Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Lös biljett till barnkarusellen!

Nu ska vi dricka lite champagne och äta choklad och fira in julen och lugnet efter att Iris gått och lagt sig! Maken kommenterade faktiskt härom dagen att det var underligt hur hans liv hade förändrats, numera såg han fram emot att dagen skulle ta slut, alltså att klockan ska bli åtta så att Iris går och lägger sig. Han menar det nog bara delvis men han har en poäng faktiskt...

Nu är vi i alla fall klara inför julafton imorgon, det blir ju bara vi och mina föräldrar, möjligtvis farmor om hon bestämmer sig för att hon orkar, så det är ju inte så jobbigt. Granen verkar hålla sig i alla fall även om den slokar lite. Vi har typ vattnat den två gånger sedan vi satte in den så det ser inte särskilt lovande ut men nu behöver vi ju i alla fall inte fundera över hur vi ska fixa vattningen när vi åker bort över nyår för så länge kommer den inte att överleva. Vi skulle ju köpt bevattningssystem men det blev aldrig av, lika bra kanske.

God jul på er allihop!

• BrudSommar2006

Visst finns det väl progesteron i tablettform som skrivs ut eller har jag alldeles drömt det? Var det inte någon som fick det mot upprepade missfall här?

Iris har somnat, vi fick lägga henne precis när vi skulle äta lunch för hon blev så jättetrött så det gick inte att få henne att äta, så här blir det rätt ofta, tror vi får börja ge henne lunch vid elva istället för halv tolv. Det är mest att vi försökt följa dagisrutinen där de sover ungefär kvart över tolv men vi lyckas sällan med det. Märkligt också att de nästan inte får henne att somna sedan medan här sover hon ofta både en och två timmar.

• BrudSommar2006

Sweet, hej på dig, hoppas att ni har det bra och att ni inte råkat ut för något tråkigt. God Jul och God fortsättnin på dig!

Lapinette, usch för att stå upp och se en föreställning och dessutom riskera att få kläderna förstörda, nej tack! Vilken värdelös idé. Vad roligt att du hört av din pappa i alla fall.

Vickan, nu tycker jag att du ska ta initiativet till aktivitet dag 14 eller annat lämpligt datum istället för dag 16 och inte gå och vänta på maken!

• BrudSommar2006

Lapinette, skumt, har tyvärr inte haft något liknande, men när har du ÄL då? Tio dagar efter mens skulle för mig vara typ dag 17 och förmodligen efter ÄL, eller aha, du menar tio dagar efter mensstart kanske. Hm, varför i hela friden skulle det bli så då? Nej, det verkar lite konstigt, har det blivit bättre eller sämre nu? Tänker om det ska vara någon äggstocksinflammation eller annat läskigt. Vilken jäkla otur att det ska hända dagen innan ni åker på semester. Hoppas så att det har slutat nu och bara var falskt alarm.

• BrudSommar2006

Själv är jag lite osäker om jag lyckats ha oskyddat sex dag 14 och 15, eller som jag trodde dag 18 och 19, jag hade ju så konstig mens men räknade från när det först började men sedan höll det ju på och slutade och kom igång igen i fyra dagar innan det blev något av det. Kanske var dumt, kanske inte skulle kört med "säkra perioder" den här gången för nu undrar jag om jag kan ha räknat fel. Skit samma, nu blir det som det blir med den saken.

Vi skulle ha åkt till Öland imorgon men nu får vi vänta en dag för farmor har lyckats ramla och har åkt in på akuten och väntar nu på operation för ny höftkula eftersom hon lyckats bryta sig. Mina föräldrar skulle åkt idag och fått upp värmen innan vi kom imorgon men eftersom de aldrig kom iväg så gör inte vi det heller. Fast i övermorgon tar min farbror över passningen så då löser det sig förhoppningsvis så att vi får vara där nere över nyår i alla fall.

• BrudSommar2006

Lapinette, äsch nej, jag som hoppades att du skulle rapportera att det försvunnit. Vilket skräp, hoppas så att det inte blir något av det. Tänker du hoppas på det bästa eller kasta dig in till akuten inatt för att slippa på semestern? Fast det finns väl läkare dit ni ska också.

Mrs B, nej vad tråkigt, stackars, stackars, liten kille! Jag tycker att det är så synd att inget kunnat göras tidigare eftersom det varit på gång så länge. Det som är bra med det här är väl att han äntligen är på rätt ställe och får den bästa tänkbara vården nu och äntligen får en ordentlig utredning.

• BrudSommar2006

Lapinette, då håller jag tummarna för att allt går bra för dig och du slipper bli dålig. Annars så är det säkert inte sämre läkare där än här, bara struligt att bli dålig på semestern så klart.

Usch, vilka dåliga nyheter man fick sig så här på kvällen, nu är jag så orolig både för Lapinette och Malte så jag sitte rhär och bara tänker på hur orättvist det är.

Storat kramar till er båda, jag förstår att ni oroar er nu.

• BrudSommar2006

Ja vi får verkligen hoppas på att bra 2009 för oss alla.

Mrs B, håller de på och försöker utreda vad som är fel?

• BrudSommar2006

Hej Koko, så himla kul att ni lyckades själva nu, hoppas verkligen att endon håller sig borta for ever nu!

Tyvärr kommer nog inte farmor på benen igen, det är vi nog alla rätt överens om.

• BrudSommar2006

EA, vad trist att ert nyårsfirande inte blir av! Ni får fixa god middag hemma istället då. Jag tror att du är alldeles för snäv när du bara testar mellan dag 10 och 15 om du har lång cykel, de gånger jag testade med stickor fick jag ta mig igenom nästan två paket för att hitta ÄL och du är inte ens igenom ett paket. Lycka till!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!