Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Lös biljett till barnkarusellen!

Lapinette, glömde säga häromdagen förresten att min syssling ringde, kanske var det i förra veckan, minns inte, hursom så fick jag så dåligt samvete för att det var hon som ringde och inte jag. Fast jag har ju funderat på när det är lämpligt att ringa och jag minns själv att första tiden hemma med Iris var det aldrig lämpligt för antingen satt jag fast i soffan om hon somnat på amningskudden och kunde inte komma upp och svara eller så försökte jag sova medan hon sov.

• BrudSommar2006

Iris har lyckats byta bild på skrivbordet på min dator åt mig, det blev faktiskt riktigt bra! Hon vill ofta sitta framför datorn en kort stund och titta på bilder på sig själv, "titta Iris", och igår lyckades hon lägga up en jättesöt bild på sig själv sex månader gammal, jättefint blev det. Innan hade jag en bild på henne som nyfödd där hon skriker och ser riktigt sur ut, har hela tiden tyckt att det stämmer så bra in på hennes humör fortfarande men nu ska vi tydligen ha en mer positiv syn på tillvaron för nu blev det en bild där hon skrattar och viftar med armarna som uppenbarar sig varje gång jag slår på datorn!

• BrudSommar2006

Haha, Hacker-Iris! Då blir maken nöjd. Hur var det nu AM, vet de varför det verkar bli sug-klocka hela tiden? Det verkar ju inte vara så kul att bli uppskuren i magen heller menar jag. Vet i nuläget inte vad jag skulle föredra.

Lapinette, ja visste man att det skulle bli en sån förlossning så behövde man ju inte oroa sig.

• BrudSommar2006

Skelettförändringar, hu. Hur har de upptäckts? Vad innebär förbenade fogar? Javisst ja, du gjorde läskig röntgen utan panikknapp. Varför tror du att det blir under narkos, de flesta planerade verkar ju göras med ryggbedövning? Du får se till att maken inte släpper det lilla trollet ur synfältet!

• BrudSommar2006

Ja fy sjutton vad läskigt med eventuell syrebrist för ett barn som fastnar på vägen ut, sådana skräckhistorier har man ju läst tillräckligt av.

• BrudSommar2006

Har missat historien med den lila kudden?

• BrudSommar2006

Aha, Vickan vet mer om BT än vi andra, vilken tur att vi nu fått rätt tips! Antar att jag måste ha den där event-grejen jag också då utan att veta om det!

FruLlan, vilket elände med fortsatt dagis-kaos, jag lider verkligen med er, vi hade ju tur men jag har förstått att här i Täby går det i princip bara att skola in 1:a augusti för det är så ont om platser.

• BrudSommar2006

AM, jag är allergisk mot vissa pencillinsorter och vissa värkmediciner och jag har frågat om man inte kan testa vad det egentligen är jag inte tål men det kan man visst inte, det finns alldeles för många sorter. Hoppas att det går bättre för dig som bara vill ha svar på ett sorts bedövningsmedel.

• BrudSommar2006

Frejis, aha, så det var så du visste att det troligen var dags för ÄL! Du har spanat flera dagar innan!

Jag har faktiskt tänkt på det där med testerna i förhållande till om man vill ha en kille eller en tjej, att för att få en tjej ska man ha sex ett par dagar innan ÄL och låta spermierna ligga och vänta medan med en kille ska man pricka ÄL precis. Då har ju teorin varit att när det blir utslag på stickan vänta ett dygn eller två och sedan slå till för att få en kille men nu verkar det inte så tillförlitligt. Ja, inte för att jag verkligen tänkt göra så i alla fall, det här är bara en av alla onödiga funderingar jag gått och dragit på!!!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!