Lös biljett till barnkarusellen!
Lappis - åh, vad spännande det är! Men visst känns det lite plussitivt, trots allt?!? Vilken dag har tanten dykt upp tidigare; ET+? dagar? Du är kanske redan förbi?
EA - jag har inboxat dig min adress.
Lappis - åh, vad spännande det är! Men visst känns det lite plussitivt, trots allt?!? Vilken dag har tanten dykt upp tidigare; ET+? dagar? Du är kanske redan förbi?
EA - jag har inboxat dig min adress.
Lappis - neeeej! Skit också! Så ledsen jag blir. Stor varm kram!
Liten - värst vad ni är otursförföljda med sjukdomar. Hoppas att ni haft er beskärda del nu, så att det blir bättre sen. När är det planerat att Mindre ska börja på dagis? Hon borde ju vara riktigt härdad tills dess!
Åh Lappis - som om det inte var nog med elände med tanten; måste du bli magsjuk också! Stackars dig! Tycker att du gör helt rätt som jobbar hemifrån idag; förstår att du inte känner dig på något vidare socialt humör. Skickar en jättekram och hoppas att åtminstone magen snart är bättre. Eller jag hoppas ju såklart att du ska må bättre i största allmänhet, men antar att magsjukan går snabbare att hämta sig ifrån.
God jul i stugan!
Har läst lite vartefter de senaste dagarna (medan jag pumpat), men inte haft möjlighet att skriva förrän nu. Tyvärr lär jag missa att kommentera en hel del, men jag är nöjd med att iallafall ha hunnit läsa allt.
Lappis - skönt att höra att du redan mår lite bättre, även om jag förstår att det var en hård smäll den här gången. Allting verkade ju så bra! Kram!
Cicci - usch, vad tråkigt att Victor är hängig igen. Det måste vara extra jobbigt med stökiga nätter när man har en i magen att ta hand om också, men det är ju jättebra att du och maken kan skiftas om.
Telis - du hinner kanske inte läsa det här, men jag hoppas att du får en riktigt härlig julresa till Paris.
Nenne - att de frågade om löneanspråk är ju ett gott tecken! Och jag säger som Muggles - man ska absolut inte skämmas för att man tycker att man tar i, när det gäller lön, för jag tror inte heller att det i slutändan blir det avgörande. Iallafall inte utan att de kommer tillbaka och säger att "det här är vårt sista bud", så att man får chansen att fundera en gång till. Ringde de om intervjun på en lördag kan de väl ge besked om jobbet på en lördag! Spännande med din cykel också!
Under den här veckan har vi faktiskt gjort en del positiva framsteg (finns det egentligen negativa framsteg? ) på matfronten! Jag kan ju inte bara hålla på att klaga, utan får ju vackert berätta när något går bra också. Ett av de större framstegen är att både Piff och Puff nu kan sitta i sina TrippTrapp-stolar när de äter. Det gör att jag kan mata båda två samtidigt, och även om det inte går dubbelt så fort som att mata dem en och en går det definitivt fortare.
Dessutom har Puff börjat äta puré! Tidigare har han vrålat i högan sky så fort man närmat sig hans mun med en sked, men nu gapar han villigt när skeden är på väg. Idag åt han nästan en halv Hipp-burk till middag. Hipp är nämligen det som gäller för Puff, för finns det minsta tillstymmelse till "klumpar" i konsistensen klöks han.
Piff började för ett tag sen kinka med att äta "middagspuré", men idag fick jag i honom en halv burk utan att behöva muta med frukpuré på spetsen av skeden.
När det gäller julstök tycker vi att vi ligger ganska väl till. Framför allt på julklappsfronten, där den sista klappen fixades idag. Imorgon väntar städning och att göra julgodis (knäck, gräddbullar och marsipan-nougat-rulle), och sen blir det väl lite pyntande antingen imorgon eller på söndag förmiddag.
BS - är man överambitiös så är man! Nej, men eftersom Piff & Puff föddes så pass mycket för tidigt har det känts extra viktigt att ge dem bröstmjölk. Nu har jag bestämt att jag kör på tills årsskiftet, sen trappar jag ner i rask takt, så att jag kan sluta. Börjar bli ganska less på det, men i o m att jag kan surfa samtidigt så är det ändå OK.
Jag säger förresten som MSW; vad säger man om man inte säger klöks?
MSW - vi brukar hinna med en promenad också, och en del lek och bus blir det så klart också, men absolut är det skönt om de stunderna kan bli längre. Matningarna stjäl ju dessutom mycket energi om de inte går bra.
Koko - vad spännande! Ser fram emot kommande rapporter.
Telis - trist att resan inte blir glad, men skönt att du är vid gott mod ändå. Blev lite orolig först!
Izzie - jag antar att man får ta några kladdiga frukostar för att så småningom nå fram till att M äter bra på egen hand. Du får se till att placera henne långt ifrån gardinerna så länge bara!
Cicci - kul att höra att jag verkligen lyckades förmedla hur glad jag är över att det går bättre på matfronten nu. Även idag har varit en helt OK dag.
Grattis Koko - vad kul! Vilken härlig julklapp!
Nenne - beklagar verkligen att det inte vill sig för er. Förstår att det känns deppigt och hopplöst. Skönt att ni iallafall har ett fint hus att glädja er åt. Stor kram!
Lappis - jättetrist att höra att du känner dig så nere, men smällen blev kanske lite hårdare den här gången, pga att det var sista ivf-försöket och att du hoppades att akupunkturen skulle ha gjort nytta. Hoppas att det snart ger dig glädje att planera resor igen. Kram!
Sen vill jag passa på att önska er allihop en riktigt god jul! Vi åker till svärisarna idag och kommer hem igen på annandagen. Sen är vi ju några stycken som ses hos mig den 29:e. Ska bli jättekul! Julkramar till er allihop!