• muggles

Lös biljett till barnkarusellen!

Nenne: men det är det jag menar, de är bittra för att de är tvungna att jobba där, för att de inte kunde få ngt annat. Måste man fortfarande hålla på och skicka in papper till dem? De har inte hört talas om webben (f-kassan tex har ju supermöjligheter att fylla i på nätet)?

Jag fick nyss ett mejl från en chef i Tyskland som tackar för min "high motivation and commitment" under 2008. Samtidigt som man blir glad tänker jag (misstänksam som alltid) - skickar han likadana mejl till alla??? Svenskt eller???

• muggles

Nenne: nej jag tror inte de kan stoppa ett MF, bara kolla om det varit ett och om allt har kommit ut. Av ngn anledning (högre blödningsrisk?) är det farligt om allt _inte_ har kommit ut.

• muggles

Usch, nu har jag gjort allt småplock med tidrapporter, reseräkningar etc. Nu borde jag börja med ngt vettigt. Typ avsluta den där turorialen som jag började på före jul. Känns jobbigt dock. Ska man behöva JOBBA på jobbet (kanske om man vill bli tackad för sin commitment även 2009 ). Klart jag tar åt mig, samtidigt som jag blir sådär misstänksam att det kanske bara är floskler som han slänger runt till alla. Han kanske har skrivit ett 'bcc' så han skickar mejlet till en massa folk fast alla sitter där och tror att just de har fått detta. Fniss!

Ngn som hört ngt från Cicci?

• muggles

Liten: lunch på stan löste bara problemet tillfälligt!

Nenne: tänk vad liten den måste varit...!

Bra tips Telis!

• muggles

BS: har du även haft din gyn-undersökning? Fick du reda på ngt om ev framfall? (Jag tror inte det är det men man vet ju inte...)

Cicci: hej, kul att höra av dig! Hoppas UL går bra (det tror jag!). Härligt att Vickevire sover så himla bra nu!

Hoppas du får tag i ngn Lappis!

Jag kom igång med jobbet - skönt! (Var det så lätt??? )

• muggles

Cicci: har du också haft blödning i samband med ÄL. Vad i helsike är det som blöder då??? Mensen är ju livmoderslemhinnan som kommer ut (väl?). Men vid ÄL???

Lappis: det är ett stort mysterium. Jag hoppas du får komma till ett VUL någonstans så kan de säkert se vad som hänt (om du fått MF, haft ÄL osv).

Aha, så om man haft vattkoppor så kan man inte få bältros - är det så?? Låter bra, har för mig att jag hört att bältros gör jätteont och är extremt smittsamt?

Liten: håller tummarna!

Izzie: men då kanske vi ska satsa på en eftermiddagsfika någonstans? Om jag får önska så gärna ett museum el likn med stora ytor för Moa att springa runt på. Trånga caféer är ingen hit med henne... (sitta still är inte hennes grej för tillfället). Tror att även Amanda har spring i benen nu för tiden Om ni vill träffas redan tidigare så gör det så joinar vi när Mois har vaknat! Universeum el Världskulturmuseet kanske? (nära för Piggelin också )

• muggles

Lappis: USCH, så det var som du anade då? Att skicka julkort utan bebisnamnet kanske var en hint till folk att det inte gått bra, utan att behöva meddela det explicit? Hoppas du får en tid nu då!

BS: läskig olycka! Tur att barn tål mkt!

AM: vi gör likadant med Moa, sitter med henne i knät. Alt sätter henne vagnen (efter att overallen är på) för att ta på skor, vantar mm. Då kommer hon ju ingenstans...

Första dagen på dagis idag, inskolningssamtal och info. En ny epok har startat - KRULLTRUMPETER!

Ore och Kängu: vi kan väl säga Världskulturmuseet lördag 17/1 kl 14.30 tillsvidare då, så kan vi justera tid och plats vid behov?

• muggles

JAg hörde talas om några som förlorade sitt barn i v39. Det värsta var att de fick föda fram det döda barnet och sedan ligga på BB, bland alla andra som fått barn. Och de hörde de nyfödda skrika... Vilken fruktansvärd situation! Kan de inte få ligga kvar på ngn annan avd kan man tycka?!

• muggles

Har inte Hemnet blivit otroligt fruktansvärt segt nuförtiden??? El är det bara hos mig? (hur skulle det kunna vara det...?)

• muggles

Zozo: jag tror inte man kan göra ngt åt håravfallet under amningen. Jag fick jätteblankt och tjockt hår under grav (även fina tjocka naglar) men tappade jättemkt hår under amningen. Men det går tillbaka till det normala så småningom. Du kan ju pröva att tillföra B-vitamin (finns tex i vanliga vitamintabletter) men jag tror inte att det hjälper så mkt. Priset man får betala...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!