• gosnosen

Lös biljett till barnkarusellen!

Nenne - här kanske du kan hitta nåt: www.sandbergtapeter.se/

Tycker att de brukar ha fina tapeter i de flesta stilar. Vi har tapet Simon som en fondvägg i hallen i en mörkbrun/guldig färg. Tror dock att det är den som står som beige på hemsidan.

• gosnosen

Lappis - vilka toppennyheter man möts av här inne!!!! Underbart!! Och det är klart att du ska vara glad, nojja hinner du sen! Min akupunktör sa redan första gången jag var där att det nästan bara är bra att vara lite småförkyld vid ET för då är kroppens immunförsvar redan lite nedsatt och kanske inte bryr sig om ett litet embryo. Kommer att hålla tummarna hårt!!!

• gosnosen

Sweet - du inget förlåt behövs!!! Jag är mest inne och läser just nu... Tycker att det är bra att du jobbar mindre nu! Brukar också kika in på din blogg emellanåt och Lill-skruttan är bedårande!

Vi gjorde en misslyckad IVF för ett par veckor sedan men klent resultat så nu rekommenderar läkarna ÄD. Vi väntar på besked om från och med när vi placeras in i kön. Sen är det minst 2-3 års väntetid... Till råga på allt så har jag drabbats av något väldigt sällsynt i IVF-sammanhang. I samband med ÄP råkade de sticka hål på ett blodkärl (syns inte på VUL) vilket har gjort att jag nu har ca 0,5 lit koagulerat blod i buken, äter dubbla penicillinkurer och ska böra äta järntabletter. Ligger på ca 38 i feber hela tiden vilket gör att jag, förutom att jag har ont, dessutom är superhängig. Så livet är väl inte riktigt på topp just nu!

Lappis du fick nog också svar här ovan!

• gosnosen

Ja det ska inte finnas några såna förbehåll. Vi får ju inte kvarstå i landstingets IVF-kö, men om vi privat vill betala för det är det ok. Men vi har inte kommit så långt ännu. Försöker fortfarande landa i detta och återhämta mig fysiskt. Vilket kan dröja...

• gosnosen

Jag förstår! Nu är det dags för vila!

• gosnosen

BS - glömde ju bort att jag hade tänkt och tipsa om en GI-bok: Pauluns GI-månad. Jag köpte den i början av hösten och följde den iallafall under tre veckor och tyckte framför allt att jag mådde mycket bättre. Mindre svullen mage osv. Boken är väldigt praktisk med inköpslista för varje vecka och sen recept för frukost, lunch och middag varje dag i fyra veckor. Och det mesta (inte allt) var gott också!

• gosnosen

BS - i denna boken plockar man inte bort pasta, bröd osv. helt och hållet utan byter mest ut det mot fullkornsvarianter och äter lite mer bulgur och quinoa.

• gosnosen

Freijs - känner med dig massor och skickar en styrkekram! Är på ungefär samma nivå som du, hålla näsan ovan vattenytan...

Lappis - mina tummar krampar av tumhållning! Hoppas så att det är er tur!

Sen Cissi - först och främst en kram! Låter jättejobbigt det du går igenom. Vill också fråga en helt annan sak som är väldigt OT. Vi funderar på att åka till Dubai en vecka i februari (har hittat billigt flyg med norwegian) men vi har ingen koll alls på något bra (och prisvärt) boende. Har du möjligtvis något tips? Vore jättesnällt!

Vi har klarat av Lucia-firande här på kontoret på morgonen med lussekatter, pepparkakor, skumtomtar och glögg. Känner mig lagom däst och totalt omotiverad till att jobba. Skönt att det är fredag iallafall!

• gosnosen

TACK Cissi! Vet du något om Majestic Hotel? De hade bra priser just den veckan vi tittar på.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!