• viktualia

Lös biljett till barnkarusellen!

FruLlan - gaaa vilket kaos!!! Jag håller verkligen med om att de som planerar barnomsorgen borde ringa BB och kolla läget ibland....

Här har jag just tagit tag i problemet med kommunikationen med maken. Inte nåt speciellt djuplodande utan bara upplyst honom om läget... hm... det blir väl spännande om två veckor när ev resultat visar sig..

• viktualia
    Zozo skrev 2009-01-06 16:45:03 följande:
    Slutet av september blir det fina barn pa Vickan
    Zozo... fniss fniss... tjaaa det kanske det kan... fnisss
  • viktualia

EA - han blev väldigt nöjd och påpekade att om vi får barn så innebär det att det kommer att finnas en jämnårig kusin också. Lite coolt om det funkar!

Och jag är inte heller speciellt PÅ för att börja jobba imorgon... det är rätt najs att slöa..

• viktualia

FruLlan... joooru... VÄRLDENS segaste Vickan skulle bli glad för ett plus.. däremot tror jag inte att jag kommer hamna längst in under deppmanteln om tanten kommer stormandes.. men men.. vem vet?!?!

Och älskade FruLlis igen... hoppas innerligt att dagiskaoset löser sig fortare än kvickt!!!! *håller ALLA tummar*

• viktualia

Nenne - du kommer klara det STRÅLANDE!!! *hejar på och knuffar fram en alltför blygsam Nenne*

Själv ska jag sova och ladda för årets första arbetsdag imorgon!
    ... vilket samtidigt innebär mycket mindre BT-tid igen... trist men så är det....

*kram och godnatt*

• viktualia

tut på er!

BS- himla läbbig olycka!

Allt tantdropp - kroppen är en udda konstruktion...

Lurigheter i min värld - jag brukar ju planera mitt liv halvårsvis i förväg. Inte helt lätt att mörka ev graviditet innan jag ens testat pluss..... otroligt rörigt... jag som brukar babbla om alla framtidsplaner måste plötsligt ägna mig åt att lägga ut dimridåer... gaaaa SVÅRT måste jag säga!

• viktualia

Cicci - skönt att ULet gick bra!

Själv - har jag fått ännu ett utbrott över att jag kan komma att påverka arbetssituationen på jobbet men inte kan/vill säga något.. jag har ju inte ens plussat än.. men det är mycket pensionsavgångar och annat sånt krångel... plus lite hot om besparingsbehov.... gaaaa

• viktualia

Koko - hm... kanske var lite kryptisk och hinner inte skriva så mycket... ska försöka dock:

Just nu är det rätt rörigt på mitt jobb. Ingen behöver oroa sig över att bli av med jobbet men kollegorna och jag hade hoppats på att vi skulle få förstärkning i form av nyrekrytering. pga budgetknas är det inte säkert att vi får förstärkning och det kommer innebära ännu hårdare jobb än idag.

Samtidigt är det tre förväntade pensionsavgångar på gång plus en som vill gå i deltidspension. Dessa avbrott är med i diskussionen när vi diskuterar hur vi ska hantera arbetsuppgifterna det kommande året.

Det hade ju känts ganska naturligt att slänga in att "jag kanske ska vara föräldrarledig" i en sådan diskussion.. om inte det var omöjligt. Man kan ju inte berätta något som inte finns än... Och graviditeter vet ju även jag, är oförutsägbara och angår inte jobbet förrän det stabiliserat sig.

Alltså: deltar jag med liv och lust i planeringen av årets arbetsfördelning, men sitter ev med en hemlig joker som kan ställa till en extra skräll i det allmänna kaoset.

Rörigt och inte alldeles bekvämt. Men ovisst. Och som sagt.. jag har inte plussat ens... än

• viktualia
    muggles skrev 2009-01-09 10:06:26 följande:
    Ni som har koll på hus - om ett hus har direktverkande el, kan man byta det till ngt bättre? För det är väl inte bra, och dyrt va? Driftkostnad 33 000 om året står det, det är ju ganska saftigt el hur? Inte för att vi funderar på hus nu men för framtida bruk... Hittade ett schysst atriumhus ganska nära havet som ligger på under 3 mille.
    För mina föräldrar kostade det 220' att byta från direktel till vattenburen värme från bergvärme. Visst stöd finns att få från staten www.boverket.se/templates/Page.aspx&epslanguage=SV
  • viktualia

Lappis - vilken spänning! gaaa! jag höll på att fuska och läsa i förväg, men lyckades hålla mig. Men vad tungt och förvirrat!!! *kramar om*

Själv ligger jag i soffan efter lite tacos och dricker lite öl... måste ju passa på så länge jag är ogravid...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!