Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Lös biljett till barnkarusellen!

Nenne, vilken hemsk människa, jag förstår iofs att de samlas på AF, jag förstår däremot inte att det finns så många hemska människor att tillgå för insamling...

• BrudSommar2006

Hoppas ni som är på julbord får det trevligt, Lappinette, hoppas att du får trevligt på makens julbord åtminstone när du nu missade ditt första.

Vi ska ju på julkonsert och sedan till Långholmen på visning och julbord på lördag, bara maken och jag, det ska förhoppningsvis bli trevligt, Iris ska visst på fest inne i stan med mina föräldrar! Jaja, de vet väl vad de ger sig in på, de ska vara där redan vid fyra så att de kan gå tidigt så det löser sig väl bara inte Iris är sjuk.

• BrudSommar2006

Jag kan fortfarande inte smälta att Iris är en sådan fena på klossbygge *twinkle, twinkle, little star...* hehehe, eller som den lilla sjuklingen säger - ssärna!

Nehepp, läggdags!

• BrudSommar2006

Hej Telis! Trodde att du åkt iväg på semester?

Imorgon är det vabba som gäller, andra dagen med över 39 grader för Iris, fast det sjunker ju bra med alvedon. Hoppas att hon är på bättringsvägen imorgon, maken har tydligen haft det tufft med henne idag.

EA, det känns väl tidigt att sluta testa faktiskt, speciellt om du brukar ha lång cykel annars.

Är klar med julklappar, granen tog vi precis in även om den inte är klädd än och baka tänker jag inte göra så nu är det bara julmaten som ska inhandlas och så ska det städas. Det får bli på tisdag för i helgen är vi borta och på måndag måste jag jobba för jag hann inte klart idag. Hade jag fått jobba imorgon hade jag antagligen kunnat vara ledig både måndag och tisdag men, men.

• BrudSommar2006

Telis, tänker ni vara borta över jul alltså? Då blir det inte så mycket julpyssel hos er då?

Men tänker du streaka, då får maken allt ta fram kameran!

Tänk, dag 31 är ju jättelångt för de flesta men för mig skulle det vara typ helt normalt och inte riktigt idé att testa än... Fast så klart skulle jag ha avverkat flera test redan ändå för jag är ju testoman som sagt!

• BrudSommar2006

Hej hej, tredje dagen med feber för lill-Iris här men, men, nu ska hon ju vara hemma i ett par veckor över jul och nyår så nu slipper vi vabba i alla fall. Ser fram emot helgen då vi ska få sovmorgon, Iris ska ju sova hos mina föräldrar på lördagkväll då vi ska ut och äta. I övrigt kan julstämningen inte riktigt infinna sig trots att det börjar närma sig, suck.

• BrudSommar2006

Cicci, usch vad jobbigt för stackars Victor. Ska han också vara hemma ett par veckor nu? Annars kanske det kan vara bra att ge honom pencillinet i alla fall så att ni inte drar ut på det ännu mer ifall att han inte blir frisk av sig själv. Så det stämde att han höll på att bli sjuk då när dagis tyckte att han var hängig?

Iris sover ju inte heller bra på nätterna, jag är väl uppe varannan, var tredje timme ungefär men det blir ju trots allt "bara" en tre gånger per natt eller så.

• BrudSommar2006

Det är roligt att Iris pratar så tidigt faktiskt för hon var sen med så mycket annat jämfört med de andra barnen i mammagruppen men sedan kom allt annat lite efter.

Om vi får till en tvåa någon gång framöver så räknar jag inte med att kunna dra barnvagn för Iris får ju bara vara 20 timmar i veckan på dagis, lämna nio och hämta två, fyra dagar i veckan tror jag är det som gäller, och man hinner väl inte så mycket på den tiden gissar jag om man ska försöka hinna vila och få i sig lunch emellanåt och så ska man överleva fredagarna då Iris inte får vara på dagis alls. Att ta sig någonstans med två barn tror jag inte på förrrän Iris blir äldre för hon vill ju inte sitta i vagn som det är och man måste springa efter henne och passa och det går ju inte med en liten i vagn. Det kan ju hända mycket på något år i och för sig men jag har svårt att tro att gå ut och gå kommer att vara kul när hon är tre år gammal heller.

• BrudSommar2006

Cicci, Iris sover knappt alls på dagis, de försöker verkligen men i onsdags sov hon i en kvart fast alla andra barn sover. Det gör inte dagis någonting men det är knepigt för oss eftersom hon är så trött när vi hämtar henne att vi har svårt att hålla henne vaken till läggdags. Ofta somnar hon vid fem när man står och lagar middag och inte kan ge henne full uppmärksamhet en liten stund. Hursom, dagis klagar inte över det utan fortsätter göra sitt bästa för att hon ska sova men ibland går det bara inte.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!