• viktualia

Lös biljett till barnkarusellen!

Lappis - misär och elände!! *kramar om länge*

Själv - no tant alls

Och nu sitter jag i soffan och kalasar på en halvflaska Casal di Serra och funderar över hur jag ska klara mig utan alkohol i evigheter...

... och diverse evenemang som jag vill delta i men som kanske inte är helt 100% kompatibla med Vickan i flodhäststorlek....

och SJÄLVKLART kommer jag logga in här mer el mindre direkt efter att jag testat...

• viktualia
    Izzie skrev 2009-01-23 19:57:19 följande:
    Håller tummarna för att det blir ett långt vinuppehåll för dig, Vickan (Barn är bättre än vin, jag lovar. Senare behöver ju inte det ena utesluta det andra...)
    Just nu är maken på vift men jag har gett honom tydliga förhållningsorder. Om jag plussar imorgon införs alkoholförbud när jag är hemma - framförallt i början... jag framstår möjligen som alkis men uuu vad trist det känns att bli vit... jag VEEEET att det är en petitess i sammanhanget.. men just jag har freakat ut om just den detaljen... *suckar över mig själv*
  • viktualia

och nu har jag börjat glo på konståkning.. plus att vinet är slut.. hm... lite småsegt....

det där med brunch den 15/2 - hur gick det med den idéen?

• viktualia

Hoppsan... Vickan är vaken mitt i natten... Tänkte svara på mugglans fråga om FB.

Om du står på "home/hem" och har fliken "news/nyheter" uppe så ska du scrolla längst ner. Där finns en länk till "alternativ för nyhetsflödet". Klicka där så kan du ställa in nivåer av nyhetsflödet. Dra upp evenemang så borde födelsedagarna synas?!?!

godnatt!!

• viktualia

MSW.... det är ju lördagsmorgon och man kan inte gå upp hur tidigt som helst... vi är ju inte barnfamilj... än ....

...för precis som jag gissat så finns det ett litet Troll i min mage!!!

FearCelebrating 2

• viktualia

Men jag har inte känt det... eller.. alltså.. jag har inte haft några symptom alls.. mer än lite molvärk som aldrig brutit ut till mensvärk. Och sen är jag så knäpp - eftersom jag, till skillnad från flera av er - inte gått på nån nit... Det här var ju liksom det andra seriösa försöket (det första var mfet i somras).

Just nu känner jag mig precis som vanligt.. sen hör det kanske till saken att jag har en rätt skum mage redan från början. Den krånglar rätt ofta, vilket gör att det är svårt att gissa vad gaser och annat beror på.

Däremot har jag på nåt sätt känt inombords att jopp, nu har det "tagit". Så jag har liksom haft nedräkning med alkoholen tills igår kväll.... plus att jag klurat på en listig plan för hur min frånvaro på jobbet ska lösa sig.. jag VEEEEEET att det är sanslöst men alla grubblar väl över något.. och just jag löser all tidsplanering så här lagom evighetslänge i förväg...

• viktualia

Nenne - hejsansvejsan på dig! Skoj att se dig här!

Jag har ju inte upplevt den där tröstlösheten men jag tror inte att jag själv hade gett upp hoppet innan alla medicinska stödvarianter var avklarade. Samtidigt har ju den här trådens deltagare lärt oss andra rätt mycket om hur tungt ivfande och annat stödkrångel är...

Vi människor är ju riktigt skumt konstruerade.. vissa (som jag) känner bara på sig vad kroppen hittar på (men jag kan INTE säga att jag kände på mig mfet i förväg, däremot visste jag i princip genast att det var kört och ingen nidblödning av nåt slag).Men kanske kan naturen sättas lite ur spel och få lite hjälp - fast det kanske känns så tröstlöst att den typen av hopp inte "ger" något.

Själv har jag ju ältat den här barnfrågan med er sedan hösten 2006. Sega Vickan har äntligen så här i januari 2009 insett att barn kanske vore mysigt. Skulle fortfarande inte påstå att den biologiska klockan tickar speciellt starkt, men längtan efter barn är klart mer närvarande. Troligen har jag kommit till detta eftersom jag lyckats uppnå en del jobbmässiga (och privata) framgångar. Bantning, körkort, jobbyte och husköp har nog faktiskt sammantaget gjort att jag landat i insikten i att jag faktiskt prickat av den där listan över saker jag ville ha gjort innan barn. Och bantningen känns extra bra nu när kroppen kommer att påverkas.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!