu... hoppas ni blir nöjda med allt iaf

Lappis, ååå vad bra att akupunktören hört av sig, spännande att prova en ny med! Nu är det ditt år, 2009! Jag hoppas verkligen att det blir en lite eskimå innan året är slut!
    Stor kram till dig!

Grattis till födelsedagsbarnen!
    En av er har jag inte sett här inne på ett tag, kram!

Victor hade fortfarande hög feber i natt, men men han kryar nog på sig snart. Hoppas jag inte får skiten själv nu bara!

I dag ska jag förhoppningsvis till BM.
    Du undrade igår Lappis, det är så att jordens slemmigaste o längsta aladåb uppenbarade sig i går eftermiddag vid ett besök på ett mindre damrum
    Har sett liknande tidigare, fast då var jag gravid med Victor i vecka 32. Så vi ska bara utesluta att det inte är slemproppen, alltså delar av den, som ger med sig redan nu. Är det det så är det inte bra alls!
    Väntar på akut tid för vul under dagen eller i morgon.
    Sen ska jag på UL på torsdag igen.

Tjejnamn som passar med Victor och funkar på engelska tages tacksamt emot. Maken har 1 namn han kan tänka sig och det känns som det är det eller inget. Hoppas det är en kille till pga det för då är vi nog ganska överens

Skulle vi luncha på torsdag tjejer. Lappis, AM och Telis?

BS, hoppas det går bra hos gyn idag, håller tummarna för sig vännen! Tänk om de ser att du har ÄL till helgen eller så, hi hi hi, då får ni se till att dra en rövare i halmen!

Snart kommer kokosen tillbaka, på måndag var det va?
    Skulle vi ta en brunsch i mitten av februari eller vad var det som diskuterades?
    Jag är sugen på en go brunsch!

Nähäpp dags att förbereda ett meningslöst möte, måste hitta något som fyller ut en timme usch...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!