• Frejis

Lös biljett till barnkarusellen!

... eller så har jag missat det i mängden.

VIIIN!

• Frejis

Telis, var köpte blåbärsglöggen? Har inte kommit iväg själv ännu, men vill så gärna ha.

Skål Lappis! De infertilas klubb, vad hemtrevligt det låter!

• Frejis

Lappis - aj då! Själv har jag ingen erfarenhet av tunnisar, tror nog att jag skulle checka ut innan (hm, tänker efter om jag gjort det någon gång...)

Telis - japp, det är kul, men jag börjar känna mig lite dränerad Alltid så med någonting nytt.

• Frejis

Det var jätteroligt att träffa alla idag och vi måste ha varit rekordmånga Hoppas att nästa brunch blir rätt snart! Och lille V är så söt

Har pratat med min mamma som berättade att min pappa har haft extremt högt blodtryck idag, 230/100. Han vägrade som vanligt åka in (sjukhus är no no för honom trots att han jobbar där själv ), men imorgon får han gå till läkaren. Hua, hoppas bara att han inte får stroke utan att det går att få ner blodtrycket till mer normala nivåer rätt snart.

Håller på med att bada alla orkidéer (över 20 st), tur att maken hjälper till att bära...

Nenne, när är det dags för BIM?

• Frejis

Nenne - okidokk, nu har jag koll, 18 eller 19 november

Det är iaf mensdags imorgon om tanten håller sig till sitt schema. Jag har för tillfället noll symptom, hur ofta inträffar det?

Viktualia - en fråga: hur kan du planera någonting (dvs barn alt icke barn) när du inte veta vad som kommer att inträffa? All framtidsplanering handlar egentligen om förväntningar och sannolikheter. Själv kan jag tycka att det skulle vara både roligt och läskigt att få ett eget barn, men jag har ju ingen facit och därmed ingen aning om det. Jag tror dock att inställningen till olika problem och hur man kan lösa dem är det absolut viktigaste.

• Frejis

Jag provocerar bara lite så att du kanske vågar lämna hörnet och tittar ut

• Frejis

Vickan - det blir så djupt att man riskerar att drunkna.

• Frejis

Vickan igen - dag 10, då har du tiden på din sida och ingenting är för sent

• Frejis

Hej på er!
    Har inte hunnit läsa ikapp, men såg när jag bläddrade genom tråden att några av er undrade hur det har gått idag. Ingen tant ännu och inga symptom på någonting annat än hennes ankomst fast så har det varit sedan i fredags. Hon dyker väl upp imorgon eller på onsdag, gissar jag, en vanlig försening

Tittar in senare och mer noggrant ikväll. Sen till träningen, nu måste jag rusa!

Kram!

• Frejis

Välkommen hit EA&MJ! Skoj med nya människor som vågar och vill skriva här

Page & Muggles - vi såg premiären av "Låt den rätte komma in". Jag har tyvärr inte läst boken, men tyckte att filmen var lång och tråkig. Såg fram emot den, men blev faktiskt besviken.

Jag har inga syskon och för egen del så kan jag sakna en vuxen och fungerande syskorelation nu. Fast det innebär ju inte att jag skulle ha det även om jag hade syskon så det är egentligen bra som det är. Kände mig aldrig ensam som barn, fick väldigt mycket uppmärksamhet och var rätt så lillgammal (och väldigt busig, en pojkflicka emellanåt). Som enda barnet gällde det att kunna växla mellan olika roller man hade.

Telis - när mamma berättade om pappas blodtrycksproblem kändes det hela väldigt "passande" med tanke på vårt samtal igår. Han har iaf varit hos doktorn idag, tagit prover, det är fel på hjärtat, förkalkade blodkärl, kraftig övervikt (fast han tycker inte det själv), fortsatt högt blodtryck, lite vinglig gång, lite rödblå i ansiktet.... Till råga på allt har gubben åkt till landet ikväll för att installera ett larm Jag har inga val, men jag tänker iaf inte ringa och skälla på honom. Eller så gör jag det imorgon bitti.

Ore - när är det dags för BIM?

Nenne - håller tummarna redan nu!

Det är dag 28 idag så att tanten kommer förmodligen på tisdag eller onsdag. Hon har gjort så förut. Jag kan inte sluta förundras att kroppen är så konstig, jag som brukar ha en massa symptom, ömma bröst och annat innan mens känner inget förutom lätt mensvärk. Och det är verkligen inte ivf:ens fel, tanten har kommit på dag 28 när jag gjort båda ivf:erna. Skumt! men jag får en anledning att rapportera något imorgon kväll, det är väl bra

Cicci - stackars V. Frågan är om han kommer att fixa att gå på dagis så bra, känsliga luftvägar kan göra det knepigt. Hoppas verkligen att ni får träffa en bra doktor imorgon.

CV - mitt är på två sidor. Jag gillar inte att skriva personliga brev alls, tycker att det är så intetsägande och tråkigt. Kan man något om människor, hittar man mer info i Cv.

Oms - lycka till imorgon!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!