Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Lös biljett till barnkarusellen!

Gäsp, kom till jobbet alldeles nyss, vad mycket längre tid allting tar när man är ensam med Iris. Får nog börja gå upp tidigare. Alldeles för tidigt stod Iris upp i sängen och hoppade med kommentaren "jag vill hoppa, jag vill hoppa!" men då lyckades jag säga åt henne att det inte är morgon än och så lade jag henne ner igen, då blev hon inte glad "ramlade!!!" ylade hon men då tryckte jag en nappflaska i truten på henne så blev det tyst i alla fall en halvtimme till tack och lov. Nu får vi se hur vi klarar oss hela veckan.

Annars går jag mest och hoppas att jag inte hinner få mens igen innan nästa tisdag så att jag äntligen får komma till gyn.

• BrudSommar2006

Cicci, önskar att vi alla var mer som du!!

För mig var det på håret att jag skulle bli tvungen att åka på operation för att få ut den där förbaskade moderkakan men den kom ju i sista stund, fast tyvärr inte hel. Slapp ju operation i alla fall, det måste ju kännas så trist när man klarat av den "riktiga" biten och så ska det gå snett efteråt.

Ska försöka jobba på idag så att jag kan åka och hälsa på farmor på Danderyd på väg hem, de fick operera om henne igår stackarn, den nya höftkulan hade hoppat ur. Undrar verkligen hur länge till hon klarar att hålla på så här, usch.

• BrudSommar2006

Lapinette, då blir det här första gången vi går och hoppas att du ska få mens då!

• BrudSommar2006

Telis, hur kommer det sig att det ska ta två hela veckor innan du får svar?

Liten, mäklarna verkar ju i princip alltid fota så där konstigt så att man omöjligt ska kunna bilda sig någon uppfattning om hur det egentligen ser ut. Fast man inser ju när man ser hur många kvadratmeter huset är hur det borde se ut!

Ska mensen krångla för alla nu, det är ju helt otroligt. Det kanske är något BT-virus som sprider sig genom tangentborden???

• BrudSommar2006

Liten, oj, åtta kg, inte ens lilla kusinen som i mina ögon är pyttig väger så lite längre, hon är visst uppe i tio kg har jag förstått, hon är drygt sju månader nu.

Nu skulle jag kunna leta vagn på blocket men när vi först började titta på vagn så hade vi ingen koll alls och då tyckte jag att det var hopplöst att plöja alla annonser. Bättre blev det efter att vi varit i ett par affärer och fått lite förklarat för oss i och för sig.

AM, äh, kraftledning kan väl inte spela någon roll för en sommarstuga.

• BrudSommar2006

Här blir det nog närmaste förortsskola så löser det sig.

Det där med vagn kan kanske bli ett problem om det skulle bli så att det blir en till för oss, Iris gör ju aldrig som man säger så ska man få med henne åt samma håll som man själv vill gå så får man trycka ner henne i vagnen eller bära henne. På väg hem från dagis tex så är hon så grinig så det skulle aldrig gå att få henne att självmant stå på en bräda, inte i nuläget i alla fall.

• BrudSommar2006

AM, jag tycker att det blir så långt att åka så jag tror inte att det är värt det för så dåliga tror jag inte att skolorna i vårt område är. Onödigt för henne att behöva ha så lång restid till skolan och sedan tror jag att chansen ökar att hon träffar kompisar i närområdet om hon går i skola här.

• BrudSommar2006

Våra bekanta som just fick sin tvåa har P&Ts syskonvagn och den verkar väldigt bra i alla fall så länge man använder liggdelen till lilla barnet. Sedan ser det ju inte lika roligt ut förstås men så långt har de ju inte kommit än och själva har de hört att syskonen slåss om att få sitta i den bakre delen. Hoppas för deras skulle att de hört rätt för jag känner mig tveksam.

• BrudSommar2006

Åh nej, inget internat för Lill-Iris!!!

• BrudSommar2006

AM, vad jag förstår så har ni hittat ett riktigt pangställe till sommarställe, nu vill jag också komma på besök! Vi har inget för oss i helgen, hinner ni skriva kontrakt tills dess tror du???

Men oj FruLlan, vad är det som är fel?! Stackare, hoppas att ni slipper sitta på akuten hela natten nu bara. Kan inte någon som får höra nyheter rapportera här snarast!

AM, vilken fin lägenhet du hittade förresten. Fast jag är definitivt bo-i-hus-människa även om jag saknar vår mysiga lägenhet ibland.

Har varit hos farmor på sjukhuset efter jobbet idag, kom lagom för att hjälpa henne äta middag, nu är jag jättetrött efter att ha kommit hem sent. Iris har i alla fall somnat och mina föräldrar har åkt hem, nu ska jag snart duscha och bre ut mig i sängen ordentligt.

Sweet, grattis till nytt jobb, vad skönt att få kortare resväg.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!