Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Lös biljett till barnkarusellen!

Cicci, lycka till! Fast det är klart att det går bra!

En gång i veckan ska jag gå till sjukgymnasten nu, det är bra, den förra skulle jag till en gång i månaden och så träna själv hemma emellan, det blev ju liksom inte av...

• BrudSommar2006

Lapinette, det där är verkligen konstigt, nåja, bara en dag kvar att vänta förhoppningsvis och du lever än, det är bra!

Annars har jag insett att man kan ha mens och ÄL samtidigt, annars hade jag inte lyckats få en så kort cykel som jag hade den här gången samtidigt som jag hade mens så länge sist. Har inte fattat det förrän nu, jag är nog lite trög.

Liten, hoppas att bältrosen skrämmer bort tanten. Är du säker på att det är det det är förresten? Så att du inte går och lider i onödan av något annat?

Dags att gå hem snart, måste hämta Iris på dagis. Jag har nästan väntat mig ett samtal under dagen att vi måste hämta Iris för att hon har satt i halsen och kräkts eller varit lös i magen eller något annat men nu har nästan hela dagen gått och än har de inte ringt.

Muggles, gynbesöket är om två veckor, hoppas att jag inte hunnit få mens igen tills dess så att jag måste skjuta på det igen! Fast jag borde lyckas klara mig den här gången med tanke på att mensen inte är avklarad från förra cykeln än. Hoppas kan man ju i alla fall, vore så skönt att få det gjort.

• BrudSommar2006

EA, jag fattar inte, måste man börja ta Pergo dag 5? Och det är för att hjälpa till att ordna upp knasig cykel? Jag skulle inte ens veta vilken dag som är dag 5, hur tänker de då om man måste vara så exakt om hela vitsen är att få hjälp när det strular?

Stackars Iris råkade ut för en hemsk olycka ikväll, fast tyvärr slutade det bra förutom en riktigt röd kind, delvis var det makens fel också. De hade badat tillsammans i stora badkaret och så svepte han in henne i handduken medan han torkade sig själv, då försökte hon ta ett par steg, snubblade på handduken och ramlade utan att kunna ta emot sig med huvudet rätt in i kommoden så att nacken böjdes bakåt. Jag såg inget av det här tack och lov men jag hörde resultatet! Som tur var så gick kommoddörren som hon landade i sönder och spegeln lossnade men det var nog inte roligt för stackars Iris.

• BrudSommar2006

Alltså, inte TYVÄRR att det slutade rätt så bra utan SOM TUR VAR!

Vickan, det är inte lätt när man inte vet om man ska planera eller inte. Jag har rapportering av ett stort projekt nu i mitten på februari och jag går och tänker att hoppas att det är någon annan som gör det här nästa år... Sedan blir jag hysteriskt nervös att gyn kommer att säga att något är galet när jag tänker på det så jag hoppas att de kommande två veckorna går fort så att jag får komma dit någon gång.

I flera månader nu känns det som så hostar Iris på nätterna, när ska det sluta, stackarn. Hoppas att hon inte åker på krupp bara.

Cicci, hur gick det för Victor med hans krupp förresten, har det slutat nu? Mår han bra i övrigt? Fungerar det bra på dagis nu?

• BrudSommar2006

Ja hur har det gått för stackars kaninen? Har hon dragit till Uppsala tro?

• BrudSommar2006

Förresten, jag lyckas inte få rutin på att ta mig hemifrån med Iris när inte maken är med. När han är med ställer han sig bakom henne och böjer sig över henne för att ta på overall och stövlar men jag är inte lång nog så jag måste stå framför. Då är hon så klart inte det minsta intresserad av att själv hålla i sig och inte vill hon sätta sig ner heller så det slutar alltid med att jag får brotta ner henne och försöka få på en vilt skrikande Iris ytterkläder. Så blir det aldrig när maken ska göra det...

• BrudSommar2006

Lapinette, usch, stackars din väninna! Samma sak hände min väninnas bror och sambo i v 39 men de har en liten son nu så det gick bra gången därpå tack och lov.

Tänk att det ska vara så svårt att få komma på undersökning, akut eller inte, suck.

AM, har inte provat att ha henne i knät men det kanske går, ska prova. Fast Iris är så stor att jag har lite svårt att sitta bekvämt med henne i knät utan att hon hasar av men, men. Får försöka leka lite mer med henne också då.

Zozo, tror tyvärr inte att man kan påverka håravfallet, det blir ju oftast så efter förlossningen att man tappar massor. Det kan ju vara bra att börja öva på smakportioner redan vid fyra månader av den anledningen att det tar ju en himla tid att komma någonvart med det så då har man i alla fall börjat med det när barnet är sex månader och det inte räcker att helamma längre. Annars blir det ju som att man helammar längre än så eftersom det tar lite tid att få dem att få i sig något av de där smakportionerna, i alla fall tog det lång tid med Iris.

• BrudSommar2006

Koko, vad är vaginos? Skönt att få se pickande hjärta!

Cicci, lycka till, jag förstår att det är nervöst men det kommer att bli bra så fort du fått det sagt!

• BrudSommar2006

Vilken morgon här i tråden! Skönt att du äntligen ska få en ordentlig undersökning nu Lapinette. Lycka till!

Cicci, har du hunnit berätta på jobbet än? Det är väl bara att säga att du inte visste att du var gravid när de frågade första gången? Hoppas att det går bra men det gör det ju så klart.

Äntligen fredag och solen skiner. Fast när jag väl får åka från jobbet så har den väl slutat med det, men, men.

Nu är mensen äntligen slut så nu hoppas jag bara att den inte hinner börja igen innan tisdag om en och en halv vecka. Först funderade jag på om jag skulle försöka få ett återbud nästa vecka och flytta tiden men eftersom maken är borta hela nästa vecka så med min tur så måste jag väl bergis vabba med Iris just den dagen och så har jag ingen tid alls sedan så jag törs inte.

Stackars Iris förresten, hon klättrade upp på en papperskorg igår när jag satt på toa och inte hann fram och hindra henne och maken var iväg och handlade och så lyckades hon ramla ner och skrapa upp sidan, det är som förgjort nu.

• BrudSommar2006

Direktverkande el är väl ingen höjdare, annars är väl 33 000 inte jättehögt i och för sig, tror vi har runt 30 000 och vi har vattenburen el, men allt beror väl på om man måste byta ut element och göra ingrepp i väggarna och ha sig men en luftvärmepump som hjälper till låter väl bra. De innan oss hade lite lägre förbrukning tror jag men vi håller dels inte ner värmen lika mycket som dem, dels har vi servrar och datorer och andra elprylar som inte de hade så det gör kanske lite skillnad. När vi först flyttade in trodde vi att vi skulle sätta in en kamin men nu fattar jag inte var vi skulle få plats med en sådan.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!