Lös biljett till barnkarusellen!
Mrs B, vilken otur ni har haft, magsjuka nu igen, usch!
Mrs B, vilken otur ni har haft, magsjuka nu igen, usch!
Mrs B, när Iris varit magsjuk så har vi fått rådet att försöka ta bort nappflaskan eftersom sugreflexen framkallar illamående, kanske kan vara något sånt med nappen? Inte för att vi skulle kunna ta bort nappflaskan från Iris, när hon är sjuk behöver hon ju den extra mycket...
I morse blödde jag igen men ingenting sedan dess. Det här är faktiskt som innan mens förra gången har jag kommit på, när det började och slutade i fyra dagar innan, bara det att då började det strula på dag 28, den här gången började det på dag 22. Får väl se när/om mensen kommer igång på riktigt, är ju bara på dag 25 idag, men jag börjar undra om inte den där kortisonsprutan kan ha ställt till med strul, man kunde nämligen få en mellanblödning av den men jag uppfattade det som att det var i en cykel bara som det kunde hända, inte varje månad. Fast har det väl börjat strula så kanske det fortsätter? Får se om jag väntar till min gyntid jag redan har eller hur det blir, det beror väl på när mensen kommer. Har jag inte blivit dålig än så borde det väl inte vara så akut.
Imorgon åker vi hem, det känns lite sorgligt, det är så mysigt här nere. Samtidigt ska det bli skönt att få sova i min egen säng, fryser så när jag går och lägger mig här och då är det ändå inte särskilt kallt inne så jag vet inte varför, det kanske drar, men jag har sovit med två täcken, en filt och faktiskt tom mössa de sista nätterna, i alla fall i början och tagit av mig efter ett par timmar.
Sweet, hoppas att ni haft det bra på er semester, gick det bra att flyga hit?
EA, nu när det hänt mig också så förstår jag verkligen hur irriterande det är när mensen aldrig kommer igång och man inte vet vad som är fel men du har väl i alla fall varit och kollat dig och vet att det inte är något direkt fel?
Hej FruLlan, hur mår du?
Två ettåringar på gång, vad spännande, jag minns när Iris blev ettåring, kort därefter bestämde hon sig för att sluta amma och sedan kom friheten! Fast för de här två ettåringarna är ju inte amningen något problem vet jag ju.
Farmor har visst halvt om halvt gett upp på sjukhuset, hon kniper ihop munnen efter bara några tuggor och vill liksom inte riktigt bli bättre så hon har fått näring på dropp. Fast idag sade hon visst några ord och verkade lite piggare, får se när jag kan komma dit och träffa henne, mina föräldrar ska åka förbi sjukhuset på väg hem imorgon.
Lapinette, läskigt att bli hittad av psykopat-ex, han kanske blir sur om du trycker ignore? Jag blev hittat av min ex-man men det gjorde inte det minsta, han är ingen psykopat! Skönt att det inte blev något av blödningarna och att resan blev lyckad.
Själv har jag fått mens efter fyra dagar av småblödningar så det var inte så läskigt som jag trodde. Märkligt bara att mensen kommer på dag 25 den här gången när det var dag 32 förra gången, också efter fyra dagar med småblödningar. Inte som spottings utan mer som en riktigt blödning som börjar och sedan försvinner. Konstigt är det, min cykel är helt galet ur spel.
Liten, ska ni också börja försöka nu, jösses vad alla är på! Själv börjar jag undra om vi någonsin kommer komma igång med något försök, allt drar ju ut på tiden och cykeln blir bara värre och värre...
Idag ska vi träffa ett par från föräldragruppen som fick sin tvåa innan jul, ska bli intressant att se om man blir sugen eller inte.
Iris har varit så himla lös i magen ett tag nu, funderar som bäst på hur man ska stoppa det, majsvälling kanske.
Jaha, imorgon ska man börja jobba igen, usch och fy. Fast än finns ju förstås möjligheten att någon av oss måste vara hemma med Iris för hon har varit väldigt lös i magen de senaste dagarna och har utvecklat en otrolig förmåga de senaste två veckorna att sätta i halsen och kräkas upp dagens totala intag av mat över matbordet, golvet och sig själv. Sedan går det ett par dagar lagom så att man hinner glömma och sedan är det dags igen för en ny korvbit eller vad det nu kan vara att hamna fel, suck. Måtte det inte hända på dagis imorgon. Tror att hon har ont av tänder som kommer också för hon kommer och säger att hon vill att man ska blåsa och när man undrar var så öppnar hon munnen, pekar in och säger ont. Borsta tänderna är också total kris men i och för sig så har alla fyra hörntändera dykt upp nu samtidigt.
FruLlan, usch vad trist med dagisplatssituationen, de är ju skyldiga att ge er en plats även om det kan sluta med att ni får åka en bit förstås. Vi hade sådan tur att Iris som sista barn in i gruppen fick en plats trots att vi anmält oss lite senare än alla andra i och med flytten. Annars måste man ju anmäla sig här så fort barnet fått sitt personnummer för att ha hunnit stå i kö ett år innan det är dags.
Vickan, ett eventuellt september-barn, vad mysigt. Det hade jag velat ha ett men nu är det ju för sent för det. Tror att det är ÄL på gång nästa vecka när maken är i London så antagligen är det också för sent för ett oktoberbarn om vi nu skulle få för oss att försöka den här gången. Har ju i och för sig ingen aning om när ÄL är dags.
EA, om han ska lämna prov när du är på dag 11 och du har ÄL på dag 14 så hinner ni ju gott och väl, då är det ju inga problem?
Nu har jag varit hos sjukgymnasten och fått akupunktur (lite läskigt var det men jag överlevde) och har nu någon slags korsetttejp över nedre delen av ryggen som ska massera medan man rör sig på något vis. Så har jag fått övningar också. Ska boka av den första sjukgymnasten nu, hon var visserligen bra men den här var ännu bättre. Synd att det var så lång väntetid men det var det värt.
Har varit och skaffat ÄL-stickor också men har bestämt mig för att inte ge mig på dem, i alla fall inte den här gången, eftersom maken är borta nästa vecka, bara slöseri med pengar, jag hade glömt hur dyra de var. Veckan efter har jag äntligen mitt gynbesök och då får man ju inte ha sex på ett par dagar innan för att kunna göra cellprovet så chansen är ju rätt stor att vi kommer att missa ÄL hursom.
Vi var och hälsade på liten två-veckors igår, men de är ju faktiskt inte särskilt söta när de är så där små, inte särskilt kontaktbara heller.
Lapinette, vilket skräp att inte få hjälp! Typiskt att den du brukar gå till är bortrest nu när du verkligen skulle behöva få komma dit. Elände, hoppas att du får åka till Uppsala på koll i alla fall, bättre än att inte få hjälp alls antar jag.
Just det Lapinette, även om du får sitta massor med timmar på gynakuten så kanske det inte tar längre tid än att åka fram och tillbaka till Uppsala? Är man orolig så är man och tänk om det blir värre.
Izzie, jag är så imponerad, chokladdryck i ett sträck, bläh.
Det kan ta en tre - fyra månader av träning innan jag blir bättre i ryggen igen, jag måste träna bäckenbottenmuskulaturen för att försöka bli av med inflammationen. Tyvärr har den börjat bli kronisk nu och är inte längre i den akuta fasen där man lättare kan behandla bort värken vad jag förstår. Just nu är jag väldigt öm efter morgonens behandling men man får hoppas att det vänder så småningom.
EA, ja jag tror att det är planen, dels för att jag kan fortsätta med de här övningarna även om jag är gravid, dels för att ortopedläkaren inte avrådde från en eventuell graviditet. Om det sedan inte tar på ett antal försök så gör ju inte det något då.