• Ore

Lös biljett till barnkarusellen!

Och jag tittar in och tycker att jäklar vad ni skriver.

Vinkar till Cicci, hoppas UL går bra. Du var ju litet orolig tidigare, känns det lugnare nu?

Bältros, usch. Satt för övrigt i telefon med syster, som också misstänkte att hon fått det. Hon var inte född när vi övriga syskon hade det som små... Men blir det bekräftat så ville andra syster att hon skulle hälsa på barnen där, de har inte haft vattkoppor. Kan barn få vattkoppor från vuxna? Annars är det väl bara att "Hoppas" på att epidimin sprids till dessa trakter...

I övrigt garvar jag mest åt diskussionen.

Nu kom en leverantör...

• Ore

Eftermiddagsfika skulle funka jättebra för mig... Var som helst egentligen, har ingen erfarenhet av varken Världskulturmuseet eller Universeum som fikaställe dock.

Funkar lördagsem? Typ 14:30-15 någon gång?

• Ore

Har tyvärr inga teorier, kan bara konstatera att tanten verkar vara på riktigt jävligt humör mot oss här... Är det så att hon hämnas på något vis? Är det så att hon tänkt sig att jävlas med oss ett tag, men lyckades missa koko och nu grämer sig.

Behöver vi anlita någon form av exorcist för att bli av med henne?

(Konspirationsteorier, moi? Vad pratar ni om )

• Ore

BS: Usch vilken läskig olycka! Tur att Iris mår bra i alla fall!

Röstar också på att vi gör tanten arbetslös, och att hon får anmäla sig till arbetsförnedringen låter som ett oerhört passande straff. (Right back at ya'... Hah!)

• Ore

Usch vad hemskt med bebisen... Men jag vet tyvärr att det kan hända.. Hände lillasysters kompis. Och via ryktesvägen hörde jag att det även hände en gammal klasskompis, hon gick över tiden och efter 10 dagar konstaterades att barnet var dött. Hemskt är det i alla fall...

• Ore

Och jag har också hört att man får föda fram barnet, men att man skulle behöva vara på BB känns som onödigt plågeri...

• Ore

5 miljoner, jo jag tackar. Får ju vårt hus, som knappast lär gå under två miljoner som det verkar, att framstå som ett kap.

Blev för övrigt helnojig när jag fick reda på att det kommer landa på drygt två miljoner... Fram tills jag fick reda på att mormor sålt sin 60-talsvilla för 1,5 miljon... Och den behöver nytt kök, nytt värmesystem (elpanna), nytt golv på några ställen, nytt tak och ny dränering.

Då kändes det inte så dyrt längre, vi får ju dessutom allt splitter nytt och som vi vill ha det, och vi har lyxat till mycket med fönster (alla specialbehandlingar på glas som gick att få, väldigt energieffektiva och dessutom i massiv ek...) och takpannor (dyyyyra glaserade saker från Tyskland), och en del även med köket...

• Ore

Lappis: Låter jobbigt att behöva tala om för läkarna vari konstigheterna ligger...

Kan de inte bara låta dig komma in så att du kan förklara ordentligt, och de kan ta tester...?

• Ore

Izzie: Det ligger vid korsvägen, typ... Bredvid universeum.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!