Long time no see! Här har det varit fullt upp de senaste veckorna, men nu fick jag äntligen lite tid över. Maken jobbar heltid sen tre veckor tillbaka, så nu är jag själv med Piff & Puff om dagarna. Det är förstås full fart mest hela tiden, men funkar ändå OK. Sen har både snälla farmor och snälla mormor varit här vid några tillfällen, så att jag fått lite hjälp. Det är, som jag tidigare berättat, matningarna som är det stora problemet. Eftersom de tar lång tid blir det inte så mycket tid över till annat. Dessutom får jag dåligt samvete för den som jag inte matar, eftersom den stackaren får roa sig själv när brorsan äter.
Själv har jag precis åkt på en förkylning och jag hoppas innerligt att Piff & Puff klarar sig. *peppar, peppar* Har däckat i soffan nu, efter att både Piff och Puff varit ovanligt gnälliga ikväll. I vanliga fall brukar det bara vara att lägga dem i sängen, efter kvällsvällingen, och sen brukar de sova fram tills 6-7-tiden på morgonen, så på sömnfronten har vi det verkligen väl förspänt. Det är jag otroligt tacksam för, för jag vet hur illa det gick i somras när det inte blev särskilt mycket sömn.
Trots min seghet idag lyckades vi ta oss iväg och fixa några julklappar på eftermiddagen. Nu har jag faktiskt bara en kvar att handla - jätteskönt! Om någon vill ge bort ett spel i julklapp kan jag tipsa om Blokus. Maken och jag spelar en del spel tillsammans, och det är vår nya favorit. Beskrivs nog bäst som en slags blandning mellan schack och kinaschack, med en hel del strategiinslag.
Som ni säkert förstår ligger jag 100-tals sidor back och jag orkar inte ta igen dem, men ska försöka hålla mig lite bättre ajour framöver. Även om jag inte varit synlig här på ett tag har jag varit med er i tanken.
Lappis - jag har förstått att du är i slutfasen av din sista ivf nu, och jag håller tummarna det hårdaste jag kan för att det ska gå vägen den här gången.
Muggles - du tipsade för evigheter sen om att ge barnen små bitar av mackor att plocka med själva, och det ska jag testa så fort det bara går, men motoriskt är de inte mer än ca 4 månader gamla, så det är lite tidigt än. Fast Puff är en riktig tuffing - han står redan hur stadigt som helst; det räcker att hålla honom i händerna eller stötta honom lätt i midjan. Piff är däremot mer för "finlir" och verkar ha gångjärn i knäna.
Nenne - hur trivs ni i huset? Förstod att ni hade en tapetdiskussion just nu. Själva var vi inblandade i en budgivning häromveckan, men vek oss.
Lucia-kram till er allihop!