• viktualia

Lös biljett till barnkarusellen!

Lapinette - förutom min jättenojja om det här med jobbet som jag skrev om igår känns det rätt lugnt. Jag har nog landat i beslutet att försöka på riktigt..

... men jag lyckades nog övertyga maken om att det inte kändes helt ok att träffa hans bror m gravid sambo helgen efter BIM... känns mest jobbigt eftersom den där familjen inte pratar om NÅGOT sådant här överhuvudtaget...

Och alkohol - på fredag nästa vecka ska vi ha aw med jobbet och jag ska se till att dricka GOTT.. på tisdagen 20/1 är det BIM och då kan vara kört... fniss

• viktualia

Mugglan och Frejis - fniss fniss... tyvärr är inte min menscykel nån absolut vetenskap... så jag kommer inte kunna glädja er med ett plus den dagen.. lär INTE testa då..

Lappis - nu har jag också bytt över till LsD och fniss fniss...

för övrigt är min öl slut och det är låååångt till köket... jobbigt!

• viktualia

EA.. men han är ju minst lika parkerad i soffan som jag... dessutom är han onödigt måttlig av sig....

• viktualia

hm.. för min del är det nog tur att maken är så måttlig av sig... jag hade INTE mått bra av all alkohol som jag skulle kunnat hällt i mig om inte han stoppat mig.. *fniss*

.. det leder mig in på ett annat ämne som diskuterats här.. dvs bantning. Nu börjar det bli historia men:

Mellan maj 07 och dec 07 gick jag ner 24 kg med hjälp av Aftonbladets viktklubb. Sen dess har jag lagt på mig ca 3 kg. Alla måste bli saliga på sin bantningsmetod men jag är tacksam över att jag valde just viktklubb som går ut på att äta rätt och lite.

• viktualia

BS - du är ju för sanslös!! man kan ju inte ha en sticka i låret i över ett halvår... *skakar på huvudet*....

• viktualia

Här är vi också i renoverartagen igen. Maken platsbygger överskåp till garderober och jag har, med hjälp av IKEAs Home Planner-program, fått ordning på hur ombyggnaden av vardagsrummet ska bli. Räknade på samma gång ut hur stor ytan blir... vi kommer ha ett vardagsrum på 39 kvm.. i L-form.

Toksurfar efter inspiration till möbler.. här var en riktigt spännande sajt för den med stor plånbok.. www.dialoginterior.se/

• viktualia

nenne - granen får väl få nytt liv utanför dörrn.. används för att skydda ömtåliga växter och annat skoj....

Vännerfan - jag har alltså använt det här www.ikea.com/ms/sv_SE/rooms_ideas/splashplanners.html
    Problemet är att man bara kan planera kök, arbetsrum och sovrum i det där - alltså den typen av möbler finns som man kan lägga in och sen se i 3D.
    Min lösning är att jag tog dagbäddar istället för soffor och större snurrfåtöljer istället för vanliga. Hur som är det väldigt bra att få se i 3D hur rummet kommer att se ut!! Gratis nedladdning givetvis!!

Vännerfan igen -åååå vad skönt att höra nån som faktiskt nästan vågar erkänna att man kan sakna barnfria tider när man kan ägna en eftermiddag åt att hänga över lite vin och mat. Din kommentar känns som en mycket skön motvikt mot äppelkäcka och störthurtiga typer som lägger ut trådar här på BT och frågar vad vi barnfria gör av all vår tid! Jag tycker INTE att din kommentar är förbjuden, snarare mänsklig!

• viktualia

Vardagsrummet blir liksom indelat i tre delar. En del (mycket tydligt avgränsad) blir matsalsdel. En del (del av nuvarande utbyggnad) blir soff/TV-del. Det lurigaste blir hörnet på L-et som dessutom kommer innehålla två dörrar.... där blir det nog två fåtöljer i nån slags läshörna..

och sen återstår mycket space i mitten av rummet.. hm...

• viktualia

Skojig artikel www.alltombarn.se/foraldraliv/vi-alskar-vara-barn--1.20646

Blivande fru L - skoj att det är fler som är drabbade av renoveringsyra! Badrummet i huset som maken och jag bor i behövde bara pyttelite piffning. Vi köpte ny kommod, högskåp och spegelskåp och sen var det färdigt. Kakel och toa är relativt nya. Men jag håller med dig, man blir matt av alla val. Vi grubblade HÅRT innan vi fick ihop valen inför köksrenoveringen. Men så är vi grymt nöjda nu också!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!