• gosnosen

Lös biljett till barnkarusellen!

Nu har de ringt! Ett ägg av fem är normalt befruktat så än så länge ser det ut som att det blir återföring imorgon. Skönt! Även om det så klart hade känts ännu bättre om åtminstone ett par av de hade blivit befruktade. Men det här är ju 100 % än förra gången. Nu är det bara att hoppas på att det är av bra kvalitet. Lappis och Koko som har varit på CvL. Talar de om vilken kvalitet de anser att embryot har?

Fick också svar på varför jag har så ont i magen och är uppsvälld som en ballong. Tydligen kan bukhinnan bli irriterad vid ÄP och då kan man få ont hela vägen upp till revbensbågen. Och det är ju precis så det är. Har dock ställt in min akupunktursession nu kl. 16 då jag inte känner mig tillräckligt ok för att åka in till stan. Ska däremot dit direkt vi kommer från Uppsala imorgon.

• gosnosen

Nu ringde de från Uppsala igen. Vårt enda befruktade ägg har inte delat sig som det ska, så det blir ingen återföring idag. Fy f-n vad värdelöst detta är!!!!! Nu får vi rikta in oss på ÄD, men det är så galet lång väntetid så det känns inte så aktuellt heller. Vill inte vänta mer nu!!

• gosnosen

AM - jag är ju förhållandevis "ung", fyller 31 nu i december. Men det hjälper ju inte när äggen beter sig som att de är 60 år. Vet inte om vi kan ordna egen donator. Alla runt omkring oss är ju själva i "föda barn-ålder" och är gravida till höger och vänster. Och då går det ju inte att donera.

Oms - Detta var tredje försöket. Som läkaren sa: Man kan inte säga att det inte finns någon chans med ytterligare IVF, men den är väldigt liten. Så han tycker att vi isåfall ska lägga pengar och energi på ÄD i Finland el. Island om vi tycker att väntetiden är för lång.

• gosnosen

Telis - remiss är skickad för ÄD och den håller på att "utredas".

Izzie - vet faktiskt inte vad som krävs förutom att det finns en åldersgräns. Hittade detta på Karolinskas hemsida: Friska kvinnor mellan 20-36 år, Man får gärna ha fött egna barn, men det är inget krav, BMI (body mass index) ej över 32

• gosnosen

Freijs - trist att du missar FET den här månaden, men du verkar vid gott mod ändå!

Lappis - håller tummarna att äggen är toppenfina på måndag!

Cissi - Lycka till idag!

Kul med extravagant bröllopsplanering! Tänk om man hade den kvar... "drömmer mig bort".

Totalt EGO - jag har haft fortsatt ont i magen ända sen ÄP förra onsdagen och känt mig allmänt hängig. Talade med CvL i måndags som sa att det lät normalt, men att om jag fortfarande hade ont om ett par dagar skulle jag kontakta min hemmaläkare. Sagt och gjort, igår åkte jag till läkaren som först med blodprov konstaterade att jag har en infektion i kroppen och sen även med VUL konstaterade att jag två mindra ansamlingar med koagulerat blod i buken. Vid gynundersökning tittade hon också efter bakterier och konstaterade att det fanns alldeles för många... Så inte nog med att man är infertil, det ska kryddas med dubbla penicillinkurer och magont. Så jag känner mig inte riktigt på topp just nu och den enda frågan jag ställer mig är VARFÖR. Usch!

• gosnosen

Missade att Telis har ont också!! Skönt med värktabletter! Kram!

• gosnosen

Ett litet sent inlägg i tårtdiskussionen . Till att börja med blir man ju otroligt sugen... Vår bröllopstårta var i tre våningar och bestod av en lite kladdig chokladbotten, mörk chokladmousse och som fyllning mangopannacotta. Den var sen dekorerad med smala strimlor av mango och framför allt rosa rosenblad. Supergod och alldeles jättefin var den (tycker jag)!!! Vi hade typ vitt och rosa som färgtema. Det enda som inte var fint var cake toppern... Hade inte tänkt på den alls utan det blev bara den som kom från bageriet. Alldeles plastig och ful. Haha. Gjorde i o f s inte så mycket på en i övrigt perfekt dag.

• gosnosen

OMS - jättefina bilder! Vilken liten prinsessa!!!

• gosnosen

Lappis - håller tummarna för att allt går utmärkt idag med många fina ägg!

• gosnosen

Lappis - ingen tröst jag vet, men det är kvalitet som räknas och inte kvantitet!!! Stor kram till dig, du behöver den! Håller tummarna för att alla fem ägg ska befruktas och dela sig fint.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!