• gosnosen

Lös biljett till barnkarusellen!

Lappis - skrutt och skräp att kroppen ska vara så mystisk och inte ge tydliga besked! Känner med dig och skickar en lång, hård kram, så att du får lite energi!

Muggles - vad roligt att Moa trivdes så bra på dagiset!

Freijs - håller fortfarande tummarna...

• gosnosen

Vilka tråkiga nyheter som möter en här! Hade ju hoppats på enbart positiva nyheter! Stor kram till Freijs och Lappis - skit att tanten inte har vett att hålla sig borta!!!

Ore - nu får du allt ta och rapportera!!!

Ego - jag tror att det kommer att vara försent med ÄP på onsdag tyvärr. Fick en jättealadåb igår... har i o f s inte riktigt koll på när det brukar komma (kommer inte heller varje månad), men det känns inte som nåt bra tecken. Testade med ÄL-test faktiskt igår, men det visade tack och lov ingen böj. Jaja, den som lever får se men jag försöker ställa in mig på att det inte kommer att bli nåt redan nu.

• gosnosen

Känns lite som att även om jag ringer och får komma på VUL spelar det ingen roll... vad ska de göra liksom? Och vad ska jag säga? Jag fick aladåben igår... Ska ta Ovitrellen ikväll enligt planen. Brukar inte bli överstimulerad alls - mitt stora problem är ju att jag är svårstimulerad. Men den här gången har jag ju inte fortsatt att spraya och då kontrolleras ju inte kroppen på samma sätt. Och "spontan ägglossning" är en riskfaktor.

Lappis - är de snabba på att läsa och svara på mail på CvL? Har lite svårt att ringa nu från jobbet.

• gosnosen

Jag är ledsen Nenne att inseminationen inte verkar ha fungerat! Ska ni verkligen fortsätta med inseminationer? Varför inte gå direkt på IVF? Insemination ger väl inte särskilt mycket högre chans att lyckas än egna försök? Minns inte riktigt hur det var, har för mig att Lappis har bättre koll på det.

AM - Håller tummarna för dig imorgon 8.20. Det kommer att gå bra!!!

Håll gärna tummarna för mig imorgon 8.30, att ägg-uslingarna har valt att hålla sig fast och är många och fina. Känns väl inte så troligt, men hoppas gör man ju iallafall...

• gosnosen

Här är jag! Var ett vrak igår och hade väldigt ont + att magen ballade ur dessutom. Känner mig fortfarande inte helt ok, så jag är hemma idag också. Öm i hela magen och igår hade jag så ont att jag nästan svimmade. Hela magen var som en ballong. Otäckt! Resultatet då - all time high faktiskt. Hela fem ägg lyckades de få ut! Nu är det nervös väntan till i eftermiddag då de ska ringa och meddela om befruktning har skett. De skulle göra ICSI på samtliga. Men det gjorde de ju förra gången på de tre ägg de fick ut och då blev ju inget befruktat. Hoppas på "perfect match" nu. Var en annan läkare igår än förra gången som jag tyckte verkade väldigt bra. Denna ständiga väntan och nervositet gör en däremot snudd på tokig!!! Kanske är därför magen har blivit bråkig - stressmage. Ska försöka ta mig ut och handla lite Proviva så småningom och se om magen blir på bättre humör.

Tack för alla tumhållningar och tankar! Det värmer!

• gosnosen

EA - ICSI är när man gör mikroinjektion av spermien direkt in i ägget. Normalt är att man lägger ägg och spermier i samma lilla burk och låter de hitta varandra själva. Vi vet faktiskt inte riktigt varför de väljer att göra ICSI, om det är för att maximera chanserna då äggen inte är på topp eller om det beror på spermierna också. Min man har tidigare lämnat prov som varit utan anmärkning... Jaja, tänkte fråga när de hör av sig i eftermiddag.

• gosnosen

EA igen - enda sättet man kan se om man har haft ÄL är med ett blodprov kring CD 19. Då mäter man progesteronnivån i kroppen.

• gosnosen

Lappis - nojandet är jobbigt, men ofrånkomligt. Dock borde ju inte din ÄL komma för tidigt, utan i perfekt tid oc med toppenboostade ägg!!! Tror på dig nu!!!

Nenne vad trist att läkaren är på semester så att ni behöver vänta. Men en paus är kanske inte helt fel, så länge man har en plan för vad som ska hända sen. Tyckte själv att det var jätteskönt i somras att bara strunta i detta ett par månader för att sen ta tag i det igen nu i höstas.

• gosnosen

De har inte hört av sig ännu. De skulle ringa efter 13 och det är det ju nu!!! Vet inte om det är bra eller dåligt. Vågar inte riktigt ringa själv heller...

• gosnosen

AM det vore snällt! Du är i hjälpartagen nu verkligen. Det är bra att du håller dig lugn och stilla. Ett tips om du blir för rastlös är att kolla in SVT:s hemsida. Där finns mycket bra och intressant att titta på. Kram!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!