Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Lös biljett till barnkarusellen!

Jag förstår ju att det kan vara så att det inte tar, det finns ju många som försöker och försöker och inte lyckas, men vad jag inte förstår är ju att alla värden var så bra den här gången och så annorlunda mot tidigare. Sedan förstår jag inte heller hur man inte kan hitta potentiella förklaringar till varför det inte tar och därmed hitta möjliga lösningar för att öka chanserna. Visst, slumpen, men det måste väl ha forskats en hel del på det här vid det här laget? Man kan väl inte bara rycka på axlarna och säga åt alla att fortsätta försöka utan att fundera närmare på anledningar??? Jag vet så klart att ibland finns det inget man kan göra men att det inte utreds bättre tycker jag är konstigt?

Allt det här funderandet får mig att bli orolig över min egen mens som har pågått en hel vecka nu utan att verka avta och det efter att den bråkat och låtsats komma igång och stannat av till och från i fyra dagar innan det. Kan det vara det här som händer när man inte har ägglossning och mensen sedan blir lång och seg som man har läst om? I så fall är det här första gången det händer mig och då blir man ju så klart orolig att man håller på att bli gammal...

• BrudSommar2006

EA, maken vill inte att vi börjar försöka innan gynbesöket är avklarat och han har ju en poäng, det är ju bara det att det där jäkla besöket aldrig verkar bli av eftersom jag inte vet när jag har mens så att jag får boka in tid på måfå varje gång och sedan flytta den. Då ska man ju inte tro att man får en tid till veckan därpå när man är säker utan man får vänta en månad på nästa chans... eller inte. Blä. Ok att man kanske kan få en akuttid någonstans men det är ju inte akut och jag vill samtidigt få det där cellprovet avklarat. Svårt att motivera om man ska kräva akuttid. Strul med ÄL är inte roligt i alla fall men det är inget nytt för mig, en gång i min gröna ungdom började jag med p-piller just för att cykeln var så ojämn att jag aldrig visste när mensen skulle komma och sedan har jag liksom inte tänkt på det förrän nu när jag lagt av med pillren.

• BrudSommar2006

Nenne, har senaste numret av tidningen Skärgårdsliv här, köpte den eftersom min syssling och hennes hus är med i ett inredningsreportage och då, som extra bonus, är det en artikel om Axmar brygga med, som jag minns att du talat dig varm för. Det verkar onekligen jättefint!

• BrudSommar2006

Cicci, hur har det gått för Victor och hans feber?

• BrudSommar2006

Lapinette, jag hoppas i alla fall att du hade jäkligt kul i ditt tidigare liv!

Har vi inte varit magsjuka snart allihop här i tråden? Blä, vilket magsjukeår det verkar vara!

Nu ska Iris och jag till bvc så får vi se om det blir några klossar lagda på varandra, jag gissar på inte.

• BrudSommar2006

AM, är du här??? Minns du om Livia blev sjuk efter trippelvaccinationen? På bvc sade de att det är ett levande vaccin vilket betyder att de inte blir dåliga dagen efter utan snarare en till två veckor senare så jag fick välja om Iris skulle få sprutan nu och riskera att hon blev sjuk i jul eller komma tillbaka. Jag valde idag för i jul är vi ju i alla fall hemma, annars får vi ju vabba. Fast vi hann knappt hem innan jag upptäckte att Iris hade 39,4, frågan är om hon var sjuk redan när jag hämtade henne på dagis utan att jag hann märka det eller om det kan vara sprutan i alla fall?

• BrudSommar2006

Hahaha! Iris byggde med klossar som aldrig för, ritade massor, pratade massor och hittade nalle under filt. Det sistnämda vet jag inte vad det var bra för men i alla fall! Sedan hade hon hört Iris prata så mycket om allt möjligt så hon frågade bara om Iris kunde peka ut kroppsdelar och behövde inte ens se. Tur att Iris inte valde att vara blyg just idag.

Sedan blev vägning och mätning, eller ja, mätningen i alla fall, en stor katastrof för Iris var för lång för att ligga och mätas men blev hysterisk när hon skulle stå tryckt mot en vägg. Så till sist hittade de en mätsticka där nederdelen var lös och så kunde en stå och hålla en extrasticka och en ett måttband och så under stor hysteri och tårar som sprutade kom de fram till att Iris nu är 95 cm lång och väger 20 kg. Eftersom både längd och vikt inte följer kurvan (nu igen) utan pekar uppåt som ett snett streck (visserligen två parallella streck för de följer varandra) så blir det remiss till barnläkare - igen, suck. Tror inte att den där barnläkaren kan göra något så det känns lite tröstlöst, men, men.

Iris är tydligen väldigt tidig med att prata så bra i alla fall så det var ju roligt att höra.

• BrudSommar2006

Omsan, så då är det något annat hon är sjuk med nu då. När jag tänker efter så vet jag att jag tänkte när jag klädde av henne på bvc att vad flammig hon är på kroppen men hann inte riktigt med att tänka tanken klart att hon kunde vara sjuk. Undrar om det är farligt med vaccin då, de ska ju inte vaccineras om de är sjuka, usch, vad har jag gjort.

• BrudSommar2006

Cicci, står ni fortfarande i kö till något annat dagis?

• BrudSommar2006

Vickan, vad tråkigt det måste kännas, det är så synd när det blir så där, det verkar ju hända titt som tätt om man får tro tidningarna i alla fall.

Mrs B, så otroligt tufft ni har det, hoppas att de hittar något att ta på så att ni vet vad ni ska göra för att det ska vända. Själv ryser jag fortfarande när jag minns hur länge Iris fick kräkas innan vi fick reda på att det var urinvägsinfektion som satt sig på magen. Stackar, stackars Iris minns jag att jag kände, att ha så ont när man kissar och så länge måste vara tortyr.

Piggelin, vad skönt att det verkar lösa sig för er, jag visste inte att det strulat med visningarna och ni har ju en sådan fin lägenhet dessutom.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!