Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Lös biljett till barnkarusellen!

Tänk, jag har aldrig funderat så mycket på det här med namnsdagar men eftersom jag ser namnen här på BT varje dag så blir jag numera påmind. Jag har tänkt på att jag nästan aldrig känner någon som heter de här namnen, jag kan inte känna många människor...

• BrudSommar2006

Zzzzz. Jag är SÅ trött. Klockan fyra i natt vaknade Iris och stod och hoppade i sängen - Jag vill hoppa UR, sitta DÄR, läsa BOK, jag vill hoppa, jag vill hoppa!!! Det gick bara inte att få henne att somna om, till sist bytte vi blöja och hon fick följa med mig på toaletten, sedan frågade jag om hon ville sova i mammas säng och det ville hon men det visade sig ju att det inte var sova det var fråga om egentligen. I en timma for hon runt i vår säng och kunde inte slappna av, hon ville kramas, ligga med huvudet på min axel så att min arm somnade och det var bara så jobbigt! Har aldrig hänt förut. Strax efter fem lyckades maken få bära tillbaka henne till egen säng och få henne att ligga ner men hon låg och pratade med sin nalle bra länge innan det blev sova av. Hela natten fram till fyra sov hon oroligt och grät och skrek och vi fick springa fram och tillbaka. Blä.

• BrudSommar2006

Muggles, för oss är det vanligtvis en cirkus att ens komma hemifrån, Iris vill inte klä på sig utan ligger på golvet och skriker och gråter. Som tur är går det jättebra när vi väl kommer till dagis. Hon har varit ledsen några få gånger bara när vi lämnat, annars vill hon gärna in till alla kompisar. Hämta går däremot jättedåligt, inte för att hon inte vill hem, det vill hon och kommer springade så fort vi dyker upp men sedan är hon så trött så vi hamnar i samma procedur med klädpåtagning och full cirkus innan vi tagit oss därifrån, suck. Det är inte just när vi ska till dagis som det går dåligt att få på henne kläderna utan man ska lyckas fånga henne när hon är på riktigt gott humör för att hon ska tycka att det är ok.

Konstigt med tackkorten, har de rationaliserat bort dem eller är de småbarnsföräldrar?

• BrudSommar2006

Kängu, hur kan man bli tvungen att bestämma sig för en lägenhet man inte fått se! Eller är det så att ni måste bestämma er angående den ni har sett innan ni kommer att ha hunnit titta på den andra? Hoppas att ni hittar något som ni blir nöjda med i alla fall.

• BrudSommar2006

Lapinette, vilken otroligt fin bild och vilken rolig bild! Ni var verkligen jättefina på er stora dag! Vilken grej, börja prata om bröllop på ett bröllopsforum!

• BrudSommar2006

Grattis Grattis Mrs B! Försökte lämna ett meddelande på FB men det verkade ha hängt sig och allt försvann.

Telis, hur är det, har du ont fortfarande? Verkar träningen göra någon skillnad?

Jag måste komma mig för att ringa sjukgymnasten och komma igång igen, fick avboka min tid förra veckan då jag blev sjuk och har inte ringt för att sätta fart igen än.

Iris har aldrig sovit så bra som i natt, hon vaknade en gång vid två, det är allt. Sedan stoppade jag om henne vid halv sju och så låg hon kvar till sju med sin flaska.

• BrudSommar2006

Tur att Iris verkar äta på dagis för hon äter absolut ingenting hemma, varken frukost eller middag. Hon är så trött så vi får inte ens ut henne i köket på kvällarna, hon vill bara ligga i sin sacco-säck och titta på Nalle Puh och dricka välling. Framåt halv sju har hon piggat på sig lite så att vi kan bada henne och sedan vill hon leka en stund och kan tänka sig att följa med ut i köket oftast men äta vill hon inte. Hon blir kanske mätt av vällingen men det känns inte som att vi kan göra på något annat sätt just nu.

• BrudSommar2006

Snyft, jag ser mitt höstbarn jag ville ha försvinna iväg. Ingen ÄL, inget barn. Idag kom mensen och det måste vara så att man börjar räkna första dagen man ser spottings och inte första dagen som mensen kommer igång på riktigt för annars skulle jag fått nu på typ dag 26 och det kan ju inte stämma utan ÄL då mensen ju ska vara senare än vanligt tycker man. Bara för att jag vet att jag inte kan få barn nu när vi precis bestämt oss för att börja försöka så har jag deppat ihop helt. Vi ville ju ha två år mellan barnen men det blir ju inget nu. Jaja, jag vet att vi har Iris och är väldigt tacksamma för det men just nu mår jag inte alls bra.

• BrudSommar2006

Har börjat laga GI-recpet ur Fredrik Pauluns bok, igår kväll åt jag det äckligaste jag ätit på länge, limewokade räkor med tagliatelle. Knappt någon sås till de läbbiga räkorna så pastan var helt torr att tugga på och så den där starka smaken av lime och vitlök, usch vad jag mådde illa! Förstår inte heller att det ska vara bra med så mycket pasta och så bara några räkor som skramlar runt i mitten. Sedan är det så jobbigt att man alltid ska hålla på och förbereda så mycket kvällen innan. Idag ska vi äta en chili sin carne och då var jag tvungen att lägga bönor i blöt redan igår kväll, imorgon är det någon fisk med pesto så ikväll måste jag stå och fixa peston, sedan är det någon grönsakspasta dagen därpå och då måste jag lägga mer bönor i blöt osv. Det kommer att sluta med att jag glömmer att fixa någon ingrediens kvällen innan och så kommer vi inte ha något till middag. Tur att det finns några GI-rätter att bara gå och hämta i restaurangen här på jobbet så att jag inte behöver planera lunchen också. Fast det blir ju lite dyrt att köpa färdig mat varje dag förstås.

• BrudSommar2006

Ikväll ska jag börja på en GI-kurs på fyra gånger, "Dämpa din krämpa, minska din vikt"! Jag och mamma ska gå, inte för att jag har berättat något om våra skaffa-barn-problem för mina föräldrar.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!